اسلاید شودانش و فناوریستون اصلی

پیش بینی ثبت نام ۱۵ هزار نفری در سامانه خادمان افتخاری

کد خبر : 7524

مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد گفت: با توجه به ثبت نام بیش از ۷ هزار نفر در سایت جهاد خدمت در سال گذشته امسال نیز پیش بینی می شود ۱۵ هزار نفر ثبت نام در سامانه خادمان افتخاری را داریم.
به گزارش صبح مشهد، علی قناویزچی در نشست خادمان افتخاری حریم رضوی اظهار کرد: امسال هموطنان ما در سایر نقاط کشور نیز که مشتاق خدمت به زائران رضوی هستند با ثبت نام در سایت جهاد خدمت در این امر شرکت می کنند.

وی یادآور شد: “جهاد خدمت” در ایام نوروز و دهه کرامت با اجرای ۲۰۰ برنامه اجرا شد و در ادامه در دهه پایانی ماه صفر نیز خادمان افتخاری رضوی خدمت افتخاری خود را به اجرا می گذارند.

به گفته قناویزچی اطلاع رسانی خادمان افتخاری از هفته گذشته آغاز شده و شهروندان امکان ثبت نام در سایت جهاد خدمت را دارند.

*مسابقه عکس خدمت

قناویزچی همچنین از برگزاری مسابقه عکس خدمت برای زائران و مجاوران با سوژه های خدمت خبر داد و گفت: به ۸۸ نفر در دو مرحله و با داوری و انتخاب مردم جوایز نفیسی اهدا می شود.
وی بیان کرد: ثبت نام در سایت جهاد خدمت از طریق وب‌سایت khadem8.com ، سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۸۸ و ارسال عدد ۸ توسط شهروندان، تلفن ملی ۰۹۶۳۰۸ و نیز ربات تلگرامی سامانه جهاد خدمت برای علاقمندان فراهم شده است.

مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد با اشاره به ثبت نام بیش از ۷ هزار نفر در سایت جهاد خدمت در سال گذشته، افزود: امسال با توجه به استقبال مردم مشهد پیش بینی ۱۵ هزار نفر ثبت نام در سامانه خادمان افتخاری را داریم.

مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد گفت: هدف از فعالیت های این مدیریت ساماندهی و ترویج خدمات داوطلبانه “خادمان افتخاری” به زائران همراه با آموزش برای خدمت رسانی صحیح و مناسب بوده است.

وی یادآورشد: به تشکل های مردمی آموزشهای لازم در زمینه انتظامات، بهداشت، ایمنی و آتش نشانی کمک های اولیه و .. ارائه و گواهی خدمت صادر شده است.

قناویزچی با اشاره به استقبال بیش از انتظار مردم مشهد برای خدمت رسانی اعلام کرد: در این راستا امسال ایستگاه های خدمت به زائران افزایش خواهد داشت.

وی عنوان کرد: ساماندهی مراکز اسکان مردمی، ایستگاه ها، حمل و نقل، تهیه تجهیزات اولیه اقامت زائران، تدارک کمک های اولیه، خدمات مشاور مذهبی، خدمات نانوایی، اشپزی، خیاطی برخی از فعالیت ها و تمهیدات استقبال از زائران است.

وی افزود: خادمان افتخاری حریم رضوی در مناطق مختلف شهر مشهد خدمت رسانی ها را شروع کردند و تا کنون بانوان ۱۰ هزار کوله پشتی، دستکش و کلاه را برای زائران پیاده تهیه کرده اند.

وی یادآور شد : امسال خادمان افتخاری حریم رضوی پس از پایان دهه صفر؛ پاکسازی مسیر های منتهی به شهر مشهد را به عنوان یک خدمت افتخاری انجام خواهند داد.

قناویزچی گفت: مجموعه های مردمی، مساجد و شرکت های خصوصی برای خدمت فراخوان شده و در مسیرهای زائران به سمت حرم تمام ظرفیت سازمان ها و ظرفیت های مردمی شناسایی شده است.

وی از پیش بینی ایستگاه های استقبال از زائران در محور نیشابور، قوچان، کلات، سرخس و طرقبه خبر داد و افزود: ورودی های شهر فضاسازی و آماده سازی شده و حجم بسیاری از زائران از پنج محور اصلی به زیارت می آیند.

وی بیان کرد: در بحث اسکان اضطراری زائران می توانند با تلفن ملی زائر ۰۹۶۳۰۸ تماس بگیرند و امسال فرصت ها و معضلات شناسایی شده تا شرایط اسکان همه زائران فراهم شود.

*راه اندازی پورتال زیارت

مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد از راه اندازی پورتال زیارت به زودی خبر داد و افزود: تمامی اطلاع رسانی خدمت رسانی رفاهی، فرهنگی و مذهبی در حوزه زیارت شامل “جهاد خدمت”، “نایب الزیاره”، اتوبوس زیارت ویژه، ساماندهی ۵۰ هزار نوجوان مشهدی خادم الرضا در این پورتال قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص اسکان زائران در اماکن اسکان شهرداری مشهد گفت: ظرفیت اقامت ۳۵۰۰ نفر شب یعنی ۱۰ هزار نفر در روزهای آخر صفر تدارک دیده شده و در صورت نیاز، پیش بینی بیش از ۴ هزار نفر نیز در اماکن اضطراری شده است.

مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد گفت: در همین راستا آموزش و پرورش نیز ۲۰۰ مدرسه را برای اسکان زائران پیاده تدارک دیده است.

قناویزچی گفت: سال گذشته ۱۳۰ هزار زائر پیاده در مسیرهای استقبال ۵ گانه و ایستگاه های استقبال از زائر حاضر شدند و از خدمات استفاده کردند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن