استانیاسلاید شوستون اصلیشهری

بررسی نمای ۷۸۰ ساختمان شهر مشهد طی ۴ سال گذشته

کد خبر : 13093

ساختمان‌هایی که بیش از ۵۰۰۰ مترمربع زیربنا داشته و ارتفاع آن بیش از ۲۳ متر باشد، در این گروه قرار می‌گیرد.

مدیر طراحی و بهسازی محیط شهری شهرداری مشهد از بررسی نمای ۷۸۰ ساختمان سطح شهر طی ۴ سال گذشته خبر داد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، حسین طاهری‌پور با بیان این مطلب با اشاره به تشکیل کمیته نما از سال ۹۲ اظهار کرد: کمیته نما با هدف جلوگیری از ایجاد و گسترش نماهای ناخوانای شهری فعالیت خود را آغاز کرد و در مدت ۴ سال از فعالیت خود تاکنون، تعداد ۸۹ جلسه ترتیب داد و در این مدت نمای ۷۸۰ ساختمان سطح شهر مشهد را مورد بررسی قرار داد.
طاهری‌پور با اشاره به اینکه صدور پایانکار مشروط به نماسازی است، بیان کرد: از این رو هرگونه تغییر در نماهای ساختمان‌های در حین ساخت باید به تایید مراجع صدور پروانه برسد و کمیته نما پروانه‌های ساختمانی را مورد بررسی قرار می‌دهد، تا نمای بناها مغایرتی با معیارهای تعیین شده نداشته باشند.
وی با اشاره به اینکه ساختمان‌هایی در کمیته نما مورد بررسی قرار می‌گیرند که دارای مشخصات ویژه‌ای باشند، گفت: بر این مبنا نمای ساختمان‌ها در کمیته نما در قالب دو گروه «د» و «ج» بررسی می‌شوند.
مدیر طراحی و بهسازی محیط شهری شهرداری مشهد در توضیح ساختمان‌های گروه «د» توضیح داد: ساختمان‌هایی که بیش از ۵۰۰۰ مترمربع زیربنا داشته و ارتفاع آن بیش از ۲۳ متر باشد، در این گروه قرار می‌گیرد.
طاهری‌پور با تاکید بر اینکه ساختمان‌های ویژه در مناطق خاص نیز در گروه «د» جای دارند، گفت: برای مثال ساختمان‌های ۲ طبقه‌ای که در حاشیه خیابان‌های اصلی یا خیابان‌های با عرض ۳۰ متر واقع شده، یا در نبش چهارراه استقرار یافته‌اند، در گروه «د» قرار می‌گیرد و نمای آن‌ها نیز باید کنترل شود.
مدیر طراحی و بهسازی محیط شهری شهرداری مشهد در خصوص ساختمان‌های گروه «ج»، بیان کرد ساختمان‌هایی که دارای زیربنای بیش از ۱۵۰۰ متر مربع یا دارای سقف ۶ است و ارتفاع آن بیش از ۱۷ مترمربع است، در گروه ساختمان‌های «ج» قرار می‌گیرد.
طاهری‌پور خاطرنشان کرد: در جلساتی که از سال ۹۲ شکل گرفت، تنها ساختمان‌های گروه «د» مورد بررسی قرار داشت و در نتیجه از تعداد کل پروانه‌های صادر شده از سال ۹۲ تا کنون تعداد ۸۰ پرونده بررسی شد وتاییدیه نما برای آن‌ها صادر گردید.
وی ادامه داد: تا پیش از شروع سال ۹۶ تنها پروانه‌های ساختمانی گروه «د» مورد بررسی قرار می‌گرفت. اما از ابتدای امسال پروانه‌های ساختمانی گروه «ج» نیز به مجموع پرونده‌های مورد بررسی در کمیته نما افزوده شد و در نتیجه در این مدت ۷۰۰ پرونده بررسی و تاییدیه‌های لازم برای آن‌ها ارائه شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده + 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن