اجتماعی

در سال جاری؛ ۳۰۰۰ دانش‌آموز مشهدی به عنوان سفیران گاز معرفی می شوند

کد خبر : 18538

رئیس روابط عمومی شرکت گاز خراسان رضوی از شروع دوره های آموزشی آشنایی با مصرف صحیح و ایمن گاز طبیعی برای دانش آموزان دوره ابتدایی با هدف تربیت سفیران ایمنی گاز در مشهد طی سال ۹۷ خبر داد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان خراسان رضوی، سیداحمدعلوی با اعلام این خبر اظهار کرد: این دوره آموزشی طی قراردادی با یک موسسه آموزشی در سطح تعدادی از مدارس شهر مشهد اجرا می شود. طبق برنامه ریزی انجام شده در پنج ماه پایانی امسال، ۳۰ دوره آموزشی با حضور حداقل ۳۰۰۰ دانش آموز در مدارس سطح شهر مشهد برگزار می شود و در صورت اجرای موفق طرح توسط مجری شرایط افزایش دوره ها مورد بازبینی قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به ضریب نفوذ بالای گاز در شهرها و روستاهای استان اظهار امیدواری کرد: با اجرای این طرح زمینه تربیت نسلی آشنا با موضوعات ایمنی و مصرف بهینه گاز فراهم شود.
علوی با اشاره به لزوم بکارگیری تمام ابزارهای اطلاع رسانی برای آشنایی هر چه بیشتر مردم درباره انرژی گاز تصریح کرد: مدارس با در اختیار داشتن هزاران دانش آموز ظرفیت فرهنگ سازی خوبی برای آموزش مصرف صحیح این نعمت الهی دارند و امیدواریم با اجرای موفق این طرح در آینده ای نزدیک شاهد ارتقای شاخص میزان مصرف در جامعه باشیم.
به گفته علوی، آموزش مباحث ایمنی گاز طبیعی، کارکرد صحیح وسائل گرمایشی همانند بخاری و آبگرمکن ، اهمیت گاز طبیعی به عنوان سرمایه ای ملی و راهکارهای کاهش مصرف گاز در روزهای سرد سال از مهمترین مطالب مطروحه در این کلاس ها خواهد بود.
رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان اضافه کرد: از دیگر برنامه های این کلاس ها می توان به توزیع کتابچه های متناسب با سنین دانش آموزان دوره ابتدایی(تالیف شرکت گاز خراسان رضوی)، برگزاری مسابقه و اهدای جوایز اشاره کرد.
گفتنی است؛ دوره های آموزشی سفیران ایمنی گاز در مشهد طرحی مشترک با همکاری امور روابط عمومی و واحد آموزش شرکت گاز استان است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 + 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن