اخبار مهماسلاید شوستون اصلیمشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

حذف ردیف حاشیه مشهد از لایحه بودجه ۹۷/ بودجه زیارت برای سه شهر مذهبی فقط ۱۵ میلیارد تومان!

کد خبر : 13688

بررسی ها نشان می دهد، ردیف حاشیه مشهد از لایحه بودجه ۹۷ حذف و بودجه زیارت برای سه شهر مذهبی مشهد قم و شیراز فقط ۱۵ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

به گزارش صبح مشهد، در جدول شماره ۷-۲ لایحه بودجه ۱۳۹۷با عنوان “اعتبارات متفرقه انتقال یافته به جداول ۷ و ۱۰ ماده واحده”، برای به سازی بافت فرسوده و سامان دهی حاشیه شهرها و کلان شهرهای مذهبی ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی پیش بینی شده است که این رقم در بودجه مصوب امسال،۷۵ میلیارد تومان و عملکرد سال ۹۵ آن ۳۴ میلیارد تومان بوده است.

در حالی ردیف مستقل بودجه ای برای سامان دهی بافت فرسوده و حاشیه شهر مشهد در لایحه بودجه ۱۳۹۷ کل کشور به چشم نمی خورد که در بودجه سال ۹۵، طی ردیفی مستقل حداقل مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان به موضوع بافت فرسوده و حاشیه شهر مشهد اختصاص داده شد و این رقم در لایحه بودجه سال ۱۳۹۶ با کاهش ۲۵ درصدی به ۷۵ میلیارد تومان   رسید. سامان دهی و رسیدگی به حاشیه شهر مشهد یکی از مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب است و مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران اسلامی شایسته چنین حاشیه ای نیست و می طلبد دولت بیش از پیش به این موضوع توجه کند.

بودجه نیم بند زیارت!

در جدول شماره ۹ لایحه بودجه ۱۳۹۷با عنوان “برآورد اعتبارات ردیف های متفرقه در سال ۱۳۹۷”، برای “توسعه خدمات زیارتی در شهرهای مشهد، قم و شیراز” تنها ۱۵ میلیارد تومان اختصاص یافته که مبلغ بسیار کمی برای مجموع این سه شهر است. همچنین در حالی که دولت در جدول شماره ۱۷ لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ کل کشور با عنوان کمک به اشخاص حقوقی غیردولتی موضوع جزء (۳) ردیف ۵۴۰۰۰۰ جدول شماره (۹)، ۲۵۰میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی سرمایه ای به طرح زیارت (موضوع ماده ۱۲ قانون برنامه پنجم توسعه) اختصاص داده بود و در لایحه بودجه سال ۹۵ نیز در جدول شماره ۱۷ با عنوان کمک به اشخاص حقوقی غیردولتی، ۲۷٫۵میلیارد تومان برای بودجه زیارت تعیین شده بود، در جدول شماره ۱۷ لایحه بودجه سال ۱۳۹۶کل کشور با عنوان «کمک به اشخاص حقوقی غیردولتی موضوع جزء (۳) ردیف ۵۴۰۰۰۰ جدول شماره (۹)»، هیچ رقمی برای بودجه زیارت اختصاص نیافته و در لایحه بودجه ۹۷ نیز ردیفی با اعتبار اندک آن هم برای سه شهر مذهبی مشهد، قم و شیراز قرار گرفته است!

منبع: خراسان

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن