شهری

محمد رضا اسدی فاتح نهمین دوره مسابقات لیگ کراسفیت خراسان رضوی شد

کد خبر : 27582

مرحله نهایی نهمین دوره رقابت های لیگ کراسفیت خراسان ر ضوی آقایان گرامی داشت دهه مبارک فجر و یادواره سپهبد شهید قاسم سلیمانی با قهرمانی محمد رضا اسدی به پایان رسید.
به گزارش صبح مشهد، در مراسم معرفی نفرات برتر نهمین دوره رقابت های لیگ کراسفیت استان که جمعه ۱۱ بهمن ماه در سالن باشگاه یکان مشهد برگزارشد سهراب آزاد رییس کمیته کراسفیت کشور ،امیر آذریان رییس هیات همگانی استان،سرهنگ پاسدارفیروزیان معاون تربیت بدنی سپاه امام رضا(ع)،صالح نژاد دبیر هیات همگانی استان،سرهنگ رودهی، حجه الاسلام رشیدی، محمد اسدی رییس کمیته کراسفیت استان و جمعی از مسئولان ،مربیان و ورزشکاران نیز حضور داشتند ، به پاس قدردانی از زحمات رییس کمیته کراسفیت کشور کاپ قهرمانی تیم خراسان ر ضوی به وی اهداء شد.
محمد رضا اسدی فاتح نهمین دوره رقابت های لیگ کراسفیت استان شد، علی جمیلی وایمان سبحانی به ترتیب رتبه های دوم و سوم را نیز کسب کردند.
در خور ذکر است ۱۰ نفر برتر(محمد رضا اسدی،علی جمیلی،ایمان سبحانی ،حمید یحیی زاده،علیرضا معلم،فرشید عمارلو، مرتضی سجادیان،محسن حسینی، عباس تیموری، محمد سنگان به همراه محمد حسین سعیدیان)نهمین دوره رقابت های لیگ استان به عنوان تیم منتخب خراسان رضوی به رقابت های کراسفیت کشور که اوایل اسفندماه برگزار خواهد شد اعزام می شوند.
در ابتدای این مراسم رییس کمیته کراسفیت کشور در باره جایگاه کراسفیت خراسان رضوی گفت: خوشبختانه خراسان رضوی از ظرفیت و پتانسیل خیلی خوبی برخوردار است و در زمینه استعداد یابی ،نخبه پروری و همچنین برگزاری سمینارها و رقابت های ورزشی روند رو به ر شدی را طی کرده است که جای قدر دانی از زحمات محمد اسدی رییس کمیته استان را دارد.
وی از برگزاری رقابت های کراسفیت کشوردر بخش آقایان در اوایل اسفند ماه امسال خبر داد.
برگزاری اولین دوره مربی گری کراسفیت
سهراب آزاد خاطر نشان کرد: کراسفیت با ۳هدف آموزش مربی،مسابقات قهرمانی و توسعه و فعال کردن کراسفیت شهرستان ها گام برداشته است و در بحث آموزش بیش از ۵۰ سمینار آموزشی و کارگاه مربی برگزارکردیم و در این دوره های ضمن برگزاری یک روزه سمینار آموزشی طی ۴روز کارگاه عملی برگزار ودر این کارگاه ۹حرکت ورزشی کراسفیت را آموزش می دهیم و در صورت موفقیت با کارت مربی گری آمادگی جسمانی وارد حرفه مربی گری می شوند وتا کنون هیچ دوره آموزش تخصصی کراسفیت در کشور برگزارنشده است اما امیدواریم در سال ۹۹ اولین دوره های آموزش تخصصی مربی گری کراسفیت را برگزارکنیم
وی با اشاره به این که در هر استان برای توسعه و معرفی این رشته مهیج و مفرح یک نفر مسئول فنی و یک نفر مسئول کمیته معرفی کردیم ودر این راستا فقط ۳۰ درصد توجه ما به برگزاری مسابقات معطوف شده است و ۷۰ درصد هدف ما آموزش است
وی با اشاره به این که کراسفیت در همه رده های سنی برنامه ریزی کرده است گفت:کراسفیت با توجه به این که ازترکیب ۳رشته اصلی ژیمناستیک،وزنه برداری و دو و میدانی تشکیل شده است ،قدرت،انعطاف،سرعت و استقامت از مهمترین ویژگی های این ر شته ورزشی است
آزاد با اشاره به این که هنوز موفق به دریافت نمایندگی کراسفیت ر ا کسب نکرده ایم یادآور شد:مسابقات قهرمانی کراسفیت کشور سال گذشته در بخش بانوان ۱۸ تیم و در بخش اقایان ۲۲ استان حضور داشتند
وی با اشاره به فعال بودن استان ها در بخش سمینارها،میزبانی و توسعه کراسفیت گفت: امسال خراسان رضوی که جزو ۱۰ استان برتردر توسعه یافتگی است در رقابت های انفرادی از یک سهمیه بیشتر برخوردار خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد:ماه گذشته دوره آموزش داوری کراسفیت رابرگزار کردیم و خراسان رضوی در بخش بانوان و اقایان ۴نفر معرفی کرده بود که موفق به دریافت کارت داوری شدند.
وی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از رسانه هادر انعکاس اخبار و رویدادهای مرتبط با ورزش کراسفیت گفت: رسانه نقش مهمی در توسعه و ترغیب جوانان به ورزش دارند همچنین امیدواریم صنایع و حامیان مالی توجه بیشتری به ورزش داشته باشند

امیر آذریان: کراسفیت رشته ای شاداب ومفرح
در ادامه این همایش امیر آذریان رییس هیات همگانی استان ضمن تقدیر و تشکر از متولیان ورزش کراسفیت گفت: کراسفیت یک ورزش قدرتی ،شاداب و مفرح است که امیدواریم با توجه به اهمیت آمادگی جسمانی بالایی که این رشته ورزشی دارد در جهت توسعه و ترغیب جوانان به سمت این رشته ورزشی تلاش بیشتری کنیم.
فرمانده قرارگاه شمال شرق کشور نیز با اشاره به این که کراسفیت رشته پویا،مفرح و شادابی است تصریح کرد: به زودی کمیته کراسفیت ارتش را در قرار گاه شمال شرق کشور برای امادگی بیشتر فیزیکی و جسمانی نظامیان تشکیل خواهیم داد چون معتقدیم رشته های ورزشی که بتوانند در جهت آمادگی جسمانی سربازان و نظامیان ارتش نقش سازنده و قابل توجهی داشته باشند باید تقویت و توسعه پیدا کنند
وی همچنین از پذیرش و جذب جوانان سرباز در تیم های ورزشی قرار گاه شمال شرق کشور خبر داد و گفت:برای تقویت تیم های ورزشی در قرار گاه شمال شرق کشور برای گذراندن خدمت مقدس سربازی جوانان ورزشکاری که در رقابت های کشوری رتبه های برتر را کسب کرده باشند امریه صادر خواهیم کرد.
اسدی :رقابت ۱۳۶ کراسفیت کار طی ۲ماه
در این همایش همچنین محمد اسدی رییس کمیته کراسفیت خراسان ر ضوی با ارائه گزارش کاملی ازنحوه برگزاری رقاب های لیگ کراسفیت استان گفت: مسابقات لیگ کراسفیت استان از دی ماه با حضور ۱۳۶ ورزشکار آغاز شد و بعد از برگزاری یک رقابت فشرده در میان ورزشکاران ۲۲ نفر به مرحله نهایی راه پیدا کردند و در نهایت نفرات برتر این رقابت ها به مسابقات کشوری برحسب امتیازها و رنگینک به دست آمده اعزام می شوند.
اسدی در باره افزایش سطح کیفی و کمی نهمین دوره رقابت های لیگ کراسفیت خراسان رضوی اظهار داشت: امسال با توجه به حضور چند ورزشکار از شهرستان های کاشمر، نیشابور و تربت حیدریه سطح کیفی مسابقات از روند رو به رشدی برخوردار بود . همچنین با شرکت ۱۳۶ ورزشکار در نهمین دوره رقابت های لیگ کراسفیت استان آمار قابل توجهی را تجربه کردیم .
وی با اشاره به کسب مقام قهرمانی تیم کراسفیت خراسان رضوی آقایان درکشور گفت: تیم خراسان رضوی از ظرفیت و پتانسیل خوبی در بحث قهرمان پروری برخوردار است به طوری که هم اکنون توانایی اعزام ۲ یا ۳تیم را برای مسابقات قهرمانی کشور داریم
وی خاطر نشان کرد: امسال با مساعدت رییس کمیته کراسفیت کشور خراسان رضوی ۲تیم را در بخش آقایان راهی مسابقات کشوری خواهد کرد.
وی در باره میزان آسیب دیدگی ورزشکاران کراسفیت گفت: ورزشکاران در همه رشته های ورزشی آسیب دیدگی را تجربه می کنند و علت آن وجود مربی نماها در باشگاه هاست!
در پایان این رقابت ها به نفرات برتر نهمین دوره مسابقات لیگ کراسفیت استان علاوه بر مدال و حکم هدایایی به ر سم یادبود اهداء شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن