اخبار مهمشهری

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد خبر داد: ۲ هزار میلیارد ریال برای خط سوم مترو مشهد هزینه شده است

کد خبر : 17662

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: برای اجرای ۲۸ کیلومتر تونل خط سوم و ایستگاه های این خط تاکنون ۲ هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

کیانوش کیامرز روز چهارشنبه در حاشیه آغاز ادامه حفاری تونل خط سوم از ایستگاه باب الجواد (ع) به مقصد پایانه امام رضا (ع) در جمع خبرنگاران افزود: برای این خط شورای شهر مشهد هفت هزار میلیارد ریال اوارق مشارکت تصویب کرده و وزارت کشور نیز آن را تائید کرده است.
وی اظهار داشت: در صدد هستیم مجوز سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی را برای انتشار اوراق مشارکت دریافت کنیم.
وی با بیان اینکه حدود ۲ ماه قبل دستگاه حفار در مسیر خط سوم وارد تونل ایستگاه باب الجواد (ع) شد، گفت: خروج دستگاه از باب الجواد (ع) و ادامه حفاری نیاز به آماده ‌سازی مسیر داشت که طبق برنامه ‌ریزی انجام شده ادامه حفاری تونل مزبور به سوی پایانه امام رضا (ع) از امروز آغاز شد.
کیامرز افزود: در ادامه حفاری این مسیر ۳٫۵ کیلومتری، دستگاه حفار از ایستگاه‌ های دانش، میدان بسیج و ۱۵ خرداد عبور خواهد کرد که پیش ‌بینی می‌ شود طی چهار ماه آینده حفاری تا میدان بسیج انجام شود و دستگاه حفار خرداد سال ۹۸ به پایانه امام رضا (ع) وارد شود.
وی اظهار داشت: خیابان امام رضا (ع) با توجه به وجود برج ‌ها وساختمان ‌های مرتفع، مسیر ویژه‌ ای است که حفاری در این مسیر باید با برنامه ‌ریزی و دقت زیاد اجرا شود.
در مجموع چهار خط برای قطارشهری مشهد تعریف شده که خط یکم آن به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه بطور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به جا می شوند.
مسیر توسعه ۴٫۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۹۴ به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری ۱۴٫۵ کیلومتر خط دوم قطارشهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی، پانزدهم بهمن ۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر مورد بهره برداری قرار گرفت.
اواخر اسفند پارسال نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاههای سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسید و در سفر اردیبهشت ماه رئیس جمهوری به مشهد، اتصال این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی بهره برداری شد.
عملیات حفاری خط سوم قطارشهری مشهد نیز به طول ۲۸٫۵ کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می دهد از نیمه دوم فروردین سال ۹۵ آغاز شده است.
مطالعات احداث خط چهارم نیز به پایان رسیده و اجرای این خط به طول ۱۷٫۵ کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه برنامه ‌ریزی شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن