زندگی

۶ ترفند برای پنهان‌سازی نقص و ایراد دیوارها

کد خبر : 37296

دیده شدن گچ‌های ریخته شده دیوار بر اثر نم‌زدگی، کاغذ دیواری خراشیده، ترک‌های ریز و درشت زننده و دیگر عیب و ایرادهای ساختمانی، هم از زیبایی خانه کم می‌کند و هم توی ذوق هر بیننده‌ای می‌زند. روش‌های ساده و ارزانی وجود دارند که ما خانم‌ها با کمی خلاقیت و سلیقه می‌توانیم برای پوشاندن دیوارهای آسیب دیده به کار ببریم.

مترجم : فاطمه قاسمی | منابع: sociopup،houzz

در این مطلب به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

۱- آویز کردن اثر یا کولاژهای هنری | برای به کارگیری این روش به کمی ذوق هنری نیاز دارید تا سوژه مد نظر از کلید و پریز اضافه تا ریختگی رنگ دیوار را لابه‌لای چند تابلوی هنری، پنهان یا توجه را به آن منحرف کنید. برای این کار کافی است اندازه قاب یا آثار را با اندازه نقص روی دیوار تطبیق دهید. یک روش ساده‌تر برای مخفی‌کردن بیرون‌زدگی شیر گاز یا هر ابزار ساختمانی از دیوار خانه، آویزان‌کردن یک اثر هنری یا کاربردی از آن است.

۲- استفاده از قفسه و آینه | با توجه به محل قرارگیری نقص دیوار مثل اتاق خواب یا راهرو، می‌توانید با قرار دادن قفسه، طبقه، آینه، آویز لباس یا کتابخانه‌ای کوچک روی ایراد دیوار، هم آن را بپوشانید و هم یک وسیله کاربردی به خانه اضافه کنید. گاهی تنها با تغییر و جابه‌جایی در مبلمان و بدون اضافه‌کردن یک المان می‌توانیم دیوار آسیب‌دیده را پنهان کنیم.

۳- آویزان‌کردن پارچه و پرده نمادین | اگر عیب و ایراد دیوار به اندازه‌ای است که با قرار دادن یک تابلو و قفسه قابل رفع نیست، می‌توانید از پرده‌ یا پارچه متناسب و هماهنگ با دیگر المان‌های چیدمان فضا، برای پنهان‌کردن آن استفاده کنید. با این ترفند، پس زمینه‌ای خاص و هماهنگ با کاناپه، تخت خواب یا سایر وسایل منزل هم اضافه می‌شود. البته فراموش نکنید که با توجه به محل قرار دادن این پرده، چیدمان خانه را دوباره تغییر دهید.

۴- استفاده از گیاهان روی دیوار | درصورتی‌که دیوار عیب‌دار مد نظر در محلی است که از شرایط نوری خوبی برخوردار است می‌توانید با متصل‌کردن یک حلقه یا نصب یک طبقه در محل نزدیک به عیب دیوار، گلدانی با گل و برگ‌های رونده و آویز قرار دهید.

۵- استفاده از برچسب‌های تزیینی | برچسب‌ها از محصولات پرطرفدار، متنوع در طرح و رنگ و با کاربردی بسیار آسان برای استفاده در هر فضایی است. کافی است قسمت چسبی آن را روی نقطه مد نظرتان روی دیوار بچسبانید. دقت کنید که این برچسب‌ها به دلیل نازکی فقط برای پوشاندن لک و ایرادهای جزئی کاربرد دارند.

۶- استفاده از آجرهای دکوری | این روزها آجرهای نسوز و تزیینی متنوعی در رنگ‌ و طرح وجود دارد که به‌سادگی قابل نصب روی هر دیواری است. شما می‌توانید مطابق با دستورالعمل ساده آن، بخش عیب‌دار دیوارتان را با آجر بپوشانید. به این ترتیب نه تنها دیوار را عیب‌زدایی بلکه بافت جدید و متفاوتی به خانه‌تان اضافه کرده‌اید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن