دانش و فناوری

کمتر از ۲ ماه دیگر تا افتتاح کارخانه نوآوری مشهد

کد خبر : 32565

شهردار مشهد گفت: به یاری خدا و همت همکارانم در شهرداری مشهد کمتر از دو ماه دیگر افتتاحیه پروژه بی نظیر کارخانه نوآوری در مشهد را برگزار خواهیم کرد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از «خراسان رضوی»، محمدرضا کلایی در پستی اینستاگرامی با اشاره به انجام مراحل ساخت کارخانه نوآوری مشهد، نوشت: به امید خدا به موعد افتتاح پروژه کارخانه نوآوری مشهد نزدیک می‌شویم، هرچند برخی هنوز بهره برداری از این پروژه را به این زودی ها باور ندارند. کارخانه نوآوری محلی برای تمرین اشتراک و تبادل است؛ در کارخانه نوآوری تمام بخش‌هایی که در یک کسب و کار قابلیت اشتراک دارد و‌ انحصاری بودن آن ضروری نیست از شکل مالکیت خصوصی در می آید. باید بپذیریم که اشتراک کم هزینه‌تر است چون در فضای غیرانحصاری بده‌ بستان‌ها ارزش افزوده ایجاد می‌کند، گفت و گوهای بین رشته‌ای شکل می‌گیرد و تضادها و اصطکاک‌های فنی به اصلاح رویه‌ها و خلاقیت منجر می شود. پروژه‌ای که بدون تردید استارت آپ‌ها و شتاب‌دهنده نقش اصلی را در آن ایفا می‌کنند و واقعا همان طور که شهریار آل شیخ عزیز (معاون سابق برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد) برنامه ریزی کرده بود، می‌تواند به یکی از بزرگ‌ترین قطب های علمی ایران بدل شود. هر کسی که این روزها از مسیر میدان پژوهش (میدان کوکاکولا) عبور می‌کند، می تواند پیشرفت محسوس روزانه و فعالیت های گسترده در حال انجام در پروژه را به چشم ببیند.
افتتاح در میلاد پیامبر (ص)
پیش از این معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد اعلام کرده بود که «با برنامه ریزی جدید که توسط معاونت عمران و حمل و نقل برای رفع عقب ماندگی پروژه کارخانه نوآوری مشهد انجام شده است، مقرر شد این پروژه ۱۳ آبان ۹۹ همزمان با میلاد رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و روز دانش آموز بهره برداری شود.» کاظمی در این زمینه گفت: این پروژه به صورت سه شیفت توسط سازمان عمران و هماهنگی مشاور طرح به سرانجام خواهد رسید. مساحت کل پروژه ۳٫۷ هکتار است که شامل مساحت پارک و کارخانه نوآوری است. همچنین ۸۰۰ متر پیاده رو حاشیه میدان نیز در این پروژه گنجانده شده است. در این پروژه کاربری هایی همچون فضاهای اشتراکی، دفاتر مراکز شتاب دهنده، آزمایشگاه نوآوری و تولید، استودیو تولید محتوا، فضاهای تشکیل جلسات و گفت و گوهای جمعی، کافی شاپ، فضای اداری و… تعریف شده است.
بتول گندمی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد نیز پروژه کارخانه نوآوری مشهد را بستری برای حل مسائل و مشکلات شهری معرفی و اعلام کرده بود: در بودجه امسال، ۳۰ میلیارد تومان برای این پروژه پیش‌بینی شده است. بخشی از این اعتبار برای عملیات عمرانی فضای کارخانه و بخشی برای فضای سبز و پارکینگ و پیاده‌روسازی اطراف میدان است، براساس درخواست شهردار برای تکمیل پروژه، ۳۰ میلیاردتومان دیگر نیز به این اعتبار در اصلاح بودجه افزوده خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن