شهری

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خبر داد:

۶ میلیون نفر درکشور متقاضی خانه دارشدن هستند

کد خبر : 55337

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با مصالحی که در این نمایشگاه درمعرض دید قرارگرفته ،خوشبختانه می توانیم در یک فرصت زمانی کمتر از سه ماهه، یک واحد صدمتری بسازیم و در اختیار مردم قرار دهیم.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ستاد خبری بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان،تاسیسات و تجهیزات جانبی ( نیمسال دوم ) مشهد ، محمدرضا رضایی کوچی درحاشیه بازدید از این نمایشگاه درمحل نمایشگاه بین المللی مشهد افزود:حدود شش میلیون خانواده متقاضی خانه دار شدن هستند که برای چهارمیلیون نفر از آنها برنامه ریزی کرده ایم و زمین آن آماده شده است و امیدواریم وزارت مسکن و شهرسازی با قوانینی که برایش پیش بینی شده است، بتواند مابقی زمین ها را آماده کرده و در اختیار مردم قرار دهد.

وی تصریح کرد:قوانین خوبی در حوزه مسکن داریم ازجمله؛ قانون جهش تولید مسکن،قانون مالیات برخانه های خالی ، قانون ساماندهی زمین و اجاره مسکن که با رویکرد کمک به صاحب خانه شدن هموطنان تصویب شده است.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت:
صنعت ساختمان موضوعی است که مجلس و دولت به آن اهتمام ویژه ای دارند و با همین رویکرد سه قانون را در مجلس یازدهم تصویب ودر اختیار دولت قرارداده ایم.

رضایی یادآور شد: خوشبختانه در کشورمان در مصالح ساختمان و مسکن خودکفا هستیم و نیازی به خارج از کشور نداریم. همچنین نیروی انسانی ، نیروی ماهر و مصالح خوب همه چیز آماده است و قانون نیز کاملا در اختیار دولت است . از این رو یک میلیون واحدی که نیازکشور است ساخته می شودو این اتفاق می افتد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به این نکته که لازم است دولت نقش سیاست گذاری خودش را ایفا کند و اجازه بدهد که بخش خصوصی و خود مردم به سمت ساخت و ساز بیایند، بیان داشت: اهدافی که در برنامه هفتم و احکامی که آورده ایم ابتداباید در کشور ساخت و ساز را مردمی سازی کنیم. یعنی زمین و تسهیلات رابه مردم بدهیم و مردم خودشان به سمت ساخت و ساز بروند.

وی بیان داشت : به نظر من به سمت انبوه سازی درجاهایی که امکانش می باشد ،نباید برویم .بخصوص در شهرهای جدید و شهرهایی که در کنار نوار ساحلی تعریف شده است . همچنین در شهرک ها که این امکان وجوددارد که به صورت ویلایی در اختیار مردم قرار دهیم .

رضایی کوچی خاطر نشان ساخت: نگاه مان اینست که مهاجرت معکوس را در کشور انجام دهیم و در مرحله ای که روستاییان به سمت مرکز استان ها مهاجرت کرده اند، بتوانیم تسهیلات ویژه‌ای را برای روستائیان و شهرهای کوچک در اختیار مردم قرار دهیم که مردم بتوانند درآن جا زندگی کنند .

وی تاکید کرد: همچنین زمین های ۴۰۰ متری پیش بینی شده است که هم بحث اسکان و هم معیشت مردم در نظر می باشد.

رضایی با اشاره به آخرین قانون جهش تولید مسکن بیان داشت : حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد زمین شناسایی و ساخت و ساز شروع آن شروع شده است و پیش بینی مان اینست که با پیشرفت حدود ۳۰ درصد و با همکاری بیشتر بانک های عامل و تسهیلات ویژه این کار انجام شود .

وی افزود: خوشبختانه این تسهیلات در برنامه هفتم برای قانون جهش تولید مسکن درنظر گرفته شده است . انتظار داریم این پروژه به سرعت تمام شود و واحدهای جدیدی که مد نظر و زمین آن هم پیش بینی شده است در اختیار مردم قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: نزدیک به ۶ میلیون خانواده تقاضای خانه دار شدن دارند که که برای ۴ میلیون شان بر نامه ریزی کرده ایم و زمین آن آماده شده است و امیدواریم وزارت مسکن و شهرسازی با قوانینی که برایش پیش بینی شده است، بتواند مابقی زمین را آماده کند و در اختیار مردم قرار دهد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن