شهری

توضیح نماینده صداوسیما و اظهارات ۴ متهم در سومین جلسه دادگاه هلدینگ آفتاب

کد خبر : 30871

بعد از بررسی اتهامات «امیر رضاثابت» متهم ردیف اول پرونده، روز گذشته، سومین جلسه دادگاه این پرونده نیز با بررسی اتهامات و دفاعیات ۴ متهم دیگر برگزار شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از میزان، در این جلسه نماینده سازمان صداوسیما با تشریح روند واگذاری محل همایش‌های صداوسیما برای برگزاری گردهمایی‌ها و همایش‌های این موسسه گفت: اقدامات متهمان دقیق و برنامه‌ریزی شده بود و عناوین همایش‌هایی که از سوی این موسسه برگزار می‌شد، معمولا همسو با شعار سال بود. نماینده صداوسیما همچنین خاطرنشان کرد: اقدامات خلاف‌قانون این موسسه موجب خدشه وارد شدن به جایگاه این سازمان شده و حال آن که تذکرات لازم به او داده شده بود. پس از آن متهم ردیف دوم، «مجید نوروزی» فرزند میرزایوسف در جایگاه قرار گرفت و گفت: اسناد طبق دستور مسئولان شرکت صادر می‌شد. نماینده دادستان از متهم ردیف دوم سوال کرد: «آیا شما فقط برای پرداخت حقوق کارکنان ماهیانه ۱۶ میلیون حقوق می‌گرفته‌اید؟ شما نمی‌دانستید مدارک جعلی است؟ مگر ممکن است اطلاعات مالی یک هلدینگ بدون آگاهی مسئول مالی امحا شود؟» متهم ردیف سوم، «وحید پورمحمد شاندیز» نیز پس از قرائت کیفرخواست از سوی قاضی مبنی بر مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای، مشارکت در جعل رایانه‌ای ۹۹ سایت، تحصیل مال از طریق نامشروع و سایر اتهامات مطروحه، از خود دفاع کرد و گفت: ممکن است برخی اقداماتم از روی جهل و قصور صورت گرفته باشد که قبول دارم. پس از اظهارات و دفاعیات متهم ردیف سوم و وکیل مدافع وی، متهم بعدی، «مهرداد دهر آزما» فرزند خسرو به جایگاه فراخوانده شد. طبق اعلام رئیس دادگاه، مهرداد دهر آزما در کنار سایر اتهامات مطروحه، به تحصیل مال از طریق نامشروع، پول‌شویی، مشارکت در جعل مدارک تحصیلی دانشگاه‌های خارجی و داخلی و مشارکت در جعل رایانه‌ای ۹۹ سایت متهم است. متهم دهرآزما در تشریح فعالیت‌های خود در قالب هلدینگ آفتاب گفت : از سال ۹۱ به عنوان بازاریاب وارد مجموعه شدم و درسال۹۳ به عنوان یکی از مدیران، مطرح شدم و تاسال ۹۶ نیز با این مجموعه همکاری می‌کردم، اجرای برنامه‌های خارجی با من بوده و آن را قبول دارم. متهم «جعفرصادقی یونسی» فرزند مرتضی نفر بعدی بود که به جایگاه فراخوانده شد. نماینده دادستان گفت: بر اساس مدارک و اسناد موجود در پرونده، نامبرده از ماهیت فعالیت‌های غیرقانونی موسسه اطلاع داشته است، در این موسسه کتاب‌های قدیمی شناسایی و دوباره تایپ و بازنشر می‌شد، یکی دیگر از اقدامات این موسسه ارائه خدمات وی.آی.پی در همایش‌ها از جمله چاپ کتاب به نام شرکت‌کنندگان بوده است. متهم گفت: در سال ۹۴ وارد مجموعه شدم، در ابتدا به عنوان مشاور منابع انسانی فعالیت داشتم و حقوق ثابت می‌گرفتم، سپس با نیروهای فروش و بازاریابی فعالیت می‌کردیم، بعدها به پیشنهاد آقای ثابت دفتری تاسیس شد و من در آن چارچوب فعالیت می‌کردم و کارهای نظارت بر چاپ کتاب‌ها را انجام می‌دادم. وی ادامه داد: در برگزاری همایش‌ها نقشی نداشتم؛ اما از ماهیت فعالیت‌ها اطلاع داشتم و اگر اطلاع از اقدامات مجرمانه جرم است و مرتکب جرمی شده‌ام، در همان حدی که بیان کردم، قبول دارم. پس از اظهارات وکیل مدافع این متهم، نماینده دادستان گفت: متهم یونسی اظهار می‌کند که برای صدور مدارک آموزشی با موسسه‌ای به نام فن‌پردازان قرارداد داشته‌ اما اسناد و مدارک نشان می‌دهد اظهارات او در این بخش نادرست است.شایان ذکر است ادامه دادگاه این پرونده به امروز موکول شد.

نماینده وزارت علوم خبر داد:
نام برخی مدیران در فهرست دریافت‌کنندگان۱۰هزارمدرک جعلی
معاون دادستان : اگر احصا شود که مدیری از این مدارک استفاده کرده و برمبنای آن حقوق دریافت می‌کند قطعا دادستانی ورود خواهد کرد

برگزاری دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده «هلدینگ آفتاب» در مشهد، این روزها به یکی از داغ‌ترین خبرها تبدیل شده است. بر اساس آن‌چه نماینده وزارت علوم در مصاحبه با صداوسیما درباره این پرونده گفته است، در بررسی پرونده «هلدینگ آفتاب» نام برخی از مدیران دولتی و خصوصی، مدیران ارشد برخی سازمان‌ها، مسئولان عالی‌رتبه ادارات و مسئولان شورای شهر بعضی شهرها به چشم می خورد که مدارک خود را از این موسسه دریافت کرده‌اند. موسسه‌ای که بر اساس گزارش صداوسیما، طی ۱۰ سال فعالیت خود، ۱۰هزار مدرک جعلی صادر کرده اما عجیب آن که این پرونده هم‌اکنون فقط ۱۰۰ شاکی خصوصی دارد!
در همین‌باره دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در پاسخ به این سوال که «آیا دادستانی به موضوع استفاده از مدارک جعلی صادرشده برای برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی توسط متهمان پرونده موسوم به هلدینگ آفتاب ورود می‌کند یا خیر؟»، اظهار کرد: این موضوع در پرونده یادشده مطرح نیست و هم‌اکنون صرفا محاکمه متهمان موردتوجه است، از طرفی هشدار‌های پیشگیرانه نیز داده شده است. «محمدحسین درودی» در گفت‌وگو با میزان تصریح کرد: این‌که مدیران دستگاه‌های اجرایی از این مدارک استفاده کرده‌اند یا خیر، در دست بررسی است؛ اگر احصا شود که از میان مدیران، شخصی از این مدارک استفاده کرده و بر مبنای آن حقوق دریافت می‌کند و از آن منتفع شده است، قطعا دادستانی به این موضوع ورود خواهد کرد.

منبع: خراسان

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + نه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن