شهری

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران مطرح کرد:

جانمایی حوزه پیشگیری در بیمه سلامت/ خرید خدمت مناسب با اصلاح تعرفه های پزشکی

کد خبر : 56927

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: با اصلاح تعرفه‌های پزشکی و نظارت درست بر اعمال و حتی رتبه‌بندی موسسات و بیمارستان‌ها می‌توانیم خرید خدمت مناسب را داشته باشیم.

به گزارش صبح مشهد، محمد مهدی ناصحی امروز ۲۷ دی‌ماه، در بیستمین اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران که در هتل خورشید کوثر هشتم مشهد برگزار شد، اظهار کرد: بیمه سلامت ایستا نیست، پویا است و در جهت حل مشکلات بیمه‌شدگان و مردم روز به روز قدم‌های محکم‌تری برمی‌دارد. هر زمان سرعت ما کم می‌شود، آثار آن را در حال و روز بیمه‌شدگان می‌بینیم و هر زمان مصمم‌تر می‌شویم، برکات خداوند به سمت ما می‌آید.

وی بیان کرد: اقدامات مهمی در حوزه بیمه اتفاق افتاده است. بیمه‌شدگان ما عمدتا از اقشار کم‌درآمد جامعه هستند که ما وظیفه خود می‌دانیم از آن‌ها حمایت کنیم. چشم‌انداز بیمه سلامت در ایران این است که بتوانیم پوششی مطمئن و فراگیر و چتر امنی را برای تامین و حفاظت مالی از مردم در کشور داشته باشیم.

ناصحی با بیان اینکه پوشش خدمات پزشکی مورد نیاز مردم بسیار مهم است، عنوان کرد: در دو سه سال اخیر تعداد زیادی خدمت را که مورد نیاز مردم و حتی گران‌قیمت بود، تحت پوشش قرار دادیم که کار مهمی بوده است. ما با همکاری وزارت بهداشت در تلاش هستیم تا از تمام ظرفیت‌های کشور در حوزه سلامت و منابع مالی به صورت واحد استفاده کرده و واحد، همگام و یک‌صدا عمل کنیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: با اصلاح تعرفه‌های پزشکی و نظارت درست بر اعمال و حتی رتبه‌بندی موسسات و بیمارستان‌ها می‌توانیم خرید خدمت مناسب را داشته باشیم. این مد نظر ما نیست که هر خدمتی را از هر مکانی با هر کیفیتی خرید کنیم، بلکه باید از این حوزه عبور نماییم. حوزه پیشگیری در بیمه سلامت وارد شده و برنامه‌های بسیار مهمی را در این زمینه پیش‌بینی کردیم.

وی ادامه داد: در نظام پرداخت و انضباط اداری و مالی قدم‌های خوبی برداشته شده و ادعا می‌کنیم پا به پای اسنادی که ارایه می‌شود حرکت کرده و آن‌ها را پرداخت می‌کنیم. موسسات ضروری در اولویت ما قرار دارند. وقتی صندوق صعب‌العلاج راه‌اندازی می‌کنیم صرفا نمی‌خواهیم به مدت زمانی اکتفا کنیم، بلکه امیدواریم پایدار شود و بتواند در زمینه بیماران پرهزینه و نیازمند کمک بیشتری کرده و به طور کامل افراد را تحت پوشش قرار دهد تا وقتی نشان‌دار شدند دیگر دغدغه مالی نداشته باشند.

ناصحی گفت: در زمینه الکترونیک کردن خدمات گام‌های اصلی را برداشتیم و ان‌شاءالله پرونده الکترونیک نیز به آن اضافه خواهد شد تا بتوانیم یک بسته کامل الکترونیک را داشته باشیم. ما در این زمینه از دستگاه‌های برتر کشور هستیم. همه در این راستا حرکت می‌کنیم که بتوانیم خدمت درستی را ارائه دهیم و رضایت کامل بیمه‌شدگان خود را داشته باشیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن