اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

تامین‌ جهیزیه برای محرومین توفیق و افتخار بزرگی برای کمیته امداد و سپاه می باشد

کد خبر : 54924

رییس هیئت امنای کمیته امداد امام خمینی ره گفت: همکاری کمیته امداد و سپاه پاسداران در تامین جهیزیه برای محرومین توفیق و افتخار بزرگی می باشد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، حجت الاسلام محسن کازرونی در رزمایش توزیع ۲۰۳۱۳ سری جهیزیه با مشارکت کمیته امداد امام خمینی ره و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در محل مجتمع آیه ها سخن خود را با روایتی از امام هشتم آغاز کرد و گفت: شیخ صدوق از حضرت نقل می کند: در برآوردن و انجام دادن حوائج اهل ایمان حریص باشید و بدانید بعد از انجام واجبات هیچ عملی محبوب تر از این کار نخواهد بود.

رییس هیئت امنای کمیته امداد امام خمینی ره گفت: حرص اگر دنیایی باشد مانند عنکبوت ناپاک خواهد بود اما اگر متعلق حرص کار خیر باشد، بسیار ارزشمند می باشد.

وی با اشاره به همکاری و تعاون سپاه با کمیته امداد، گفت: در ثلث سال ۲۰ هزار سری جهیزیه و امروز نیز ۲۰ هزار سری و ۳۱۳ سری جهیزیه مزین به نام یاران امام زمان عج توزیع می شود و این افتخار بزرگی برای کمیته امداد، سپاه و بسیج است.
حجت الاسلام کازرونی با بیان اینکه کار خیر موجب دفع بلا و قرب به خداوند می شود، افزود: هر کار خیری که انسان در این دنیا انجام دهد خداوند به بهترین نحو به او باز خواهد گرداند و بلاهای زیادی را از وی دفع خواهد کرد.

ماموریت کمیته امداد مدد به حیات، زندگی و کار است
رییس کمیته امداد امام خمینی ره هم با بیان اینکه یکی از فرایند های توانمندسازی ازدواج است، گفت: ماموریت کمیته امداد مدد به حیات، زندگی و کار است.
سید مرتضی بختیاری در رزمایش توزیع ۲۰۳۱۳ سری جهیزیه با مشارکت کمیته امداد امام خمینی ره و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در محل مجتمع آیه ها، ضمن خیر مقدم و تشکر از همه افرادی که در این امر خیر همراه بوده اند، بیان کرد: کمیته امداد یکی از یادگارهای امام راحل است که بعد از ۲۲ روز از پیروزی انقلاب اسلانی به فرمان ایشان تشکیل شد که نشان از دغدغه امام به عنوان دغدغه قرآنی نسبت به محرومین است.
رییس کمیته امداد امام خمینی ره با بیان اینکه جشن امروز تبلور فرمایشات رهبر معظم اتقلاب به عنوان نایب بر حق امام زمان عج می باشد، گفت: ماموریت کمیته امداد مدد به حیات، زندگی و کار است، رهبر معظم انقلاب فرمودند: توانمند سازی و ایجاد درآمد با ثبات برای تهیدستان با رعایت تکریم از وظایف اصلی کمیته امداد می باشد.
وی با اشاره به انجام کارهای بزرگ در قرارگاه محرومیت زدایی سازندگی، افزود: یکی از فرایند های توانمندسازی ازدواج است، سالهاست از قانون جوانی جمعیت حرف می زنند و این قانون در مجلس یازدهم تصویب شد که تا حدودی می تواند ما را به این سمت سوق دهد.
رییس کمیته امداد امام خمینی ره با بیان اینکه همه کسانی که در این مسیر گام بر می دارند در پیشگاه خداوند اجر فراوانی دارند، تصریح کرد: امروز با هم افزایی کمیته امداد، سپاه و بسیج ۲۰۳۱۳ سری جهیزیه در سراسر کشور با رعایت تکریم توزیع می شود.
وی گفت: دخترانی که این جهیزیه ها به آنها تقدیم می شود بدانند اگر سایه پدر بر سر ندارند، سایه رهبر معظم انقلاب بر سر آنها است، زندگی مشترک خود را به یاد امام زمان و خدا شروع کنند که این امر موجب از بین رفتن بسیاری از آسیب های اجتماعی خواهد شد.
بختیاری بیان کرد: سال گذشته ۸۲ هزار سری جهیزیه توزیع گردید که به جهت خرید از تولیدکنندگان داخلی ۲۴۰ میلیارد تومان صرفه جویی شد و این امر موجب رشد تولید نیز می شود.

امروز قوی ترین ابزار عبور ملت ایران از همه چالش های اقتصادی انفاق می باشد
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم گفت: امروز قوی ترین ابزار عبور ملت ایران از همه چالش های اقتصادی انفاق می باشد.
سردار حسین سلامی در رزمایش توزیع ۲۰۳۱۳ سری جهیزیه با مشارکت کمیته امداد امام خمینی ره و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در محل مجتمع آیه ها، بیان کرد: در این سالها که توفیق کمک به محرومین را داشته ایم با تمام وجود درک کردم و ایمان و اعتقاد دارم که همه این امدادها، ایثارها و انفاق ها و تجلی همه این معانی بلند الهی نشات گرفته از روح بزرگ که جلوه گاه احساس، عاطفه، ایمان، شوق و تروبج روح حیات در جامعه ما یعنی رهبر معظم انقلاب هستند.
سردار سلامی افزود: ما به تجربه دریافته ایم علاوه بر اینکه عمیقا معتقد هستیم اما تجربه میدان در دهه های سخت گذشته به ما یک واقعیت و حقیقت را نشان داده که همه دردها ، سختی ها، مشکلات، چالش ها، بحران، جنگ و گرفتاریها به مدد ترکیب الهی ایمان، انفاق، ایثار، بذل مال و جان تحت ضابطه، هدایت و درخشش نور ولی فقیه نایب امام زمان‌ پشت سر گذاشته و بر همه آنها فائق شدیم.
وی گفت: قامت رفیع این ملت در هیچ حادثه سهمگینی خم نشده است، ما به هیچ کس باج نداده ایم و در مقابل هیچ سختی زانو نزده ایم و در شراره های سهمگینی که دشمنان برافروخته بودند ملت از اسلام، استقلال، کرامت انسانها و همه هویت خود دفاع کرد و پیروز شد.
فرماندهی کل سپاه با اشاره به عنصر ایثار به عنوان عنصر قدرتمند در ملت ایران، گفت: مردم ما در سختی ها دیگران را بر خود ترجیح می دهند و حتی اگر نیاز دارند اما انفاق می کنند و اینها در محاسبات دشمنان نیست و در واقع سنجش جامعه ما با معیارهای مادی اشتباه بزرگی است که دشمن به کرات در محاسبات خود انجام داده و به همین دلیل شکست خورده است.
وی افزود: ملت ما از آنچه خود دوست دارند بدون هیچ منتی انفاق می کنند، در جستجوی اجر نیستند ولی خداوند به آنها چندین برابر نعمت خود را عطا می کند.
سردار سلامی بیان کرد: دشمنان ما وقتی در جنگ و جدال با ملت ایران به نتیجه نرسبدند تهاجم به زندگی و حیات اقتصادی و معیشت و در نتیجه آن عزت و کرامت ایران را نشانه گرفتند و تصور کردند که اگر این کشور را در محاصره و تحریم قرار دهند ملت ایران دچار فلج معیشتی و تسلیم خواست دشمنان می شود و این نتیجه خطای محاسباتی دشمن بوده که بزرگترین عامل شکست های دشمنان بوده است.
وی با بیان اینکه دشمن با این خطای محاسباتی نتوانست بر این ملت چیره شود چون این ملت با عنصر ایمان، گذشت و از جان گذشتن همراه هستند، گفت: سختیها وجود دارد و واقعیت است و این نه فقط برای ملت ایران بلکه این سختی برای دشمنان ما بیش از این وجود دارد اما ما به سرچشمه وحی متصل هستیم و در منطق قرآن ما به خدا امیدواریم اما آنها نیستند.
فرمانده کل سپاه افزود: آنها می خواستند ما را بشکنند اما روح بلند مردمی که انفاق در راه خدا را سیره خود قرار دادند و با قلبهای خود به میدان آمدند، دشمن را شکست داد ، دشمن میدان جدیدی را با ورود به دنیای عاطفه و احساس مردم باز کرد، این راه هم با همین هجوم مردم به سمت خیرات شکست خورد و امروز قوی ترین ابزار عبور این‌ ملت از همه چالش های اقتصادی انفاق می باشد.
وی با بیان اینکه ما همه مشکلات خود را با حضور مردم حل کردیم، گفت: مردم در کرونا و همه صحنه ها حضور داشتتد و تا وقتی گرد ولی خدا می چرخند و بر اساس ارزش های اسلام عمل کنند هیچ کسی نمی تواند به ترکیب اسلام هجوم بیاورد.
سردار سلامی بیان کرد: اتفاقات سال گذشته به ما نشان داد که دشمن برای ملت ایران ناامنی، بی ثباتی، فقر، جهل و گریز از دین و از بین رفتن وحدت و محو هویت را می خواهد و امسال این آرامش محصول آگاهی است.
وی با بیان اینکه سپاه دست مردمان را می گیرد و در صحنه های سخت فدایی مردم است، گفت: این منطق قرآن و منشور حرکت‌ ماست که گرد و غبار محرومیت را از چهره مردم خود بزداییم و این کار مشترک کمیته امداد، سپاه و بسیج جلوه کوچک آن امروز در اهدای ۲۰۳۱۳ سری جهیزیه خو را نشان داد و این نقطه کوچک از نقشه بزرگ است و این ادامه دارد.

سپاه و کمیته امداد دو بال برای نیل به اهداف نظام جمهوری اسلامی هستند
معاون هماهنگ کننده قرارگاه محرومیت زدایی سپاه هم گفت: سپاه و کمیته امداد دو بال برای نیل به اهداف نظام جمهوری اسلامی هستند.

سردار سید ضیاء الدین حزنی در رزمایش توزیع ۲۰۳۱۳ سری جهیزیه با مشارکت کمیته امداد امام خمینی ره و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در محل مجتمع آیه ها بیان کرد: این اولین باری نیست که در استان خراسان رضوی جهیزیه توزیع می شود، توسط همه رده های سپاه تا به امروز ۲۷ هزار جهیزیه در استان خراسان رضوی توزیع شده است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه محرومیت زدایی سپاه گفت: امروز ۲۰۳۱۳ جهیزیه، ۱۲ هزار توسط سپاه و ۸۰۰۰ توسط کمیته امداد بین همه واجدین شرایط توزیع می شود و از این ۲۰۳۱۳ سری جهیزیه ۱۰۷۴ سری جهیزیه متعلق به نوعروسان خراسان رضوی است؛ همچنین.قرارگاه ثامن برای سربازان مستقر در مرز حدود ۷۰ سری جهیزیه توسط خیرین تهیه و امروز اهدا خواهد شد.

وی با بیان اینکه این برنامه در سراسر کشور اجرا می شود، افزود: در تابستان با همکاری کمیته امداد ۳۵۰۰ کولر گازی برای خانواده های خوزستانی، هرمزگانی و بوشهری توسط پایگاههای مقاومت ما اهدا و نصب شد.

سردار حزنی با اشاره به بحث زکات به عنوان یک واجب، تصریح کرد: در مورد زکات کنار کمیته امداد و آماده همکاری در این خصوص هستیم.

وی با بیان اینکه سپاه و کمیته امداد دو بال برای نیل به اهداف نظام جمهوری اسلامی هستند، در ادامه از همه کسانی که به فکر محرومین هستند و از جمله نیروی زمینی و دریایی و قدس و بسیج و هوافضای سپاه و کمیته امداد و خیرین تشکر و قدردانی نمود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده + چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن