شهری

مدیرکل بهزیستی استان اعلام کرد:

گزارش کودک آزاری در راس بیشترین تماس با ۱۲۳

کد خبر : 42219

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: بیشترین تعداد تماس های شهروندان خراسانی با «شماره ۱۲۳» سامانه تلفنی اورژانس اجتماعی از ابتدای امسال به ترتیب مربوط به کودک‌آزاری، اختلافات خانوادگی و همسرآزاری بوده است.

به گزارش صبح مشهد، فیروزی در گفت و گو با ایرنا افزود: طی این مدت، ۱۱ هزار و ۵۳۵ تماس با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی بهزیستی استان گرفته شده است که گزارش کودک آزاری با هزار و ۸۶۶ مورد در صدر و دارای رتبه نخست تماس های مردمی است که نشان از رشد آگاهی عموم مردم در خصوص ضرورت گزارش این موارد دارد. مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: همچنین اختلافات خانوادگی با هزار و ۴۷۰ تماس و همسرآزاری با ۹۶۱ تماس رتبه‌های دوم و سوم بیشترین تماس ها با اورژانس اجتماعی خراسان رضوی را داشته است.

وی افزود: ۲۰ شهرستان استان پایگاه اورژانس اجتماعی دارند و برای ایجاد پایگاه در دیگر شهرستان ها نیز اقدامات و تلاش ها به مرور انجام می‌شود. فیروزی ادامه داد: فعالیت مجموعه اورژانس اجتماعی از سال ۷۸ در استان آغاز شده است و هم اکنون تمامی ۲۰ شهرستان استان که پایگاه اورژانس اجتماعی دارند، دارای خدمات خوابگاهی و امکان نگهداری فرد آسیب‌دیده حداقل برای ۲۴ ساعت هستند.

وی گفت: با توجه به بعد مسافت و احتمال وقوع و گزارش آسیب در طول ۲۴ ساعت، علاوه بر خدمات سرپایی، ارائه خدمات خوابگاهی به منظور رسیدن به زمان مطلوب برای اعزام فرد آسیب دیده به مراکز بهزیستی کمک فراوانی به مددکاران اجتماعی می‌کند. مدیرکل بهزیستی افزود: این مراکز خوابگاهی می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در تامین امنیت و تضمین سلامت فرد آسیب‌دیده داشته باشد که از این حیث خراسان رضوی رتبه نخست را در کشور دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − یازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن