اخبار مهماستانیورزشی

رئیس هیأت اتومبیل‌رانی و موتورسواری خراسان رضوی خبر داد؛ احداث بزرگ‌ترین پیست اتومبیلرانی و موتورسواری با اعتبار ۷ میلیاردی در مشهد

کد خبر : 17040

رئیس هیأت اتومبیل‌رانی و موتورسواری خراسان رضوی از تخصیص ۷ میلیار تومان اعتبار برای ساخت مجهزترین پیست کشور در مشهد خبر داد.

به گزارش صبح مشهد، رضا رمضانی در نشست خبری عصر امروز که در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد؛ گفت: در حال حاضر ۲۶ پیست در خراسان رضوی داریم که ۸ پیست در مجموعه ورزشی ثامن قرار دارد و ۱۸ پیست در سایر شهرستان‌ها قرار گرفته که استفاده از پیست برای تمام ورزشکاران سازمان یافته هیأت رایگان است.

رئیس هیأت اتومبیل‌رانی و موتورسواری خراسان رضوی درباره شهرستان‌های فعال بیان کرد: ۱۴ رئیس و سرپرست در هیأت‌های شهرستان‌ها مشغول به فعالیت هستند همچنین ۷۶۵ نفر ورزشکار سازمان یافته توسط هیأت تحت پوشش قرار گرفتند که از این تعداد ۷۲ نفر بانوان هستند.

وی تصریح کرد: به‌تازگی دو دستگاه اتومبیل سرعت جهت آموزش رایگان به علاقه‌مندان در پیست ثامن قرار گرفته که صبح‌های جمعه‌ زیرنظر بهترین مربی نظارت و آموزش داده می‌شود و مستعدین این رشته را شناسایی می‌کنیم.

رمضانی از تخصیص ۷ میلیار تومان اعتبار برای ساخت مجهزترین پیست کشور در مشهد خبر داد و اظهار کرد: اعتباری که به ما اختصاص داده شده در ایران بی‌سابقه است و بهترین پیست ایران را می‌سازیم و امیدواریم با ساخت این پیست میزبانی مسابقات آسیایی و جهانی را بگیریم و همچنین زمینه حضور زائرین و گردشگران را در مشهد فراهم کنیم.

رئیس هیأت اتومبیل‌رانی و موتورسواری خراسان رضوی از راه‌اندازی پیست موتورکراس بانوان برای نخستین‌بار در مشهد خبر داد و افزود: توجه به بانوان از همان ابتدا در اولویت‌های کاری هیأت قرار داشت و توانستیم با کمک خود بانوان موتورسوار این پیست را راه‌اندازی کنیم؛ بانوان با علاقه‌ای که به این رشته دارند، جمع‌‌آوری سنگ در پیست حفظ و نگهداری را خودشان انجام می‌دهند.

وی از صدمه و آسیب‌های موتورسواری به طبیعت گفت و افزود: در راستای حفظ و نگهداری منابع طبیعی و کاهش آسیب‌های وارده بر طبیعت تلاش کرده تا با سوق‌دادن ورزشکاران به سمت شرکت در پیست‌ها و تورهای فرهنگی ـ ورزشی دارای مجوز گام مثبتی بردارد.

رمضانی با اعلام اینکه در سال ۹۶ هیأت استان برترین هیأت اتومبیل‌رانی و موتورسواری کشور شناخته شده است؛ عنوان کرد: در سال گذشته ۲۳ رویداد داخل و خارج از استان برگزار شد که در این میان توانستیم در ۷ رشته اعزام ورزشکار داشته باشیم و ۴۵ مقام در مجموع به‌دست‌ بیاوریم که ۱۳ مقام نخست، ۱۲ دومی و ۲۰ عنوان سومی کسب کردیم.

رئیس هیأت اتومبیل‌رانی و موتورسواری خراسان رضوی در مورد عدم تشکیل هیأت مشهد خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد اعضای هیأت استان را اعضای هیأت مشهد تشکیل می‌دهد و ایجاد هیأت مستقلی برای مشهد ممکن است انسجام و همدلی که در حال حاضر در استان و مشهد حاکم است را ازبین ببرد، در سال‌هایی که فعالیت داشتیم همیشه جزو برترین‌ها بودیم که نشان‌دهنده این است که تصمیم درستی گرفتیم، برخی استان‌ها مانند فارس این کار را انجام داده‌اند و در حال حاضر هیچ اثری از آنها باقی نمانده است.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین کارها ایمن‌سازی پیست‌های آفرود است، چرا که صدمات جدی در این خصوص وارد شده است، متاسفانه ۴ موتورسوار فوت کردند که خارج از پیست در جاده و خیابان بدون رعایت نکات ایمنی دچار حادثه شدند، اگر آنها به پیست مراجعه می‌کردند و زیرنظر مربیان اصول و نکات مهم را فرا می‌گرفتند، هیچ‌گاه دچار این اتفاق نمی‌شدند.

رمضانی تنها پیست قانونی و مجاز کارتینگ را در مجموعه فرهنگی ورزشی ارشاد دانست و گفت: فعالیت پیست‌هایی مانند جام‌جم غیرقانونی و غیراستاندارد است و باعث صدمات جبران‌ناپذیری می‌شود، پیست جام‌جم در طرقبه شاندیز بدون حکم هیأت استان با دستور اداره ورزش و جوانان به مدت سه سال در چند سال قبل ایجاد شد، مدیر این مجموعه با وجود نامه‌نگاری‌ها و اخطارها بی‌توجهی کرده است و هیأت این شهرستان توسط حسین بابایی راننده تاکسی که دور قبل کاندید ریاست هیأت استان شده بود، اداره می‌شود و برخوردهای ناشایستی با ورزشکاران داشتند.

رئیس هیأت اتومبیل‌رانی و موتورسواری خراسان رضوی یادآور شد: درآمد ما از برگزاری برنامه‌هایی که داریم تامین می‌شود و اغلب هزینه برگزاری مسابقات با درآمد هیأت برابری می‌کند، با توجه به‌شرایط اقتصادی کشور پیدا کردن حامی مالی کار دشواری است و پول به‌طور مستقیم تزریق نمی‌شود، اما حامی مالی که داریم در تامین امکانات، تجهیز پیست، خرید موتور و ماشین کمک می‌کنند.

وی از ورود موتورهای غیرقانونی به کشور خبر داد و گفت: اکثر موتورهایی که در کشور بود از مجاری قانونی وارد نمی‌شد، اما از زمانی که به‌عنوان یک وسیله ورزشی ثبت شد، چند شرکت در تهران موتور وارد می‌کنند و با توجه به اینکه در پلاک‌گذاری دچار مشکل هستند ما به آنها پلاک ورزشی اختصاص دادیم.

رمضانی تصریح کرد: در مسابقات رالی و شهری اغلب خانواده‌ها و بانوان شرکت می‌کنند، در این رالی‌ها حدود ۵ هزار نفر حضور پیدا می‌کنند که نشان‌دهنده استقبال و علاقه مردم به این رشته است؛ در خیابان و جاده رانندگی امن باید داشته باشیم و برای کسب هیجان به‌پیست مراجعه کنیم که متاسفانه در مشهد این موضوع کاملا برعکس است و رانندگی ایمنی را در سطح بزرگراه‌ها شاهد نیستیم.

رئیس هیأت اتومبیل‌رانی و موتورسواری خراسان رضوی افزود: با نیروی انتظامی در راستای حفظ امنیت جامعه همکاری می‌کنیم و موتورسواران تعلیم‌دیده و حرفه‌ای به نیروی انتظامی کمک می‌کنند تا از زورگیری‌ها و سرقت‌هایی که در سطح شهر اتفاق می‌افتد پیشگیری شود.

وی بیان کرد: حضور در پیست اتوموبیلرانی مشروط به گواهی‌نامه نیست چرا که رانندگی در پیست نیاز به مدرک و قوانین خاص خودش را دارد، چه بسا از سنین کمتر از ۱۸ سال نیز استعدادیابی را شروع می‌کنیم و گواهی‌نامه پیست نیز در رانندگی شهری به‌کار نمی‌آید.

رمضانی با اشاره به اینکه در استان شرط‌بندی نداریم و تاکنون چیزی در این خصوص نشنیده‌ایم؛ خاطرنشان کرد: افرادی که حرکات نمایشی در خیابان انجام می‌دهند، ۹۹ درصد ارتباطی با هیأت ندارند

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن