شهری

مشهد نارنجی شد

کد خبر : 35851

فرماندار: تصمیمی برای اصناف گرفته نشده،محدودیت‌های تردد شبانه ادامه دارد

نویسنده: محمد حسام مسلمی

صبح مشهد– در پی افزایش شیوع کرونا در مشهد و برخی شهرهای استان، با اعمال مقررات و محدودیت های دو هفته ای، تمام شهرهای استان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شدند و مشهد نیز در وضعیت نارنجی قرار گرفت، هرچند این به معنی بی توجهی به پروتکل ها و اقدامات بهداشتی در پیشگیری از شیوع کرونا نیست چرا که ممکن است با ساده انگاری، این وضعیت به حالت سابق برگردد.

با نارنجی شدن وضعیت شیوع کرونا در مشهد و سایر شهرهای استان بسیاری از اصناف منتظر بازگشایی کسب و کارها با رعایت پروتکل های بهداشتی و برداشتن محدودیت ها هستند اما آن طور که مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت و گو با «خراسان رضوی» اعلام کرده تصمیم گیری در خصوص لغو محدودیت ها به عهده استانداری یا فرمانداری است. رحیمی در این زمینه گفت: هم اکنون بر اساس اطلاعات منتشر شده در نرم افزار ماسک، همه شهرهای استان از حالت قرمز کرونایی خارج شده و در وضعیت زرد و نارنجی قرار دارند و مشهد نیز در حالت نارنجی قرار گرفته است.

وی با بیان این که وضعیت شهرهای کشور به لحاظ کرونایی، روزهای دوشنبه هر هفته به روز رسانی می شود، اظهار کرد: در ابتدای هفته چهار شهر قوچان، سبزوار، مشهد و خلیل آباد در حالت قرمز قرار داشت که این شهرها طبق اعلام نرم‌افزار ماسک که از تهران به‌روزرسانی می‌شود، از حالت قرمز خارج شده و در وضعیت نارنجی قرار گرفته ‌اند. وی با بیان این که تصمیم گیری در خصوص لغو محدودیت ها از سوی دانشگاه علوم پزشکی صورت نمی گیرد، تصریح کرد: تعیین این که چه زمانی قرار است محدودیت های مربوط به شهرهای قرمز لغو شود، توسط استانداری یا فرمانداری خواهد بود.

ادامه محدودیت های تردد شبانه با نارنجی شدن وضعیت کرونایی مشهد

سید محمد رضا هاشمی فرماندار مشهد نیز در گفت و گو با «خراسان رضوی» با بیان این که با نارنجی شدن وضعیت مشهد به لحاظ کرونایی محدودیت های تردد شبانه همچنان به قوت خود باقی است، اظهار کرد: حتی اگر مشهد به لحاظ کرونایی در وضعیت نارنجی قرار گرفته باشد محدودیت های تردد شبانه ( ۲۱ تا ۴ صبح) در مشهد ادامه خواهد یافت. وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد وضعیت کرونایی شهرها را به استانداری اعلام می کند و از استانداری نیز به فرمانداری ابلاغ می شود که تا این لحظه (ساعت ۱۶:۳۰ دیروز) ابلاغ نشده است.همچنین به گزارش فارس، فرماندار مشهد در خصوص لغو محدودیت های کرونایی در شهرهای قرمز گفت: تغییر وضعیت کرونایی مشهد از قرمز به نارنجی مکتوب به فرمانداری مشهد ابلاغ نشده است، هنوز تصمیمی برای بازگشایی اصناف مشهد گرفته نشده و پس از ابلاغ تغییر وضعیت کرونا در مشهد و بهبود اوضاع، برای بازگشایی اصناف نیز تصمیم‌گیری می شود.

مشاغل گروه ۲ هنوز مجاز به فعالیت در مشهد نیستند
همچنین مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان با اشاره به این که مشاغل گروه۲ هنوز مجاز به فعالیت در مشهد نیستند، گفت: فعلا مجوزی برای فعالیت مشاغل گروه ۲ در هفته جاری صادر نشده است. امیر دلداری در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: وضعیت مشهد در حالت نارنجی قرار گرفته که دراین وضعیت تنها مشاغل گروه‌ یک و ۲ مجاز به فعالیت هستند؛ اما تاکنون هیچ مجوزی برای فعالیت مشاغل گروه۲ در هفته جاری در مشهدصادر نشده است. وی افزود: قرار است از صبح شنبه مشاغل گروه۲ هم مانند گروه یک تا ساعت ۲۱ شب فعالیت داشته باشند.

البته اتاق اصناف مشهد به ستاد مقابله با کرونای استان پیشنهاد داده که مشاغل گروه۲ بتوانند به طور مثال از سه شنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۷ فعالیت کنند؛ اما این مسئله فعلا در حد یک پیشنهاد است و تایید نشده است. دلداری ادامه داد: چنان چه ستاد مقابله با کرونا در استان موافقت خود را اعلام کند، اصناف گروه۲ می توانند در ساعتی که تایید می‌شود در هفته جاری فعالیت و در غیر این صورت باید از روز شنبه هفته آینده فعالیت خود را شروع کنند. وی تصریح کرد: مشاغل گروه۳ در وضعیت زرد و مشاغل گروه۴ تنها زمانی که وضعیت سفید باشد، می‌توانند به کسب و کار بپردازند.

منبع: خراسان

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن