شهری

رئیس اداره محیط زیست سلامت و ایمنی شهرداری مشهد خبر داد:

سیاهه انتشار آلودگی هوای شهر مشهد بروزرسانی شد

کد خبر : 56983

رئیس اداره محیط زیست سلامت و ایمنی شهرداری مشهد از بروزرسانی سیاهه انتشار آلودگی هوای شهر مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی خبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد، محمد پذیرا گفت: در راستای اقدامات عملی و تأثیرگذار در کاهش آلودگی هوا، شهرداری مشهد برای داشتن بانک اطلاعاتی مناسب دو اقدام را عملی کرده است.

پذیرا تصریح کرد: نخستین اقدام، ایجاد ایستگاه‌های سنجش هوای مشهد بوده است؛ از حدود ۲۳ ایستگاه سنجش کیفیت هوا در شهر مشهد، ۱۱ ایستگاه متعلق به شهرداری است که به صورت کاملا دقیق کیفیت هوا را پایش می‌کنند و اطلاعات آن در لحظه در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: دومین اقدام، ایجاد بانک اطلاعاتی آلودگی هوای مشهد است؛ براساس قراردادی که بین شهرداری مشهد و دانشگاه فردوسی به امضا رسید، سیاهه آلودگی هوای شهر مشهد به عنوان نخستین کلانشهرکشور به‌روزرسانی شده است.

رئیس اداره محیط زیست سلامت و ایمنی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: انجام معاینه فنی رایگان برای تاکسی‌ها، انجام معاینه فنی برای خودروهای حمل‌بار تحت‌نظارت شهرداری با ۵۰‌ درصد تخفیف، نوسازی و بازسازی ناوگان تاکسی‌رانی، نوسازی موتورسیکلت‌های شهر با اجرای پرداخت تسهیلات خرید موتورسیکلت برقی، جایگزینی موتورسیکلت‌های مدیریت شهری به‌ویژه در بخش فضای سبز با موتورسیکلت‌های برقی و اجرای حجم بالای درخت‌کاری در کمربند سبز مشهد در حوزه جنوب و شمال، بخشی دیگری از اقدامات شهرداری و اداره محیط زیست برای کاهش آلودگی هوا بوده است.

محمد پذیرا یادآور شد: متاسفانه امسال ۱۷ روز از هوای دارای شرایط خاص مشهد مربوط به ریزگردها بوده است و براساس اطلاعاتی که به دست آمده ۵۲‌ درصد از کانون این ریزگردها منابع داخل استان است و شهرداری در این زمینه نمی‌تواند کاری انجام دهد.

پذیرا اظهار کرد: براساس داده‌های ایستگا‌ه‌های سنجش کیفیت هوا، از ابتدای سال تا امروز مشهد فقط ۱۴ روز هوای پاک داشته است و ۷۵ روز هم در این مدت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشته است، ما همچنین ۹ روز ناسالم برای همه گروه‌ها و ۱ روز خطرناک و ۲ روز بسیار ناسالم را هم در سال ۱۴۰۲ تجربه کردیم و ۲۰۵ روز از سال، هوای شهر مشهد قابل قبول بوده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن