شهری

افتتاح معارف جنگ در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا «ع»

کد خبر : 54790

آیین افتتاحیه آموزش میدانی معارف جنگ سپهبد شهید علی صیاد شیرازی با حضور امیر سرتیپ دوم ستاد علی خلیل آبادی جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق، امیر سرتیپ دوم ناصر براتی رئیس هیئت معارف جنگ ارتش در استان خراسان و جمعی از مسئولین نظامی در منطقه پدافند هوایی شمال شرق برگزار شد.

به گزارش صبح مشهد، جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس و روز سرباز، معارف جنگ و شناخت نسبت به آن را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: بی گمان در تاریخ جنگ های دفاعی و تهاجمی این مرز و بوم، دفاع مقدس به لحاظ گستره مدافعان و مشارکت همگانی اقشار مختلف مردم و نیز هماهنگی نیروهای مسلح با یکدیگر و مردم کم نظیر است.

امیر سرتیپ دوم علی خلیل آبادی با تاکید بر اینکه باید معارف جنگ به نسل جوان منتقل شود افزود: دوران دفاع مقدس سبب شد ملت ایران در روزهای سخت ایستادگی کنند.

وی افزود: از دیگر ویژگی های بارز حماسه دفاع مقدس، مشارکت همگانی مردم در این حادثه بزرگ است که یکی از رموز پیروزی رزمندگان اسلام و ناکامی صدام و قدرت های حامی آن، حضور یکپارچه و هماهنگ مردم غیرت مند ایران در جبهه ها بوده است.

امیر سرتیپ دوم ناصر براتی رئیس هیئت معارف جنگ ارتش در استان خراسان رضوی در ادامه این مراسم با اشاره نحوه به شکل‌ گیری مجموعه معارف جنگ ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی در سال ۱۳۷۳ توسط شهید اخلاص سپهبد علی صیاد شیرازی دایر شد و افرادی که آن زمان در مجموعه هیئت معارف جنگ مشغول به فعالیت بودند، غالبا به صورت افتخاری و جهادی و بدون تکلف کار می‌کردند که این روحیه همچنان در این مجموعه زنده و پابر جاست.

وی با بیان اینکه مجموعه هیئت معارف جنگ مورد توجه و عنایت رهبری معظم انقلاب اسلامی بوده و ایشان همواره فعالیت‌ های این مجموعه را تحسین کرده‌اند، گفت: شهید سپهبد صیاد شیرازی نیز به این مجموعه توجه ویژه‌ای داشتند و ما نیز به تاسی از فرمانده ملی، مذهبی و نظامی خود علاقمند خدمت در این مسیر نورانی هستیم که هادی و راهنمای آن شهید بزرگوار هستند تا بدین وسیله نسل جوان را از گنجینه عظیم دفاع مقدس بهره‌مند سازیم.

در این دوره جمعی از روحانیون نیز به منظور ارائه آموزش‌ های فرهنگی و مذهبی در کنار کارکنان وظیفه حضور دارند

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو + 20 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن