اخبار مهمشهری

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در آیین افتتاح مجموعه گردشگری باغ گیاهشناسی مشهد مطرح کرد؛ توسعه مجموعه های گردشگری کمک به اقتصاد کشور در شرایط تحریم است

کد خبر : 19929

توسعه مجموعه های گردشگری کمک به اقتصاد کشور در شرایط تحریم است.

آیین افتتاحیه مجموعه تفریحی گردشگری و باغ گیاهشناسی مشهد مقدس با حضور مسئولین کشوری و استانی برگزار شد. به گزارش صبح مشهد، عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه که به عنوان مهمان ویژه در این مراسم حضور یافته بود با اشاره به این که پروژه مجموعه باغ گیاه شناسی کمک به رونق تولید است، گفت:خوشحالم که این مجموعه بزرگ و چند بعدی در اولین روزهای سال رونق تولید افتتاح می شود؛ از آنجایی که این مجموعه در جذب گردشگر موثر است ارزآوری خوبی خواهد داشت و به امر تولید واشتغال کمک می کند.
وی افزود: من معتقدم این پروژه ها تولید ملی را رونق می بخشند و امیدوارم فاز دوم این طرح تا سال آینده آماده شود و در بحث تولید و اشتغال شاهد پیشرفت و توسعه باشیم.
عراقچی خاطر نشان ساخت: در سالی که در تحریم هستیم مجموعه های این چنینی می توانند کمک به اقتصاد کشور کنند و در مقابل تحریم دشمنان اقتصاد کشورمان را بسازیم.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه با بیان این که خوشحالم شاهد افتتاح پروژه به این بزرگی با ابعاد مختلف هستم که هم سرمایه گذار خارجی جذب کرده و هم در بخش گردشگری رونق ایجاد کرده است.
وی در پایان سخنان کوتاه خود گفت: از سرمایه گذاران خارجی در مجموعه گیاه شناسی مشهد تشکر میکنم و امیدوارم مسوولین نیز همت گماشته و شاهد افتتاح فاز دوم این طرح در ابعاد گسترده تری باشیم.

 

در ادامه شهردار مشهد گفت :شهر مشهد شایسته بهترین ها می باشد وخوشبختانه امروز شاهد این هستیم که تعداد زیادی از مردم از خدمات باغ گیاهشناسی شهر مشهد بر خوردار می شوند.

محمد رضا کلائی با بیان اینکه :باید نظام بهره برداری مجموعه قوی تر و گسترده تر شود افزود: تا سطح اشتغالی که تاکنون برنامه ریزی شده است افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه زمینه های زیادی برای توسعه فعالیت در مجموعه تفریحی گردشگری وگیاهشناسی مشهد وجود دارد که با تقویت نظام بهره برداری شاهد این رویداد خواهیم بود تادرنتیجه مردم بیشتری بتوانند از فضای مجموعه استفاده کنند وازطرفی توسعه بیشتر اشتغال را درشهر مشهد راشاهدباشیم .

همچنین مدیر مجموعه تفریحی گردشگری وگیاهشناسی مشهد گفت: افتتاح باغ گیاهشناسی شهر مشهد یک پروژه ملی وفراملی محصوب می شود.

دکتر نفیسه اصغری با بیان اینکه در فاز یک مجموعه تفریحی گردشگری و گیاهشناسی مشهد ۲۵هکتار آماده پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی می باشد تصریح کرد: بیش از ۵۰۰شغل به صورت مستقیم توسط سرمایه گذار این پروژه در راستای اشتغال زایی درشهر مشهد ایجاد شده است.

وی ادامه داد: اهداف این پروژه درجهت تحقق دستورات وفرمایشات رهبر معظم انقلاب بوده است ودر جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی سرمایه گذاران این پروژه تمام تلاش خودرا انجام داده اند.

مدیر  مجموعه تفریحی گردشگری و گیاهشناسی مشهد خاطر نشان کرد : اشتغال مستقیم وغیر مستقیم ، ورود به صنعت گردشگری سبز ، حفاظت از محیط زیست وفضای سبز از اهداف دیگر این پروژه به شمار می آید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن