زندگی

روان‌ درمانی با خاک

کد خبر : 50387

محققان دریافته‌اند که خاک بازی به خصوص برای کودکان سبب افزایش ترشح هورمون شادی در مغز، کاهش استرس و تقویت سیستم ایمنی می‌شود.

صبح مشهد- درمان‌های مختلفی برای افسردگی وجود دارد اما یکی از جالب‌ترین درمان‌های افسردگی که باعث ایجاد خوشحالی و ازبین رفتن این اختلال روان‌شناختی می‌شود، خاک بازی است. طبق نتایج تحقیقی که به تازگی پژوهشگران استرالیایی انجام داده اند و در مجلات روان‌پزشکی اروپا هم منتشر شده، در خاک میکروبی وجود دارد که شباهت زیادی به داروی ضدافسردگی دارد.

نتایج این پژوهش درباره تاثیرات خاک‌بازی
افسردگی درمان‌های متفاوتی مانند روان‌درمانی و استفاده از داروهای روان‌پزشکی دارد اما یکی از جدیدترین و البته خاص‌ترین درمان ها طی تحقیقات اخیر محققان، خاک بازی کردن است.

خاک‌بازی از قدیم در میان کودکان ایرانی رایج بوده و به تازگی ثابت شده که در درمان افسردگی کاربرد دارد. بدین معنی که اگر افسردگی دارید، خاک بازی کنید تا احساس شادی کنید زیرا در خاک میکروب‌هایی وجود دارد که کار با آن باعث ایجاد خوشحالی و ازبین رفتن افسردگی می‌شود. محققان دریافتند میکروبی در خاک زندگی می کند که بسیار به داروی ضد افسردگی «پروزاک» شبیه است و این توانایی را دارد که ترشح «سروتونین» را که ارتباط مستقیمی با افسردگی، استرس و بیماری های وسواسی و دوقطبی دارد، تحریک کند. تماس با این میکروب در خاک موجب افزایش سطح «سیتوکنین» در خون می شود و این حالت «سروتونین» خون را هم افزایش می دهد.

خاک بر سلامتی روح و جسم انسان تاثیر زیادی دارد وبه همین دلیل است که انجام کار باغبانی موجب کاهش استرس و احساس شادمانی می شود و مزرعه و باغ جای بسیار آرام بخشی است. همچنین بازی با خاک سبب کاهش استرس بیماران سرطانی می شود و بر سلامتی تاثیر زیادی دارد.

برای نوشتن این مطلب از «نمناک» کمک گرفته شده‌است

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − 13 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن