اقتصادی

مدیر کل راه آهن خراسان خبر داد: افزایش بهره وری با استفاده از واگنهای ایرانی جهت حمل گوگرد ترانزیتی

کد خبر : 16648

در راستای جاری سازی رویکرد بهره وری راه آهن جمهوری اسلامی ایران، افزایش بهره وری با حمل بخشی از گوگرد ترانزیتی ترکمنستان به بندر عباس توسط واگنهای ایرانی صورت گرفت .
به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی راه آهن خراسان، مدیر کل راه آهن خراسان گفت: با پیگیری های صورت گرفته و جلسات متعدد با کشور ترکمنستان و رایزنی با شرکتهای مالک واگنهای ایرانی و همچنین شرکتهای فورواردری حمل و نقل ترانزیت، موافقت حمل بخشی از گوگرد ترانزیتی از مبداء کشور ترکمنستان به مقصد بندر عباس با واگن های ایرانی اخذ و ضمن کمک به بهبود چرخه حمل ترانزیت گوگرد در مسیر ریلی کشورمان زمینه افزایش بهره وری نیز ایجاد شده است .
مهندس ضیایی مهر افزود: در دو ماهه نخست سال جاری، ۴۵۰ دستگاه واگن ایرانی جهت حمل ۲۶ هزار تن گوگرد ترانزیتی اختصاص یافته و پس از انجام هماهنگی های لازم با راه آهن ترکمنستان از خط نرمال به ایستگاه سرخس ترکمنستان اعزام و پس از بارگیری گوگرد ترانزیتی به مقصد بندر عباس اعزام گردید .
وی تصریح کرد: با توجه به محاسبه و پرداخت حق استفاده از واگن های با مالکیت راه آهن های cis بصورت ارزی، این اقدام صورت گرفته، ضمن کمک به بهبود چرخه حمل ریلی ترانزیت گوگرد از کشورمان و تاثیر مستقیم در بخشی از افزایش ۲۸۰ درصدی حمل گوگرد ترانزیتی در دو ماهه نخست سال جاری سبب کاهش خروج ارز از کشور به میزان ۲۰۰ هزار فرانک سوئیس که معادل ۹ میلیارد ریال می باشد، شده است.
مدیر کل راه آهن خراسان ضمن تبیین اهمیت ترانزیت در رشد درآمد غیر نفتی کشور گفت: راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی کشورتوجه ویژه به تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است و یکی راهکارها جهت تحقق به این مهم صرفه جویی ارزی و جلوگیری از خروج ارز بیشتر از کشور می‌باشد.
:

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن