اخبار مهممشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

دبیر ستاد ازدواج دانشجویی کشور خبرداد؛ آمادگی برای پذیرش خارج از نوبت دانشجویان مناطق زلزله زده کرمانشاه

کد خبر : 19265

دبیر ستاد ازدواج دانشجویی کشور از آمادگی این ستاد برای پذیرش خارج از نوبت دانشجویان مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد.

به گزارش صبح مشهد، حجت الاسلام محمد خادمی؛ با اشاره به اعلام آمادگی این ستاد در سال گذشته برای پذیرش ویژه این دانشجویان در صورت مساعدت استانداری کرمانشاه و مسئولان استان گفت: امسال نیز در بیست ودومین دوره ازدواج دانشجویی آمادگی لازم برای پذیرایی ویژه از این عزیزان را خواهیم داشت و تمام ظرفیت‌های لازم برای اعزام خارج از نوبت دانشجویان مناطق زلزله زده کرمانشاه را فراهم می کنیم و می‌توانیم برای آن‌ها یک کاروان ویژه در نظر بگیریم.
دبیر ستاد ازدواج دانشجویی کشور اظهار کرد؛ در بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی همسفر تا بهشت حدود ۳۰ هزار نفر به مشهد مقدس مشرف خواهند شد که تا این لحظه بیش از ۱۵ هزار زوج ثبت نام کرده‌اند که ثبت نام بیش از ۱۴ هزار زوج مورد تایید سامانه قرار گرفته است.
حجت الاسلام خادمی گفت: ثبت نام بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی از۲۰ ام آبان ماه سال جاری آغاز شده و اعزام دانشجویان از سراسر کشور تا اواخر اسفند ادامه دارد.
رتبه بندی استان‎ها در ثبت نام بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی

حجت الاسلام خادمی بیان کرد: تاکنون رتبه اول در ثبت نام ازدواج دانشجویی را تهران با ۲۱۸۸ زوج به خود اختصاص داده است و پس از آن اصفهان با ۱۵۶۳ زوج و یزد با ۹۴۹ زوج در رتبه‌های دوم و سوم هستند.

وی اظهار کرد: در ۵ کاروان اول که تا کنون در این دوره اعزام کردیم، اعزام استانی نداشتیم و عموما به صورت انفرادی ثبت نام کردند؛ در واقع اولین اعزام کاروانی ۲۷ دی ماه، از استان اصفهان با تعداد ۳۰۰ زوج خواهد بود؛ هم چنین در ۳۰ دی ماه استان مازندران با تعداد ۳۰۰ زوج به صورت کاروانی به مشهد اعزام خواهند شد که برای آنان برنامه‏های ویژه ای خواهیم داشت.
خادمی خاطر نشان کرد: اعزام کاروان ها از ۹ دی ماه آغاز شده است که تا کنون این ستاد میزبان شش کاروان با مجموع ۱۱۷۲ زوج بوده است و تا تاریخ ۲۱ اسفند ماه ۱۸ کاروان دیگر هم به مشهد اعزام خواهند شد.

بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی با شیوه‎ای متفاوت برگزار می‎شود
دبیر ستاد ازدواج دانشجویی کشور گفت: مراسم همسفر تا بهشت سال ۹۷ تفاوت‌هایی ملموس و محسوس نسبت به ۲۱ دوره قبل دارد؛ با تدابیر صورت گرفته در این دوره، تمام زوج‌ها در یک مکان مستقر می‌شوند، در حالی که در دوره‌های قبل در هتل‌های مختلف بودند. همچنین برنامه‎های فرهنگی آموزشی مختلفی با سطح کیفی بالا برای دانشجویان در نظر گرفته شده است که در عین حال که جنبه آموزشی دارد بسیار مفرح است.

دبیر ستاد ازدواج دانشجویی کشور درباره بسته‌های فرهنگی که به زوج‌ها هدیه داده می‌شود، افزود: در این دوره برای زوج‌ها بسته‌هایی در نظر گرفته شده که متناسب با دوره برگزاری به آنها هدیه می‌شود؛ بسته‌هایی با مساعدت آستان قدس رضوی آماده شده است، همچنین بسته‌هایی با همکاری شهرداری تدارک دیده می‌شود، که در اختیار زوج های دانشجو قرار می گیرد.
حجت الاسلام خادمی عنوان کرد: در این دوره از بهترین اساتید حوزه خانواده و روان‌شناسی دعوت شده تا زوجین دانشجویی که از شهر‎های مختلف راهی این سفر می‎شوند بتوانند با دستی پر زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

وی در پایان افزود: تاکنون ستاد ازدواج دانشجویی افتخار میزبانی و استفاده از سخنرانی‎های اساتید برجسته کشوری از جمله حجت الاسلام صالحی، حجت الاسلام ماندگاری، حجت الاسلام سرلک، دکتر شاهین فرهنگ و دکتر بانکی پور را داشته است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده − سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن