اخبار مهمورزشی

رئیس هیات شنا، شیرجه و واترپلو استان خبر داد؛ خراسان رضوی یکی از چهار پایگاه شنای کشور است

کد خبر : 18876

رئیس هیات شنا، شیرجه و واترپلو خراسان رضوی گفت: این استان یکی از چهار پایگاه شنای کشور است که چند استان دیگر را زیر پوشش دارد.

به گزارش صبح مشهد، مجید مشتاق عشق روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سمنان، گلستان، مازندران و سیستان و بلوچستان از جمله استانهای زیر پوشش پایگاه شنای خراسان رضوی هستند. وی اظهار داشت: استانهای تهران، اصفهان و شیراز نیز سه پایگاه دیگر شنای کشور هستند.
وی با بیان اینکه دست کم چهار هزار نفر شناگر سازماندهی شده در استان خراسان رضوی فعالیت می کنند گفت: در هشت شهرستان این استان هم هیات شنا فعال است که این تعداد تا پایان سال به ۱۰ هیات افزایش می یابد.
مشتاق عشق افزود: هم اکنون ۵۰۰ شناگر نونهال و نوجوان به صورت حرفه ای در مسابقات مختلف این استان شرکت می کنند.
وی اظهار داشت: از نظر نرم افزاری و علمی استعدادهای بسیار در رشته شنای این استان وجود دارد اما از نظر امکانات سخت افزاری و بودجه با کمبود مواجه هستیم.
وی، کسب ۲۹ مدال رنگارنگ را از جمله دستاوردهای اخیر شناگران استان در مسابقات استعدادهای برتر کشور ذکر کرد و گفت: قهرمانی تیم واترپلوی آب میوه سجاد مشهد در مسابقات لیگ واترپلوی کشور و دعوت علی مرادی شناگر ۱۷ ساله این استان به تیم ملی بزرگسالان از دیگر افتخارات هیات شنا در ماههای اخیر است.
رئیس هیات شنا، شیرجه و واترپلو خراسان رضوی افزود: مسابقات لیگ شنای باشگاههای کشور هم از اواخر آذر ماه در تهران آغاز می شود که خراسان رضوی با تیم شنای شهید هاشمی نژاد در این مسابقات شرکت می کند.
وی اظهار داشت: لیگ شنای بانوان استان نیز امسال برای نخستین بار راه اندازی شد که ۳۵۰ شناگر زیر ۱۴ سال در آن حضور دارند.
وی گفت: از بخش خصوصی در ورزش حمایت کافی انجام نمی شود و گرفتن مالیاتهای سنگین باعث می شود این بخش از تیمداری خودداری کند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت + سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن