اجتماعی

آغاز طرح خادم یاری برای اولین بار در انتقال خون خراسان رضوی

کد خبر : 18362

به گزارش روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی ، با پیگیری مدیرکل انتقال خون استان و همیاری آستان قدس رضوی و معاونت درمان سپاه پاسداران خراسان رضوی طرح خادم یاری در انتقال خون استان در پایگاه اهدای خون استان کلید خورد.
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نهادهایی مانند بسیج سازندگی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی با هدف کمک به سازمان های عام المنفعه، قدم های زیادی برداشته اند، اما این روزها کسانی به عرصه کمک به سلامت جامعه به میدان آمده اند که گمنام، بی نام و نشان و بدون هیچ مزدی تنها با عشق و ارادت به امام مهربانی ها فعالیت می کنند و افتخار خادم یاری حرم رضوی را با خود به همراه دارند. خادم یاران حرم رضوی، نام زیبای خادم یاری امام رئوفی را بر خود دارند که بارگاه مطهرش، میعادگاه عاشقان دل های خسته ای است که از جای جای ایران و جهان به عشق مهربانی اش رنج راه را به جان می خرند. خدمت در حرم مطهر امام رضا(ع) حتی برای لحظه ای، آرزوی تمامی این عاشقان و دلسوختگان است، خادم یار حرم رضوی، نام مبارکی است که هر کسی نتوانسته به آن مفتخر شود، نوکری امامی که ضامن تمامی بندگان خداوند متعال است تا در روزهای غم و شادی در بارگاه باریتعالی شفیع آنان شود. اما این روزها، خادم یاری رضوی تنها به خدمت در حرم امام رضا(ع) محدود نمی شود، می توان در گوشه گوشه این کشور، در شهر و روستا و در هر نقطه که بیماری وجود دارد، خادم امام(ع) شد، طرح خادم یاری رضوی در انتقال خون خراسان رضوی با هدف نجات جان انسانها که واسطه بین این دنیا و ان دنیا مورد انتخاب قرار گرفته است و عاشقان ثامن الحجج(ع) با نام خادم یار حرم رضوی می توانند با هر توان و تخصصی که دارند کمک کرده و پس از ماه ها خدمت صادقانه بدون چشم داشتی، خادم یار حرم رضوی در حرم مطهر شوند. ارادتمندان با پرچم سبز امام رضا(ع) با لباس سفید خدمتگذاری و با دریافت خون های اهدایی مردم مومن و خداجوی استان باعث میگردند که بیماران چشم انتظار در مراکز درمانی دیدگانشان پر از اشک شده و بارقه امید به زندگی بار دیگر در دل هایشان زنده شود.
هم اکنون پایگاه اهدای خون ثامن در ابتدای خیابان طبرسی ورودی حرم مطهر رضوی راه اندازی شده است و گروهی خادم یاردر این طرح فعالیت دارند و هر شخصی می تواند در حوزه تخصصی و کاری خود با هدف کمک به بیماران در این طرح ثبت نام کنند.
این خادم یاران پس از فراگیری آموزش های لازم، می توانند در قالب خادم یار رضوی در پایگاه های اهدای خون مشهد مقدس به خدمت بپردازند.
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی در خصوص این خادم یاران که در حال فراگیری دوره آموزشی هستند اعلام کرد : با آغاز این طرح که با همت معاونت درمان آستان قدس رضوی و بنیاد سلامت این آستان شروع شده است می خواهیم به آرزوی دیرینه که همان وصل شدن بیشتر به اهل بیت و اینکه به شفاعت آنها برسیم جامعه عمل بپوشانیم. در این دوره ها افراد با هر توانایی و از هر قشری تنها به عشق امام رضا(ع) و با هدف کمک کردن به سلامت جامعه شرکت می کنند. دکتر اسلامی در ادامه افزود: امروز پس از شرکت در این دوره های آموزشی، هر حرکت کوچکی که برای خدمت به هم نوع خودم انجام می دهیم به نام امام رضا(ع) ثبت می شود و در هر کاری که انجام می دهیم به این اطمینان بیشتر از گذشته رسیده ایم که ضامن آهو حافظ ما نیز است. وی اضافه کرد: امروز حضور امام رضا(ع) را بیشتر از گذشته در تک تک لحظات زندگی مان حس می کنیم و این حضور سبب شده تا خدمت به سلامت جامعه را با شوق انجام دهیم و هر کسی به هر نحوی می تواند برای کمک به بیماران به عشق امام رضا(ع) پا در این عرصه گذاشته و خدمت کند. دکتر اسلامی ادامه داد: اما تفاوت این خدمت رسانی این است که به نام امام رضا(ع)، در هر عرصه ای که بتواند به صورت رایگان تنها و تنها به عشق دریافت شفاعت امام رئوف به هم نوعانشان خدمت می کنند.
مدیرکل انتقال خون استان ادامه داد زیارت تنها این نیست که به حرم برویم، بلکه باید تفکر رضوی و خدمت رسانی به مردم را افزایش دهیم، هر کسی در حوزه کاری خودش می تواند تحت عنوان خادم یاری امام رضا(ع) به مردم خدمت کند. وی اضافه کرد: تاکنون افرادی برای طرح خادم یاری ثبت نام کرده اند و تعدادی آموزش دیده اند که برای آنها حکم صادر شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن