استانیاسلاید شو

با حضور 500 ورزشکار و استقبال 8هزار نفری علاقه‌مندان در بردسکن انجام شد

نمایش ورزش زورخانه ای در بزرگ‌ترین گود روباز کشور

کد خبر : 53627

معاون وزیر ورزش: همایش ملی ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی شهرستان بردسکن در تقویم سالانه فدراسیون قرار گرفت

روزنامه خراسان نوشت: معاون توسعه ورزش قهرمانی و‌ حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان به حضور ۸هزار نفر از علاقه‌مندان در بزرگ‌ترین گود ورزش زورخانه‌ای روباز بردسکن اشاره کرد و گفت: همایش ملی زورخانه‌ای و پهلوانی که هر سال در شهر بردسکن برگزار می شود، در تقویم سالانه فدراسیون ورزش های زورخانه‌ای قرار می گیرد. از طرفی به منظور حمایت از این فعالیت ورزشی، مبلغ ۲میلیارد ریال به این همایش ملی تخصیص یافته و هرسال در همین زمینه مبلغی برای اجرای این همایش و کمک به متولیان اختصاص می یابد.

محمد پولادگر در حاشیه دوازدهمین همایش ملی ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی کشور در بردسکن افزود: همایش سیزدهم ورزش زورخانه‌ای در بردسکن با محوریت ایام ماه محرم و به صورت حماسی در این شهرستان برگزار می شود. وی استقبال ورزشکاران از استان های مختلف را اقدامی دوست‌داشتنی نام برد و اظهار کرد: اجرای این برنامه در این شهرستان که دارای ظرفیت‌های بزرگی در صنایع دستی، کشاورزی وصنعت است، ما را بر آن داشت تا همایش سیزدهم را با نگاهی ویژه در شهرستان بردسکن و با توجه به ایام ماه محرم به صورت ملی مذهبی برگزار کنیم. معاون وزیر ورزش و جوانان افزود: ورزش پهلوانی یک آیین است که ریشه در تمدن و باورهای دینی ما دارد؛ یکی از آیین‌‌های ملی و مذهبی ایران اسلامی است که ادب و احترام و جوانمردی در آن موج می‌زند. پولادگر بیان کرد: ورزش پهلوانی به یک فرهنگ و الگو تبدیل شده است. تنها ورزشی که در دنیا دارای کلام است، ورزش پهلوانی است. باید این ورزش را برای جوانان و نوجوانان زنده نگه بداریم. وی از استقبال بسیار خوب خانواده‌ها در برگزاری این همایش ملی تقدیر کرد و گفت: دوازده دوره است که این همایش باشکوه در شهرستان بردسکن برگزار می‌شود.

لذا به دنبال این هستیم که دبیرخانه دایمی این همایش ملی را در بردسکن راه‌اندازی کنیم تا دیگر استان‌ها و شهرستان‌ها با محوریت شهرستان بردسکن میزبان این همایش ملی باشند. پولادگر افزود: این رویداد با هدف تحکیم هویت ایرانی و اسلامی بر مدار وحدت و همبستگی، بر اساس ارزش‌های اسلامی، اصالت ایرانی، فرهنگی و تاریخی با تاسی به بزرگ‌پهلوان جهان اسلام، امام علی(ع)، برگزار می‌شود. وی گفت: بردسکن این ظرفیت را دارد که میزبان مسابقات کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه‌‌ای کشور و حتی آسیا باشد.

جایگاه خراسان در قهرمان پروری

محمدرضا طالقانی از پیش‌کسوتان ورزش کشتی نیز مهمان همایش ملی ورزش‌ زورخانه‌ای و پهلوانی در بردسکن بود. وی که برای چندمین سال متوالی است در این همایش شرکت می‌کند، گفت: خوشبختانه در دوازدهمین دوره این همایش، مسئولان بلندپایه کشور از وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی شرکت کردند که خود بیانگر اهمیت و جایگاه این ورزش است. طالقانی ضمن تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان این همایش بسیار باشکوه افزود: به خاطر اعتلای نام مقدس ورزش پهلوانی هر سال در این همایش شرکت می‌کنم. همایش ملی ورزش زورخانه‌ای امسال با برنامه‌ ریزی بسیار خوبی که متولیان امر انجام داده‌اند، در سطح بسیار بالا و باشکوهی با حضور بیش از ۸هزار نفر از مردم برگزار شده است.

وی بزرگ‌ترین پیام این همایش را شرکت بیش از ۸هزار نفری مردم و حضور بیش از ۵۰۰ ورزشکار از اقصی نقاط مختلف کشور دانست و افزود: خوشحالم که امسال برای نخستین‌بار این همایش دارای ردیف اعتباری شد و در تقویم اجرایی فدراسیون جای گرفت. وی به جایگاه استان خراسان رضوی در حوزه پهلوانی اشاره کرد و افزود: خراسان رضوی و خراسان بزرگ از قدیم‌الایام پهلوانان نامداری تربیت کرده است. ولی با توجه به موقعیت و جایگاه استان خراسان در کشور، این تعداد پهلوان کافی نیست. باید بیش از این به ورزش پهلوانی در استان خراسان رضوی توجه شود. طالقانی بر تربیت نوجوانان و جوانان در این رشته ورزشی تاکید کرد و با بیان این که هنوز متولیان امر به ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای ‌چنان که حق این رشته ورزشی بوده است، توجه نکرده‌اند، افزود: استان خراسان رضوی باید در ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در کشور سرآمد و یک استان قهرمان‌پرور باشد.

استقبال ۸ هزار نفری

محمدرضا کفاش‌‌زاده رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه ای بردسکن که از مرشدان پیش‌کسوت کشور هم محسوب می‌شود، گفت: استقبال امسال خانواده‌ها از همایش ورزش زورخانه‌ای نسبت به سال‌های گذشته بیشتر بود. جمعیتی ۸ هزارنفری از این همایش لذت بردند.

وی حضور بیش از ۵۰۰ ورزشکار را بیانگر عظمت و شکوه این همایش دانست و اظهار امیدواری کرد سیزدهمین دوره این همایش با محوریت ایام ماه محرم و به صورت حماسی به میزبانی شهرستان بردسکن برگزار شود.
همچنین مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی درباره همایش ملی ورزش زورخانه‌ای گفت: حقیقتاً فکر نمی‌کردم که بردسکن چنین ظرفیتی برای برگزاری همایش‌های ملی داشته باشد. حضور بیش از هشت‌هزار نفری خانواده‌ها در این همایش و استقبال بسیار خوب ۲۵ استان کشور از این همایش ملی، مرا ذوق‌زده کرد.

علیرضا تاج فیروز با بیان این‌که ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای ریشه در تاریخ کهن ایران اسلامی دارد، افزود: به این رشته ورزشی علاقه خاصی دارم و زمانی که مسئولیت تربیت بدنی آستان‌قدس رضوی را نیز برعهده داشتم، به این رشته ورزشی اهتمام جدی می‌ورزیدم. تاج فیروز از تعامل و همدلی مجموعه مدیریتی شهرستان بردسکن در برگزاری این همایش تقدیر کرد و افزود: اتحاد و همدلی و حضور باشکوه خانواده‌ها جلوه زیبایی را رقم زد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 + 15 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن