استانی

۲۰۰ هزار بسته معیشتی در خراسان رضوی توزیع می‌شود

کد خبر : 30836

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت:۲۰۰ هزار بسته معیشتی همزمان با ایام دهه ولایت در این استان توزیع می‌شود.

صبح مشهد– حبیب‌الله آسوده روز سه‌شنبه در نشستی خبری افزود: این بسته‌ها در گام دوم اجرای رزمایش مواسات و همدلی در این استان توزیع می‌شود که از این تعداد بسته معیشتی ۱۷۰ هزار بسته ویژه مددجویان تحت پوشش این نهاد و بقیه برای خانواده‌های نیازمند غیرتحت پوشش است.

وی ادامه داد: همچنین دو و نیم میلیون وعده غذایی با کمک بنیاد بین‌المللی غدیر در بین خانواده‌های محروم و آسیب‌دیده در ایام عید قربان تا غدیر در استان خراسان رضوی توزیع خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی با بیان این که از آغاز شیوع بیماری کووید – ۱۹ تا کنون ۱۳ هزار خانواده جدید به شمار خانواده‌های زیر پوشش این نهاد افزوده شده‌اند گفت: بر این اساس هم اکنون ۲۰۳ هزار خانوار در این استان زیر پوشش حمایت مستقیم کمیته امداد هستند.

آسوده افزود: مدل مشارکت مردم در این دوران از پرداخت صدقه در صندوقهای کمیته امداد به پرداخت در جهت اطعام و حمایت از محرومان و آسیب‌دیدگان کرونا تغییر کرد و مشارکت مردم از ابتدای امسال تا کنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد افزایش یافت.

وی اضافه کرد: از ابتدای شیوع بیماری کووید – ۱۹ تا کنون هفت میلیون قطعه ماسک، گان محافظ و دستکش توسط مددجویان این نهاد تحت نظارت شبکه‌های بهداشت تهیه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی گفت: سال گذشته در مجموع چهار هزار میلیارد ریال اعتبار اشتغال با ایجاد ۱۲ هزار فرصت شغلی در استان هزینه شده است و امسال نیز همین میزان اعتبار با تعهد ۱۵ هزار فرصت شغلی در استان در نظر گرفته شده است.

آسوده با اشاره به اختصاص یک تا سه روز از حقوق کارکنان کمیته امداد خراسان رضوی به جریان گام دوم رزمایش مواسات و همدلی افزود:با توجه به شیوع موج دوم کرونا و تاکید مقام معظم رهبری، ادامه جریان مواسات با تمرکز و همکاری امدادگران این نهاد و اقدامات دستگاه های حاکمیتی، دولت، بخش خصوصی و مردم در زمینه کمک به محرومان و نیازمندان امری ضروری است.

وی ادامه داد:با ایجاد شور و نشاط بین مردم و با محور قرار دادن مراکز نیکوکاری کمک ها باید همچون مرحله اول رزمایش انجام شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی وظایف هر یک از حوزه‌های کاری این نهاد در قالب اجرای مرحله دوم رزمایش مواسات و همدلی را تبیین کرد و افزود: برنامه‌ریزی شده است از دو تا سه روز از حقوق مدیرکل، معاونان و روسای ستادی و مدیران شهرستانها و یک روز از حقوق دیگر کارکنان به نفع نیازمندان و در قالب این رزمایش اختصاص یابد تا این رفتار گروهی و سازمانی مروج فرهنگ خیر و احسان باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن