استفاده از پارک حاشیهای اکنون در دنیا ساعتی ۷ تا ۸ دلار هزینه دارد اما اینجا الیت هزار تومان که دریافت میکند اعتراض میشود البته مردم بیشتر به عملکرد الیت اعتراض دارند که انشاالله شیوه آن تغییر خواهد کرد.
شهردار مشهد مقدس گفت: برای کاهش ترافیک بهتر است به سمت سختتر شدن استفاده از پارک خودرو در حاشیه معابر برویم، بر همین اساس پلیس راهور و سازمان ترافیک باید به سمت این برود که یا پارک حاشیهای را ممنوع کند و یا استفاده از آن گران شود.
به گزارش صبح مشهد، مهندس تقیزاده خامسی امروز در مراسم آغاز عملیات احداث پایانه و پارکینگ بزرگ زیرسطحی آزادی در کنار پارک ملت که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری برگزار شد با تقدیر از مرحوم مهندس “شهرستانی” شهردار اسبق مشهد بابت احداث پارک بزرگ ملت افزود: امروز عملیات احداث پارکینگ و پایانه بزرگ آزادی در کنار بوستان ملت را که مورد استفاده بسیاری از مردم است، آغاز میکنیم؛ یک کار عمرانی که خیلی دیر انجام شده و باید سالهای قبل احداث میشد.
شهردار مشهد مقدس به احداث پایانه و پارکینگ بزرگ زیرسطحی آزادی اشاره و تصریح کرد: در راستای کاهش استفاده از خودروی شخصی در سفرهای درون شهری، باید به سمت استفاده از پارکینگ عمومی و کاهش ایجاد پارک حاشیهای و سختتر شدن استفاده از پارک حاشیهای برویم، بر همین اساس پلیس راهور و سازمان ترافیک باید به سمت این برود که یا پارک حاشیهای را ممنوع کند و یا استفاده از آن گران شود.
تقیزاده خامسی گفت: استفاده از پارک حاشیهای اکنون در دنیا ساعتی ۷ تا ۸ دلار هزینه دارد اما اینجا الیت هزار تومان که دریافت میکند اعتراض میشود البته مردم بیشتر به عملکرد الیت اعتراض دارند که انشاالله شیوه آن تغییر خواهد کرد.
وی در ادامه سخنانش با تقدیر از تیم ملی فوتبال ایران بابت پیروزی در مقابل تیم فوتبال مراکش در مسابقات جام جهانی اظهار کرد: تیم فوتبال ایران با پیروزی خود باعث شور و شعف و شادی مردم شد که ما نیز میخواستیم این شور و شعف بیشتر شود اما بنا به هر دلیلی نشد، اما فوتبال نشان داد هر جا باهم باشیم قهرمانیم.
تقیزاده خامسی با بیان اینکه تقدیر یک فضیلت است، اما متاسفانه این فضیلت به تدریج کمرنگ شده و جای خود را به نقد داده، نقدهایی که معمولا غیرمنصفانه است، تصریح کرد: بنا دارم از تلاشهای چند نفر که در راستای توسعه شهر مشهد اقدام کردند تشکر کنم لذا از مرحوم مهندس شهرستانی شهردار اسبق مشهد که پارک بزرگ ملت یادگار وی است، سید مهدی امامی مدیرعامل سابق سازمان حمل و نقل و ترافیک که اکنون به عنوان مشاور شهردار فعالیت دارد و سرهنگ حاجیزاده رییس پلیس راهور مشهد که به بازنشستگی رسیدند، تقدیر میکنم شهردار مشهد مقدس در ادامه با اشاره به اینکه طبق زمانبندی انجام شده پروژه پایانه و پارکینگ بزرگ زیرسطحی آزادی باید طی دو سال آینده به بهرهبرداری برسد، گفت: ثانیه شمار احداث این پروژه امروز آغاز به کار کرد و از این پس هم من به عنوان شهردار و هم مردم از پیمانکار پیگیر پیشرفت پروژه طبق زمانبندی خواهیم بود.
گفتنی است، پارکینگ و پایانه زیر سطحی خودروی آزادی با ۴۴ هزار متر مربع مساحت و ظرفیت پذیرش ۸۰۰ خودرو قرار است طی دو سال و با هزینه ۶۰ میلیارد تومان ساخته شود.