استانی

پرداخت ۴۷ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی باخرز در شش ماهه نخست امسال

کد خبر : 55428

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باخرز از پرداخت ۴۷ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ماده ۱۶ به هنرمندان صنایع‌دستی این شهرستان طی شش ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش صبح مشهد، علی خاکباز با اعلام این خبر افزود: تعداد هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان باخرز ۱۰۰ نفر شاغل در ۹ رشته است که این هنرمندان امسال در ۵ بازارچه و نمایشگاه داخلی و ۲ نمایشگاه بین المللی حضور یافتند.

او درباره برنامه‌های حمایتی از فعالان حوزه گردشگری اظهار کرد: هم‌چنین در حوزه گردشگری نیز مبلغ ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای ایجاد اقامتگاه بوم گردی سرای امیر تسهیلات پرداخت شده است.

خاکباز در خصوص فعالیت‌های حوزه گردشگری شهرستان باخرز گفت: با صدور موافقت اصولی اولیه مجتمع گردشگری وصال و اقامتگاه بوم‌گردی سرای امیر و اقامتگاه بوم‌گردی خانم طاهره اسماعیلی این تاسیسات گردشگری در شهرستان به ۵ واحد رسیده است.

او یادآور شد: علاوه بر این اکنون یک واحد خانه‌مسافر با ظرفیت ۳۰ نفر، یک اقامتگاه بوم‌گردی با ظرفیت ۵۰ نفر، امکانات اقامتی دائمی شهرستان باخرز هستند.
مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باخرز با اشاره به بازدیدها و نظارت‌های تاسیسات گردشگری گفت: در این راستا از فعالیت یک واحد تاسیسات گردشگری غیر مجاز جلوگیری شده است.

او افزود: هم اکنون حدود ۴۰ اثر تاریخی و جاذبه گردشگری در باخرز وجود دارد که ۳۲ اثر تاریخی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن