زندگی

خیلی منطقی، عاشق پسری در یک گروه تلگرامی شدم!

کد خبر : 40740

من یک‌سال قبل در یک گروه تلگرامی با یک پسر ۱۹ ساله آشنا شدم و متوجه شدم که او پنج ماه قبل از این‌که من متوجه بشوم، من را در چند گروه زیر نظر داشته و خودش این را بعدا گفت. خیلی منطقی او را انتخاب کردم و قصد اولیه‌ام ازدواج با او بود. در طول این یک سال علاقه بین ما شکل گرفته ولی با توجه به این‌که سن‌مان کم است و شرایط برای شروع زندگی‌مشترک نداریم از لحاظ مسکن و … ، تصمیم گرفتیم فعلا به خانواده‌ها چیزی نگوییم. می‌خواهم ‌کمکم کنید که بدانم آیا من و او ارتباط با هم داشته باشیم یا نه؟

نویسنده : زهره حسینی | مشاور و دانش‌آموخته دانشگاه علامه‌طباطبایی

صبح مشهد– معمولاً افراد پس از مدتی ارتباط با جنس‌مخالف در فضای‌مجازی، به یکدیگر علاقه‌مند می‌شوند مخصوصا در سن شما که هر دو در پایان دوره نوجوانی هستید و این گونه روابط برای شما جذابیت خاصی دارد. مخاطب گرامی، از این‌که برای ادامه ارتباط با ایشان به دنبال مشورت گرفتن از کارشناس ازدواج هستید این‌طور به نظر می‌رسد، دوست ندارید تصمیم خودسرانه بگیرید و می‌خواهید برای زندگی آینده خود برنامه‌ریزی درستی داشته باشید و این خیلی‌خوب است. در ادامه توجه شما را به چند نکته جلب می‌کنم.

شما در مرحله وابستگی هستید
اشاره شد که پس از مدتی ارتباط با جنس‌مخالف، علاقه زیادی در طرفین ایجاد می‌شود و سپس، علاقه بین دو نفر به وابستگی منجر می‌شود. بنابراین شما در مرحله وابستگی به یکدیگر هستید و اغلب در این دوره افراد به سختی متوجه تفاوت‌ها و مشکلات‌شان برای ازدواج می‌شوند. همان‌طور که شما هم در پیامک‌تان اشاره‌ای به این تفاوت‌ها و مشکلات نکردید. با توجه به سن کم هر دوی شما برای تصمیم مهم ازدواج، بهتر است از لحاظ آمادگی روانی، مالی، شخصیتی و …. برای ازدواج بررسی دقیق‌تر انجام دهید. از آن جایی که افراد در سن و شرایط مشابه شما در ابتدا قصد ازدواج ندارند اما با شکل‌گیری علاقه و وابستگی برای از دست ندادن رابطه به دنبال فراهم کردن شرایط ازدواج می‌روند، این مسئله باعث فشار روانی روی هر دو نفر می‌شود چون سرعت فراهم کردن شرایط با امکانات آن‌ها یکی نیست.

هدف‌تان واقعا ازدواج است؟
پرسیده‌اید آیا به رابطه ادامه بدهیم؟ همچنین گفته‌اید که بنابر دلایلی، تصمیم گرفتیم فعلا به خانواده‌ها چیزی نگوییم. می‌خواهم بدانم هدف شما از ادامه این ارتباط چیست؟ اگر ازدواج است حتما باید خانواده‌ها در جریان ارتباط شما باشند و با اطلاع آن‌ها برای بررسی شرایط ازدواج، خواستگاری رسمی اتفاق بیفتد و سپس خانواده به دنبال تحقیق و مشاوره ازدواج باشند. اگر هم تصمیم دیگری دارید که پاسخ‌تان مشخص است. با توجه به اطلاعات بسیار محدودی که از شما داریم قادر به راهنمایی درستی برای شما نیستیم بنابراین توصیه می‌شود حتما از ادامه روابط پنهانی با پسر مورد علاقه‌تان پرهیز کنید که باعث وابستگی بیشتر شما و حتی آسیب‌های روحی‌و‌روانی خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن