اخبار مهماستانیاقتصادی

فرمانده سپاه امام رضا(ع): قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه درصدد اشتغالزایی و تأمین معیشت محرومین است

کد خبر : 14381

فرمانده سپاه امام رضا علیه‌السلام با اشاره به طرح‌های مختلف قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در خراسان رضوی گفت: رفع مشکلات معیشتی محرومین و اشتغالزایی پایدار از جمله اهداف قرارگاه است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی، سردار یعقوبعلی نظری بعدازظهر امروز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های محرومیت‌زدایی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا(ع) در روستای آبگرم کلات اظهار کرد: این قرارگاه شش دهستان در شش شهرستان کلات، سرخس، زاوه، خواف، تربت جام و تایباد را با بیش از ۸۰ نوع برنامه در محورهای فرهنگی، تبلیغ، تعلیم و تربیت، سلامت، عمران، اشتغال و اقتصاد تحت پوشش خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: نقشه راه مربوط به پروژه‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا(ع) به‌صورت روستا به روستا بررسی و تهیه می‌شود که البته پروژه اجرایی آنها از جمله بخش‌های اشتغالزایی و زیرساختی در محورهای گوناگون آغاز شده است و مسیر خود را دنبال می‌کند؛ در عین حال پایه کار ما مسئله اشتغال است که همه مباحث و قضایای مربوط به محورهای اجرایی حول اشتغال تنظیم شده است.

فرمانده سپاه امام رضا علیه‌السلام با اشاره به تهیه نقشه راه مربوط به روستای آبگرم کلات و اجرای پروژه‌هایی نظیر دامداری با همکاری آستان قدس رضوی گفت: امروز از روستای آبگرم به عنوان روستایی که نقشه راه آن تکمیل و پروژه‌ها شروع شده بازدید کردیم و خدارا شاکریم که شبکه‌های مردمی اشتغال و توسعه شکل گرفته است.

واگذاری دام به متقاضیان دهستان‌های هدف

همچنین در ادامه این بازدید احمد واحدی، جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا(ع) تصریح کرد: بخش مربوط به اصلاح نژاد دام‌ها و همچنین واگذاری دام با همکاری بسیج سازندگی، آستان قدس رضوی و کمیته امداد امام(ره) اجرایی می‌شود و کمیته امداد و بسیج سازندگی سپاه امام رضا علیه‌السلام پروژه دامداری سبک و همچنین سنگین را دنبال می‌کنند.

واحدی ادامه داد: واگذاری دام به متقاضیان روستاها و دهستان‌های شش شهر تحت پوشش قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا(ع) بعد از شناسایی، آموزش و تعیین خدمات مدنظر برای پرورش‌دهنده در جهت نگه‌داری صورت می‌گیرد و در ادامه وام‌های موردنیاز تخصیص می‌یابد. در حال حاضر با واگذاری و اصلاح نژاد دام‌ها شاهد دوقلوزایی و حتی بعضا سه قلوزایی در بین دام‌های روستای آبگرم کلات هستیم.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا(ع) گفت: بحمدا… اهالی روستای آبگرم به‌عنوان یکی از روستاهای هدف از این رویکرد قرارگاه پیشرفت و آبادانی رضایت کامل دارند و همین امر نشان‌دهنده تأثیرات شگرف طرح رسیدگی به روستاهای محروم است.

وی گفت: برنامه‌های متعددی برای روستاهای دارای ظرفیت مدنظر قرار گرفته تا از این طریق با واگذاری دام‌ها و ایجاد اشتغال روستایی باعث تثبیت جمعیت و جلوگیری از مهاجرت بشود.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا(ع) اظهار کرد: با همکاری همه دستگاه‌های دخیل در محرومیت‌زدایی برنامه‌ها در حال اجرا است که امیدواریم این تلاش‌ها به صورت هماهنگ و گسترده در زمینه اشتغال‌زایی، تأمین معیشت و جلوگیری از مهاجرت اجرایی شود و همچنان شاهد برکات آن در روستاها و مناطق محروم باشیم.

توانمندسازی روستاییان از اهداف مهم بسیج سازندگی است

همچنین رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) گفت: توانمندسازی مردم روستاها در حوزه‌هایی نظیر اشتغال از اهداف مهم بسیج سازندگی است.

محمد روحانی در حاشیه بازدید از پروژه‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا(ع) در روستای آبگرم کلات اظهار کرد: این روستا به‌عنوان یکی از روستاهای تحت پوشش قرارگاه در بخش‌های مختلفی از جمله ساخت اماکن مورد نیاز و همچنین رسیدگی به امور دامی مورد حمایت قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: هدف بسیج سازندگی و دستگاه‌های فعال در امر محرومیت‌زدایی از اجرای فرایندهای حمایتی، توانمندسازی مردم روستاها در انجام امور مربوطه چه در حوزه اشتغال و چه در حوزه تأمین معیشت است؛ لذا می‌بینیم که نگاه در این زمینه بیشتر معطوف به مدیریت و نظارت بر انجام طرح‌ها به‌دست خود مردم است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) گفت: در همین راستا به طور مثال در حوزه دامداری از ساخت سوله‌های بزرگ و به‌کارگیری نیروی روستایی به‌عنوان کارگر اجتناب شده و دامداری به‌صورت ویژه از سوی روستاییان و براساس کمک‌های بسیج سازندگی، آستان قدس رضوی و کمیته امداد انجام می‌شود.

روحانی اظهار کرد: علاوه بر روستای آبگرم، پنج دهستان دیگر در شهرهای سرخس، زاوه، خواف، تربت جام و تایباد نیز تحت حمایت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا(ع) هستند که طرح‌های موردنظر در بخش‌های متنوع در آنها اجرا می‌شود که امیدواریم اجرای این طرح‌ها گام مؤثری در راستای محرومیت‌زدایی و رسیدگی به امور روستاها و نقاط محروم استان باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن