اجتماعی

مروری بر زندگی شهید مدافع وطن عبدلله الهی، جمعی مرزبانی خراسان رضوی

کد خبر : 17579

نام شهید : استواریکم عبدالله الهی
تاریخ تولد : ۱۳۵۱/۰۱/۰۳
محل تولد : خراسان رضوی
تاریخ شهادت : ۱۳۸۵/۱۲/۰۷
محل و نحوه شهادت : خراسان رضوی هنگ مرزی تایباد درگیری با اشرار
زندگی نامه :
شهید الهی در سوم فرورودین مال سال ۱۳۵۱ در خانواده ای مومن و متدین از توابع استان خراسان رضوی چشم به جهان گشود. این مرزدار غیور در دوران طفولیت از فضای معنوی و دینی خانواده بهره مند شد و با همین روحیه و شور و عشق انقلابی به استخدام ناجا درآمد و در منطقه ی مرزی خراسان رضوی مشغول خدمت شد. صلابت محکم و عزم انقلابی او عرصه را بر اشرار مسلح و قاچاقچیان تنگ کرده بود و نام بلندش لرزه براندام اشراری که قصد ورود به مرزهای خراسان رضوی را داشتند، می انداخت. سرانجام در هفتمین روز از اسفند ماه سال ۱۳۸۵ در محور تایباد به خواف در حین انجام ماموریت با اشرار مسلح که قصد ورود به کشور و ایجاد ناامنی را داشتند درگیر شده و به فیض عظیم شهادت رسید؛ از این شهید والامقام یک پسر و چهار فرزند دختر به یادگار مانده است.
خدمات و مسئولیت شهید در ناجا :
شهیئد الهی این مرزبان غیور به عنوان نیروی پایور در مرزبانی ناجا مشغول به خدمت بود. دلاوری های این شهید بزرگ در محل خدمت، در مقابله با معاندان نظام و سوداگران مرگ، عرصه را بر اشرار و قاچاقچیانی که قصد ورود به ایران را داشتند تنگ کرده بود.
فضایل و سجایای اخلاقی شهید :
شهید الهی از بندگان مخلص درگاه الهی و در شمار نیروهای ایثارگر و فداکار مرزبانی به شمار می رفت. این رزمنده دلیر نسبت به انجام وظایف دینی بسیار مقید بود و واجبات دینی اش را به طور کامل انجام می داد. روحیه ی ایثار و عشق به جوانان سرزمینش باعث شد تا آخرین لحظه با سوداگران مرگ مبارزه کند. این شهید بزرگوار معتقد بود باید با قاچاقچیان مواد مخدر مبارزه کرد تا جامعه ای سالم و امن داشته باشیم.
توصیه شهید :
پدر و مادر عزیزم، وقتی خبر شهادت مرا شنیدید اندوه به دلتان راه ندهید که شهادت برای من عین حیات است. بدانید این فرزند کوچیکتان عاشقانه در راه پروردگارش و احقاق حق سرزمین عزیزش از مرزهای وطنش دفاع نمود.
همرزمانم، بدانید که نعمت بزرگ امنیت نصیب ما شده است، حاصل، ایثارگری رزمندگان هشت سال دفاع مقدس می باشد، که اجازه ندادند عناصر بیگانه به این مرز و بوم تعرض کنند. پس ما وظیفه داریم که راه آنان را ادامه دهیم

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − ده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن