استانیاسلاید شو

قرارگاه عملیاتی زائرین خراسان رضوی افتتاح شد

کد خبر : 54514

معاونت فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: قرارگاه عملیاتی مرکزی زائرین خراسان رضوی به مناسبت ایام دهه صفر افتتاح شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد در بازدید از این قرارگاه گفت: امیدواریم مسائل و مشکلات سفر زائران در ایام دهه پایانی صفر به هنگام رصد شود و آمار و اطلاعات آن در اختیار دستگاه‌های اجرایی داده شود و هر مشکلی که ایجاد شد در سریع‌ترین زمان ممکن پیگیری شود تا بتوانیم شرایط خوبی برای پذیرایی از زائرین حضرت رضا علیه السلام در دهه آخر صفر داشته باشیم.

محمد حیدری نماینده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در این قرارگاه گفت: اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از ۲۷ مرداد ماه امسال در تمامی جاده‌های مهم برای استقبال از زائران در حالت آماده باش است.
او افزود: آمار روزانه در سامانه داشبورد سازمان راهداری وارد می‌شود و آماری که از ۲۷ مرداد ماه تا ۱۳ شهریور ارسال شده نشان دهنده سفر ۴۷هزار و ۴۳۱ زائر اربعین از مشهد به مرزهای خروجی در غرب است.
هم‎چنین محمدرضا ابراهیمی نماینده صدا و سیما خراسان رضوی نیز در قرارگاه گفت: در برنامه‌های مختلف تولیدی صدا، سیما، خبر و رادیو زیارت برنامه‌های مختلفی برای دهه پایانی صفر پیش‌بینی شده است.

او افزود: درکنار این برنامه‌ها، برنامه‌هایی با محوریت اطلاع‌رسانی به زائر در رادیو زیارت و رادیوی استانی پیش بینی شده است که در این برنامه‌ها مسئولان مختلف روزانه برای اطلاع رسانی دعوت می‌شوند تا اطلاعات کافی به زائران بدهند، هم‌چنین زواری که در مسیر هستند می‌توانند پیام ها را از طریق رادیو بشنوند، ضمن اینکه برنامه‌های مشترک زنده از حرم امام رضا(ع) با استان‌های مختلف و برخی از شبکه‌های سراسری خواهیم داشت.

رضا نیکوخصال نماینده کمیته بهداشت و درمان نیز گفت: در ۶ محور ورودی مشهد ۱۴ پایگاه سلامت با امکانات کامل و پرسنل تدارک دیده شده است.
او افزود: در محور فریمان به مشهد ۶ پایگاه، محور کلات ۵ پایگاه، محور سرخس ۷ پایگاه، محور طرقبه شاندیز ۲ پایگاه و محور ملک آباد ۱۱ پایگاه برنامه ریزی شده است که از روز اربعین آماده خدمت رسانی هستند.
او افزود: از روز گذشته ۷۹۰ محل شامل اماکن عمومی و محل اسکان زائران بازدید داشته‌ایم که ۴۵۰ بازدید آن در مشهد بوده است، ۵۲ اقدام قانونی انجام شده که ۳۹ تذکر کتبی آن برای مشهد بوده است.

نیکوخصال تصریح کرد: در اطراف حرم ۱۹ درمانگاه و ۴۸ داروخانه نیز برای استفاده زائران آماده شده است.

سمیه سلیمان زاده کارشناس عملیات‌های امدادی جمعیت هلال احمر نیز اظهار کرد: جمعیت هلال احمر خراسان رضوی ۱۰۷ پایگاه امدادی برای کل استان در نظر گرفته است که ۳۰ پایگاه ثابت و موقت امداد و نجات، ۴۱ قرارگاه امدادی و ۳۵ اکیپ سیار آن به صورت شبانه روزی خدمت رسانی می‌کنند.

او افزود: در این راستا ۲ فروند بالگرد امدادرسانی هم برای عملیات آماده شده‌اند که یک فروند آن از توان لجستیکی استان و یک فروند دیگر آن از سازمان امداد و نجات کشور داده شده است.

هم‌چنین محمدعلی توسلی مدیر کل امور رفاهی زائرین استانداری خراسان رضوی گفت: در مسیر خدمت به زائران پیاده دهه پایانی صفر ۸ شهرداری در محورهای منتهی به مشهد به عنوان شهرداری‌های معین مشخص شده‌اند و به ارائه خدمات به زائران خواهند پرداخت.

او افزود: قرارگاه عملیاتی زائران دهه پایانی صفر از امروز به صورت شبانه روزی و در سه شیفت کاری فعالیت خواهد داشت.

هم‌چنین سیدجواد موسوی دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی از آمادگی تاسیسات گردشگری استان برای میزبانی از از زائران در دهه پایانی صفر خبر داد و گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی استان برای خدمت رسانی به زائران دهه آخر صفر آمادگی کامل دارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی افزود: ظرفیت اسکان در مراکز اقامتی رسمی، موقت و اضطراری امسال به نسبت پارسال ۱۱ درصد افزایش یافته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + 16 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن