مدیر عامل شرکت عمران گلبهار:امیدواریم که در این دولت پروژه قطار مشهد-گلبهار به بهره برداری برسد.
سال ۱۳۹۱ زمانی که پروژه راه آهن مشهد – گلبهار کلید خورد، بارقه ای از امید برای ساکنان شهرجدید گلبهار به وجود آمد، اما گذشت زمان و کم شدن سرعت پیشرفت این پروژه در بازه ای از زمان، امیدها برای اتصال مشهدبه گلبهار را کمرنگ کرد، ولی حالا پس از گذشت حدود ۵ سال از آغاز این پروژه و هزینه کرد حدود ۶۶ میلیارد تومانی در مشکل ترین وزمان برترین مرحله ساخت این پروژه؛ یعنی آزادسازی وتملک اراضی مسیر و همچنین زیرسازی و ساخت ابنیه مسیر، شاهد پیشرفت حدود ۳۳ درصدی کل پروژه هستیم وازسوی دیگر، فاینانس(تامین مالی) ۱۸۶ میلیون یورویی پروژه نیز به مرحله ماده ۶۲(تصویب تعهد دولت نسبت به فاینانس) رسیده است. مهندس گریوانی مدیرعامل شرکت عمران گلبهار درباره پیشرفت پروژه راه آهن برقی مشهد-گلبهار به خراسان رضوی گفت: ما هم اکنون سه پیمانکار برای زیرسازی ابنیه فنی (ساخت آبروها و پل های مسیر) در سه قطعه تعریف شده در فاصله مشهد تا گلبهار داریم که درقطعه اول مسیر ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی انجام شده است.گریوانی در ادامه افزود: زیرسازی ابنیه فنی در قطعه دوم ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طی ماه آینده بقیه ابنیه فنی این مسیر که حدود ۱۰ کیلومتر است انجام و تیرهای پل دوم تکمیل می شود.وی در خصوص پیشرفت فیزیکی قطعه سوم مسیر راه آهن مشهد -گلبهار نیز گفت: این قطعه ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیمانکار آن هم شرکت خاک و پی آستان قدس رضوی است.
منبع: خراسان