اخبار مهممشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در نماز جمعه مشهد؛ کسی که خدا را باور کرد، شیطان بر او مسلط نیست/ دشمن به دنبال حیازدایی از زنان و غیرت زدایی از مردان است

کد خبر : 15995

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه امروز در مشهد به ادامه مبحث شیطان‌شناسی پرداخت و اظهار کرد: نکته‌ قابل توجه در بحث وسوسه شیطان این است که آیا شامل همه انسان‌ها می‌شود یا شیطان تنها افراد خاصی را وسوسه می‌کند. 

به گزارش صبح مشهد، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: شیطان قدرت وسوسه  افرادی را دارد که بر آن‌ها مسلط است که خداوند در سوره نحل ویژگی‌های افرادی را که شیطان بر آنان مسلط نیست، برمی‌شمارد.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه براساس آیات قرآن، ایمان داشتن ویژگی افرادی است که شیطان نمی‌تواند بر آنان مسلط شود، گفت:  یعنی اگر کسی خدا را باور کرد شیطان بر او مسلط نیست زیرا بین باور و عمل فاصله نیست.

وی با بیان اینکه خصوصیت دوم این افراد توکل بر خداست، افزود: توکل به خدا تنها به زبان نیست؛ توکل طبق تفاسیر، پایان کار را از دست خود به غیر خود دادن است.

علم‌الهدی در توضیح این مطلب گفت: یعنی کسی که مدیریت خود در زندگی را به دست خدا دهد، شیطان بر او مسلط نمی‌شود و بنابراین قدرت وسوسه اش را هم ندارد.

وی با بیان اینکه شیطان بر دو گروه از انسان‌ها مسلط می‌شود، گفت: اول کسانی که مدیریت خود را به دست شیطان سپرده‌اند و آنچه شیطان مطابق شهوت و امیال آن‌ها امر دهد اجرا می‌کنند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: خصوصیت دوم مربوط به کسانی است که شیطان را در زندگی خود شریک قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه اگر جایی مورد وسوسه شیطان قرار بگیریم به دلیل نقص در خداباوریمان است افزود: اگر مومن خدا باور باشد و خودش را به خدا وا بگذارد دین این مؤمن در یک پهنه عظیم و سایه قوی و محکم از بیمه در برابر شیطان قرار می‌گیرد.

امام جمعه مشهد با اشاره به میلاد امام زمان(عج)  بیان کرد: به رسم سال‌های گذشته، منتظران ظهور راهپیمایی باشکوهی از میدان شهدا به طرف حرم مطهر  برگزار می‌کنند که این راهپیمایی دو عنوان دارد؛ عنوان اول عرض تبریک با ساحت مبارک امام هشتم (ع)، و عنوان وظیفه و تکلیف ما برای راه افتادن و گشتن به دنبال آقایمان است.

علم‌الهدی با تاکید بر سفارش امام رضا(ع) بر توجه به امام زمان (عج) تصریح کرد: اینکه در بین ما مرسوم است هنگام بردن نام امام زمان (عج) دستمان را به روی سرمان میگذاریم، عمل امام رضا(ع) بوده است.

وی ادامه داد: پس از گم شدن یوسف، یعقوب به پسرانش گفت راه بیفتید و یوسف من را پیدا کنید؛ شرایطی که در دنیای امروز پیش آمده به ما می‌گوید یوسف ما هم پیدا شدنی است، منتهی به دنبال آقا رفتن، راه‌هایی دارد.

امام جمهه مشهد با اشاره به تولد حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان خاطرنشان کرد: علت اینکه روز ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) روز جوان است، الگو بودن این حضرت در جامعه انقلابی است.

علم‌الهدی رسالت فرهنگی متولیان نظام را  تربیت جوانانی با الگوی علی‌اکبر(ع) دانست و تاکید کرد: آیا جوانی که فقط به دنبال آزادی ناهنجار و اجرای همه امیال نفسانی‌اش باشد طبق الگوی علی‌اکبر تبریت یافته یا جوانی مانند محسن حججی که از تمام ویژگی‌های جوانی‌اش برای دفاع از دین تا آنجا استفاده می‌کند که به لبه تیغ می‌رسد و در همان لحظه هم می‌خندد.

امام جمعه مشهد شرایط فعلی را جنگی سرسختانه برای گرفتن جوانانمان توصیف کرد و عنوان کرد: دشمن دو نقشه برای از دست رفتن جوان ما دارد، یکی برای دختران و زنان ما از طریق حیازدایی و دیگری برای پسران و مردان جوان ما از طریق غیرت‌زدایی است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن