اجتماعیاخبار مهم

زهره رافتی مدیر خانه مد سوزن طلایی در گفتگو با صبح مشهد مطرح کرد؛ تجربه در دوخت حرف اول را می زند/ بر تن آرزوهایتان لباس طلایی بپوشانید!

کد خبر : 18927

 طراح لباس ایرانی و یکی از برندهای مطرح کلان شهر مشهد، این روزها درگیر کار برای عروسی ها و مهمانی هاست.

به گزارش صبح مشهد، زهره رافتی که لباس‌های زیادی طراحی و به بازار عرضه کرده است، در گفتگو با خبرنگار ما گفت: علاقه ام به خیاطی از دوران کودکی و هنگام نشستن کنار چرخ خیاطی مادرم شکل گرفت. وی گفت: از نیمه دوم دهه  ۷۰ و پس از اخذ دیپلم وارد هنر خیاطی شدم و هم اکنون هم دانشجوی رشته طراحی دوخت هستم.
مدیر خانه مد سوزن طلایی با بیان این که می‌خواهم چیزهای جدیدتری برای کارم بیابم و همه اینها به خاطر این است که عاشق کارم هستم، افزود: اگر کارم را دوست نداشتم، آن را کنار می‌گذاشتم، چون درآمد مادی زیادی برای من ندارد. من دوست دارم برای کشورم قدم‌های مثبت بردارم. کار تجاری را دوست ندارم.
وی ادامه داد:دنبال این نیستم که ببینم توی بازار چه طرح و رنگی است که به سرعت آن را کپی کنم تا کارم بهتر فروش برود. من طرح و پارچه‌ام را از فکرم و ایده‌ام تعیین می‌کنم و می‌دانم که طراحی و خیاطی انتهائی ندارد.
زهره رافتی در خصوص مشخصه اصلی کارش گفت:علاقه‌مندی به کارم و اینکه کار من، جنبه‌ معنوی دارد، برایم بسیار مهم است. این کار سود چندانی برایم نداشته است. وقت‌های فراغتم را پر کرده است، اما به خاطرش سفر کردم، لوازم تزئینی خریدم و با ذوق و شوق تصمیم‌گیری کردم که چه چیز را کجا به‌کار ببرم.
وی تاکید کرد: فکر من منبع الهام است. جنس پارچه‌ برایم مهم است، چرا که پارچه بادوام، ارزش کار را بالا می‌برد. لباس هایی با پارچه‌های عالی به سبک  های ایرانی دوختم که بسیار مورد توجه بود. من معتقد هستم ما فرهنگ غنی داریم و همین که من از آنها الهام می‌گیرم. در حقیقت هدفم هرگز مطرح شدن نبوده است. قدرشناسی مردم و رضایت آنها به‌قدری قلب مرا شاد می‌کند که نهایت ندارد.
رافتی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که برای اینکه لباس ایرانی را به دنیا معرفی نماییم، چه باید بکنیم؟ گفت: در خارج و داخل ایران، نمایشگاه لباس ایرانی ترتیب بدهیم. طراحان ایرانی می‌توانند در تمام دنیا مطرح شوند، مردم دنیا طرفدار مد هستند، اما ما خودمان را گاهی دست کم می‌گیریم. پشتیبانی دولت و نهادها به لحاظ مادی هم مهم است. برای سالن‌ها و هتل‌ها هم نمایشگاه ترتیب دهیم که نمایشگاه جام جم مشهد را مرتب شرکت می کنیم.
وی در خصوص توصیه خود به خانم های ایرانی گفت: من فکر می‌کنم سادگی، بهترین مشخصه شخصیت یک خانم است. متأسفانه برخی از جوانان ما دوره‌ای برای خودشان تعیین نکرده‌اند به لحاظ اینکه در هر مقطع سنی، چه کاری را باید انجام بدهند.
وی تاکید کرد: هر خانمی در منزل خود شاد باشد، یک جامعه شاد می شود و معتقدم، بانوان در کنار خانه داری و همسر داری، یک کار اجتماعی را نیز دنبال کنند. زهره رافتی با اظهار ناراحتی از مدهای عجیبی که وارد جامعه شده است ، خاطر نشان ساخت: این مدها هم به خود افراد و هم به جامعه ضرر می‌رساند. جوان‌ها باید به فکر تحصیل، تشکیل خانواده موفق، کار آبرومند و مفید برای جامعه باشند.
مدیر خانه مد سوزن طلایی در ادامه به اشتغال ۱۲ نفر در مجموعه خود  و کارافرینی اشاره و خواستار حمایت مدیران دولتی در زمینه پرداخت تسهیلات کم بهره و معافیت های مالیاتی، کاهش عوارض شهرداری و خدمات بیمه ای جهت توسعه کار شد و افزود: بیشتر خیاط های همکار در مجموعه خانه مد سوزن طلایی را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند. وی ادامه داد: هم اکنون مشتری هایی از خارج کشور متل آلمان و استرالیا دارم و گاهی در فصل پیک کاری تا ۵۰سفارش داشته ام.
وی گفت: وقتی مشتری جهت سفارش دوخت می آید، در ابتدا براساس درخواست و مشخصات ظاهری به او مشاوره می دهیم و حتی می گویم: آرزوهایت را بگو! تا بر آن اساس بتوانم راهنمایی مناسبی برای وی داشته باشم.َ
زهره رافتی در پایان گفت: یکی از آرزوهیم این هست که به عنوان یک برند ملی و جهانی مطرح شوم و اطمینان دارم با سعی و تلاش به آن خواهم رسید.
گفتنی است خانه مد سوزن طلایی در مشهد، بلوار فردوسی نبش چهارراه مهدی، جنب سینا بهداشت واقع شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 + 13 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن