اسلاید شوشهری

پویش “بذل مهربانی اهدای خون” در خراسان رضوی آغاز شد

کد خبر : 51152

سرپرست واحد برنامه ریزی جذب و نگهداری اهداکنندگان اداره ‌کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: پویش “بذل مهربانی اهدای خون” به مناسبت مبعث پیامبر اکرم (ص) از امروز، جمعه در پایگاههای اهدای خون این استان آغاز شد و به مدت ۲ روز ادامه دارد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، دکتر محمد شریف ‌الحسینی روز جمعه افزود: اداره ‌کل انتقال خون خراسان رضوی روزانه باید ۵۵۰ تا ۶۰۰ واحد خون مورد نیاز ۶۲ بیمارستان استان خراسان رضوی را تامین کند که برای تامین این میزان خون باید روزانه ۶۵۰ نفر داوطلب به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: با کمال تاسف میزان اهدای خون با کاهش مراجعه داوطلبان طی روزهای اخیر به دلیل برودت و آلودگی هوا به نصف کاهش پیدا کرده است که این موضوع منجر به استفاده از ذخایر خونی و کاهش آن شده است.

شریف الحسینی ادامه داد: هم اینک ذخایر خونی در خراسان رضوی از وضعیت سبز (بین ۸ تا ۱۲ روز) به وضعیت آبی (بین ۶ تا ۸ روز) نزول پیدا کرده است که نیازمند ترمیم آن در استان هستیم.

وی اظهار داشت: همچنین با توجه به پیش رو بودن ایام نوروز و همزمانی آن با ماه مبارک رمضان و کاهش یافتن میزان مراجعه و اهدای خون در این دوران، نیازمند حضور داوطلبان اهدای خون در تمامی گروه های خونی به پایگاه‌های اهدای خون استان خراسان رضوی هستیم.

مدیر روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی افزود: در این راستا همزمان با ایام مبعث پیامبر رحمت (ص) و افزایش سفر زائران و مجاوران به استان خراسان رضوی و به ویژه مشهدالرضا(ع)، پویش “بذل مهربانی در مبعث پیامبر (ص)” با هدف ترمیم ذخایر خونی، تامین خون روزانه مورد نیاز بیماران در بیمارستان‌های استان، ذخیره سازی برای ایام نوروز و خدمات رسانی شایسته به زائران و مجاوران، طراحی و آغاز شده است.

وی ادامه داد: بدین منظور پایگاه فنی مرکزی امام رضا (ع) مشهد مقدس در حدفاصل میدان شریعتی و چهارراه دکتری روبروی خیابان کفایی از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳ فعال و آماده خدمات رسانی به متقاضیان اهدای خون و دارندگان نذر خون در شهر امام مهربانی ها است.

سرپرست واحد برنامه ریزی جذب و نگهداری اهداکنندگان اداره ‌کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: ۱۶۵ هزار و ۴۷۳ داوطلب اهدای خون از ابتدای امسال تا پایان دی ماه به پایگاه های انتقال خون استان مراجعه کرده اند که از این تعداد ۱۲۵ هزار و ۳۱ نفر موفق به اهدای خون شده اند که میزان مراجعه و میزان اهدای خون طی این مدت پنج درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

هم‌اکنون ۱۳ پایگاه انتقال خون در مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد ۶ پایگاه امام رضا (ع)، شهید سلیمانی، شهید کریمی، سناباد، امید و مهر در مشهد و پنج پایگاه در شهرهای سبزوار، تربت‌حیدریه، نیشابور، قوچان و گناباد استقرار دارند و ۲ مرکز اهدای خون نیز در شهرستانهای تربت‌جام و کاشمر فعال هستند.

استان ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری خراسان رضوی، سومین تولیدکننده خون در کشور پس از استان‌های تهران و فارس است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن