اخبار مهممشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

ورود بیش از ۱۴ میلیون زائر و مسافر به خراسان‌رضوی در ۱۹ روز گذشته‌

کد خبر : 15652

سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی از ورود ۱۴ میلیون و ۲۱۵ هزار و ۱۰۰ نفر به استان از روز ۲۵ اسفند سال گذشته تا چهاردهم فروردین ماه امسال خبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، مهدی فروزان اظهار داشت: یک میلیون و ۱۲۳ هزار و ۷۴ نفر از این تعداد، از طریق حمل و نقل جاده‌ای و عمومی به استان وارد شده‌اند که در مقایسه با سال قبل، ۳٫۵ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی ابراز داشت: ۳۸۸ هزار و ۳۶۱ نفر از این افراد نیز با قطار به استان سفر کرده‌اند که با رشد ۳٫۲ درصدی همراه بوده است.

فروزان، آمار زائران و مسافرانی که از طریق فرودگاه‌ها به استان وارد شده‌اند را  ۲۵۰ هزار و ۱۶۹ نفر اعلام کرد و افزود: این آمار در  مقایسه با سال گذشته ۸ درصد کاهش دارد.

وی گفت: زائران و مسافرانی که با وسائل نقلیه شخصی خود از روز ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۴ فروردین ماه امسال  به استان وارد شده‌اند هم ۱۲ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۴۹۶ نفر است که این میزان در مقایسه با سال گذشته، با رشد ۱۳٫۳ درصدی مواجه بوده است.

سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی در مورد آمار ورود زائران و مسافران در این مدت به مشهد مقدس گفت: از روز ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۴ فروردین ماه امسال ۸ میلیون و ۴۴۱  هزار و ۴۱۸ نفر به این کلانشهر وارد شده‌اند که در مقایسه با سال گذشته، ۱۲ درصد رشد دارد.

فروزان افزود: ۸۳۴ هزار و ۴۴۷ نفر از این تعداد، از طریق حمل و نقل جاده‌ای و عمومی به  مشهد مقدس وارد شده‌اند که در مقایسه با سال قبل، ۴ درصد رشد داشته است.

مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: ۳۸۸ هزار و ۳۶۱ نفر از این افراد نیز با قطار به مشهد مقدس سفر کرده‌اند که با رشد ۳٫۲ درصدی همراه بوده است.

فروزان، آمار زائران و مسافرانی که از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد به مشهد مقدس وارد شده‌اند را  ۲۴۹ هزار و ۵۰۶ نفر اعلام کرد و افزود: این آمار در  مقایسه با سال گذشته ۸٫۲ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: زائران و مسافرانی که با وسائل نقلیه شخصی خود از روز ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۴ فروردین ماه امسال به مشهد مقدس وارد شده‌اند هم ۶ میلیون و ۹۶۹ هزار و ۱۰۴ نفر هستند که این میزان در مقایسه با سال گذشته، با رشد ۱۳ درصدی مواجه بوده است

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن