پایتخت فرهنگ اسلامی

آیت‌الله علم‌الهدی: دشمنی آمریکا با ملت ایران حد و مرز ندارد

کد خبر : 49471

نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد گفت: وقایع تاریخ نشان می دهد که دشمنی آمریکا با ملت ایران قدمتی ۷۰ ساله و حد و مرز ندارد، به طوریکه هیچ مردمی در جهان تاکنون به اندازه ملت ایران تحت ظلم و احاطه استکبار جهانی نبوده‌اند.

ایرنا خراسان رضوی نوشت، آیت الله سید احمد علم الهدی روز جمعه در خطبه های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی افزود: حتی در دوران قرون وسطی نیز ظلم استکبار به اندازه ملت ایران نبوده است و ملت انقلابی ایران چاره ای جز استکبار ستیزی و مقابله با توطئه مستکبران ندارد.

وی ادامه داد: جنگ آمریکا با ایران تاکنون به صورت مخفیانه و از پشت ماسک بوده است، اما اکنون آنها دشمنی خود را علنی کرده اند و می خواهند به هدف خود که همان براندازی نظام جمهوری اسلامی است، دست یابند که به لطف پروردگار در هیچ توطئه ای موفق نبوده‌اند.

امام جمعه مشهد در ادامه خاطر نشان کرد: آمریکای مستکبر در همه ۱۳ آبان‌ها طعم شکست را چشیده و این روز به درستی با عنوان استکبار ستیزی مشخص شده است.

وی افزود: آمریکا خدا پرستی را رقیب بزرگ خود برای سلطه بر مردم جهان می داند، از این رو پیوسته تلاش می کند با به خدمت گرفتن مردم در جهت منافع خویش، آنها را از مسیر خدا پرستی جدا کند.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه مستکبر برای بهره گیری از مردم حد و مرزی قائل نیست، خاطر نشان کرد: مستکبر از جان و مال مردم در جریان مطامع و منافع خویش بهره می برد و از آنها تا زمانی که منافعی داشته باشند استفاده خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به سه واقعه مهم ۱۳ آبان عنوان کرد: تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه به دلیل اعتراض به قانون کاپیتلاسیون در سال ۱۳۴۳، کشتار دانش آموزان به دست رژیم ستم شاهی و همچنین تسخیر لانه جاسوسی مهمترین رخداد های این روز است که این روز علاوه بر روز دانش آموز باید روز مقاومت و حماسه آفرینی نامیده شود.

وی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی که با تمام کمبودها دوران ۸ سال دفاع مقدس را با موفقیت پشت سر گذاشت و بر دشمن چیره شد، چگونه ممکن است که اکنون به قدرت اول منطقه تبدیل شده، در مقابل این هجمه ها خدشه‌دار شود؟ آنها خود می دانند این نظام ساقط نخواهد شد، در عین حال می کوشند در مسیر سربلندی آن چوب لای چرخش قرار دهند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن