اقتصادی

مدیر امور آب و فاضلاب کلات خبر داد؛ برداشت آب شرب از سد زاوین به صفر رسید!

کد خبر : 19407

مدیر امور آب و فاضلاب کلات گفت: با توقف برداشت آب از سد زاوین در شهرستان کلات آب چشمه ها جایگزین این منبع شد.
به گزارش صبح مشهد، موسی رضایی از این سد با حجم مخزن۲٫۷میلیون متر مکعب به عنوان مهمترین منبع تامین آب شرب شهر پنج هزار نفری زاوین (هزارو ۴۰۰ مشترک) نام برد و کاهش کیفیت و تغییر طعم و بوی آب پشت سد به دلیل افت بارندگی را عامل توقف برداشت آب از این سد دانست.
به گفته وی با تاکید کمیته بحران شهرستان مبنی بر تامین آب مورد نیاز مشترکان ، پروژه آبرسانی به زاوین از محل سرچشمه های بالادست این شهرمرزی در دستور کار آبفای کلات قرار گرفت.
وی اظهار داشت: با هدف جلوگیری از کدورت آب در مسیر انتقال از چشمه ها به شهر ضمن لایروبی این منابع، یک باب مخزن ذخیره با حجم ۲۰مترمکعب، هشت باب دیوار گابیون در فواصل مشخص ، ۴٫۵ کیلومتر خط انتقال ودو کیلومتر اصلاح شبکه با هزینه ای بالغ بر دو میلیارد ریال اجرا شد و متعاقبا هشت باب حوضچه شیرآلات هوا و سه باب حوضچه شیرتخلیه هم احداث خواهد شد.
رضایی تاکیدکرد: کلیه مراحل طراحی، اجرا و بهره برداری از این پروژه توسط همکاران آبفای کلات انجام شده و همین موضوع صرفه جویی قابل توجهی به همراه داشته است.
وی نیاز آب شهر زاوین در شرایط عادی را ۱۴ لیتر برپانیه اعلام و از همکاری و ارشادات فرماندار و امام جمعه شهرستان، بخشدار و اعضای شورای اسلامی زاوین در اجرای پروژه آبرسانی به این شهر تقدیر کرد.
سد زاوین در ۱۰۰ کیلومتری مشهد و ۵۰ کیلومتری شهر کلات واقع شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن