زندگیشهری

رئیس کمیسیون حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر در گفتگو با صبح مشهد؛ نمایشگاه ها بهترین فرصت آشنایی با فرصت های سرمایه گذاری است/ گاهی دچار خود تحریمی می شویم!

کد خبر : 19559

 

شورای پنجم با نگاه اقتصادی، تسهیل مقرررات و تعدیل برخی نگرش های سخت گیرانه جهت جذب سرمایه گذار و توسعه اقتصاد شهر را اولویت خود قرارداده است.

ما گاهی دچار خود تحریمی می شویم و باید این نگرش را تغییر داد. به گزارش صبح مشهد، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد در حاشیه نمایشگاه سرمایه گذاری و بورس که این روزها در نمایشگاه بین المللی مشهد در حال برگزاری است، در گفتگو با خبرنگار ما و در پاسخ به سوالی در خصوص مزیت های برگزاری نمایشگاه های اقتصادی برای توسعه شهر واستان گفت: ببینید تو دنیای امروز وبرای معرفی و ارائه هر کالا و خدمتی که باید عرضه بشه راه های مختلفی وجود داره و یکی ازهمین راه ها برگزاری نمایشگاه ها می باشد، لذا با وجود این که امروزه ابزارهای جدید اطلاع رسانی و ارتباطات هم اومده، ولی هنوز هم تو دنیا بهترین روش و بهترین جایی که کالاها عرضه میشه و سرمایه گذاران می توانند حضور داشته باشند، نمایشگاه است.

دکتر مجتبی بهاروند افزود: دیگر مزیت  های نمایشگاه این است که طرفین با هم مذاکره می کنند و در همین نمایشگاه است که بعضا منجر به عقد قرارداد می شود. به عبارتی دیگر، بهترین ابزار معرفی کالا و خدمت در دنیا نمایشگاه ها می باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی، ‌سرمایه‌گذاری و مشارکتهای شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص اوضاع اقتصادی و شرایط تحریم گفت: صد در صد این نمایشگا ها چه زمانی که  شرایط اقتصادی مناسب و یا سخت است در هر حال واقعا کمک خواهد کرد و فرصتی است درکشورمان که باید یک سری عمل گرایی هم در نظر بگیریم.

وی خاطر نشان ساخت: ما الان مهم ترین مشکلی که سر بحث سرمایه گذاری داریم و خیلی از مسائل بین المللی ودر کنار تحریم  ها، گاهی دچار خود تحریمی داخلی می شویم که این اتفاق تلخ، شرایط را برای ما سخت تر خواهد کرد.

دکتر بهاروند در خصوص ضرورت تسهیل مقررات و دگر مشکلات پیش روگفت: یکی قوانین و مقررات ما که بسیار سختند و واقعا سرمایه گذار رو فراری میده و دیگری این سیستم دولتی و یا همان بوروکراسی هایی است که ما متاسفانه هنوز آماده نیستیم ازقدرت سرمایه گذاری استفاده و فرش قرمز به اصطلاح پهن کنیم.

وی در خصوص اقدامات شورای پنجم برای کمک به توسعه شهری و جذب سرمایه گذار خاطر نشان ساخت: شورای پنجم واقعا شورایی است که با تفکر اقتصادی کار خود را آغاز کرد وحقیقتا به آن اعتقاد دارد، اما کار سختی است مقرراتی که سال های سال ایجاد شده رو سریع تسهیل و تعدیل کرد ولی ما تلاش خود را برای روان سازی سرمایه گذاری انجام و سعی خواهیم کرد که قوانین مخل سرمایه گذاری حذف و قوانین جدیدی که کمک حال باشد وضع نماییم.

دکتر بهاروند در پایان گفت: نمایشگاه سرمایه گذاری و بورس فرصت مناسبی برای جذب سرمایه گذار و توسعه اقتصاد شهر است و استقبال خوب فعالان اقتصادی امیدبخش بوده و امیدوارم شاهد اثرات و برکات خیر آن برای کلان شهر مشهد باشیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه + 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن