اخبار مهمشهری

شهردار مشهدمقدس؛ وضعیت توس در شان فردوسی نیست!

کد خبر : 15532

برای بازپیرایی پیش‌خوان آرامگاه فردوسی هرچقدر اعتبار نیاز باشد آن را تامین خواهیم کرد تا فضایی مطلوبی را برای بازدید کنندگان ایجاد کنیم.

شهردار مشهدمقدس گفت: وضعیت کنونی توس در شان فردوسی نیست. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهدمقدس، تقی‌زاده خامسی ظهر امروز در حاشیه بازدید از آرامگاه فردوسی و در راستای تفاهم با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درخصوص بازپیرایی پیش‌خوان آرامگاه فردوسی افزود: طی این تفاهم‌نامه قراراست شهرداری مشهد، ۶ هکتار از پیش‌خوان آرامگاه فردوسی بازپیرایی و بازسازی شود.
وی با بیان اینکه در بازدیدی که با حضورمعاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور، دکترعراقچی معاون وزیر امور خارجه، استاندار و رییس شورای شهر از آرامگاه فردوسی داشتیم درخصوص این تفاهم‌نامه مذاکرات نهایی انجام شد، اضافه کرد: وضعیت موجود در شان فردوسی که زبان فارسی را زنده کرد و تاکید مقام معظم رهبری که سال‌ها قبل بر بازسازی آرامگاه فردوسی و منطقه توس تاکید کرده‌اند، نیست لذا وظیفه خود می‌دانیم به عنوان شهردار و شهرداری به این منطقه رسیدگی کنیم.
تقی‌زاده خامسی تصریح کرد: لذا قبول کرده‌ایم ۶ هکتار از پیش‌خوان آرامگاه فردوسی را طبق نقشه‌ای که میراث فرهنگی ارائه می‌دهد، بازپیرایی کنیم.
شهردار مشهدمقدس با اشاره به اینکه میراث فرهنگی محافظه‌کاراست و با محافظه‌کاری نمی‌شود کارخوبی انجام داد، گفت: دراین راستا تفاهم‌نامه‌ای میان شهرداری، میراث فرهنگی، استانداری و شورای شهرمشهد منعقدخواهدشد که پیش‌خوان آرامگاه فردوسی بازپیرایی شود.
وی افزود: درصورت همکاری میراث فرهنگی ۶ هکتاراز پیش‌خوان آرامگاه فردوسی به سرعت بازپیرایی خواهد شد.
تقی زاده خامسی اضافه کرد: برای بازپیرایی پیش‌خوان آرامگاه فردوسی هرچقدر اعتبار نیاز باشد آن را تامین خواهیم کرد تا فضایی مطلوبی را برای بازدید کنندگان ایجاد کنیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن