اسلاید شوستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

تشرف ۲۱۰۰ زائر زیارت اولی استان البرز به حرم مطهر رضوی

کد خبر : 12680

سرپرست نمایندگی های آستان قدس رضوی در استان البرز از تشرف ۲ هزار و ۱۰۰ زائر زیارت اولی این استان در شش ماه نخست سال به حرم مطهر رضوی خبر داد.
به گزارش صبح مشهد، عباس قاضی‌خانی با بیان اینکه دفتر نماینگی آستان قدس رضوی در استان البرز طی شش ماهه نخست سال جاری فعالیت‌ها و خدمات متنوعی را در راستای محرومیت زدایی و اشاعه فرهنگ رضوی به نیازمندان ارائه داده است، بیان کرد: این نمایندگی تاکنون شرایط سفر بیش از ۲ هزار زائر زیارت اولی، بیماران صعب العلاج و ناتوان را به حرم مطهر رضوی فراهم کرده است.
وی با اشاره به جذب خادمیاران رضوی افزود: تاکنون یک هزار و ۳۰۰ نفر به عنوان خادمیار در این نمایندگی ثبت نام کرده‌اند که برای ۴۵۰ نفر از خادمیاران کلاس‎های آموزشی و برای ۳۰۰ نفر حکم خادمیاری صادر شده است.
قاضی‌خانی به راه‌اندازی کانون‌های خادمیاری به منظور ترویج فرهنگ خدمت‌رسانی در جامعه اشاره کرد و افزود: تاکنون ۵ کانون خادمیاری در استان البرز افتتاح شده و ۱۵ کانون خادمیاری دیگر نیز در شرف تأسیس است. همچنین به منظور خدمت‌رسانی و تعامل بیشتر و بهتر ۵ دفتر به عنوان رابط در شهرستان استان افتتاح شده است.
وی اطعام ۲۵۰ زائر محروم و نیازمند، عیادت و دلجویی از ۲ هزار بیمار صعب العلاج بستری در بیمارستان‌ها و منازل، اعطای مساعدت‌های مالی بلاعوض به محرومان، ارائه ۴۲ خدمت درمانی، فرهنگی، اعزام اردوهای جهادی به مناطق محروم، برگزاری ۳۱۱ جلسه داخلی و ۱۸۴ جلسه با مدیران سازمان‌ها برای تعامل و همکاری بیشتر و بهتر را از دیگر فعالیت‎های این نمایندگی در شش ماه نخست سال جاری معرفی کرد.
سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در استان البرز بیان کرد: به همت این نمایندگی و حضور کاروان‌های زیر سایه خورشید در ایام دهه با برکت کرامت و میلاد با سعادت امام علی بن موسی الرضا(ع) بیش از ۲۰۰ برنامه فرهنگی در استان البرز برگزار شده است که می‌توان به عیادت از بیماران، برگزاری جشن‌های متنوع و اهتزاز پرچم حرم مطهر امام رضا(ع) در شهرستان‌ها و روستاهای محروم، توزیع بسته‌های غذایی، عطر افشانی مزار شهدا و اعزام کاروان یک هزار نفری پیاده به مشهدالرضا(ع) اشاره کرد.
سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در استان البرز با اشاره به اینکه این نمایندگی برای ایام دهه پایانی صفر و رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) برنامه‌های فرهنگی متنوعی دارد، گفت: به همت این نمایندگی در ۴ روز پایانی ماه صفر ویژه برنامه عزادرای در مصلای بزرگ استان با حضور عاشقان و عزاداران اهل بیت(ع) برگزار خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن