اقتصادی

۲ نیم شاسی وطنی در راه بازار

کد خبر : 38546

کراس اور سایپا وارد خط تولید شد؛ سرنوشت محصول رونمایی شده ایران خودرو نامشخص

صبح مشهد– جاده های کشور احتمالاً سال آینده شاهد حضور کراس اورهای وطنی از دو خودروساز کشور خواهد بود. به گزارش خبرگزاری ایمنا، کراس اور جدید سایپا به نام آریا، در کمتر از شش ماه پس از رونمایی وارد خط تولید شد.

این خودرو که از پلتفرم مشترک با شاهین بهره می برد، نخستین کراس اور از یک مگاپلتفرم ملی بوده است و رقیبی برای k125 ایران خودرو شناخته می شود. طبق مشخصات اعلام شده، سایپا آریا قرار است با پیشرانه های مختلف ۱۰۸ تا ۱۵۶ اسب بخار و همچنین جعبه دنده ۵ سرعته دستی و ۶ سرعته اتوماتیک قدم به جاده ها بگذارد.

این خودرو در نسخه های پایه از امکاناتی نظیر چراغ روشنایی روز، سنسور نور، فرمان کمکی برقی، دوربین و سنسور پارک عقب، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، کامپیوتر سفر، سنسور باد لاستیک، نمایشگر لمسی، ره یاب ماهواره‌ای، تهویه اتوماتیک، سانروف، رینگ آلومینیومی، استارت دکمه‌ای، سامانه BCM، ترمز ABS، EBD و BAS، دو کیسه هوا و… بهره می برد.

پیش بینی می شود متقاضیان این خودرو اواخر سال جاری شاهد پیش فروش آن و تحویل گرفتن این خودرو در سال ۱۴۰۰باشند. قیمت این خودرو در حدود ۲۵۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان پیش بینی می‌شود.همان طور که گفته شد، آریا سایپا رقیب سرسخت دیگری در ایران خودرو دارد. جایی که از سال گذشته وعده رونمایی از k125 داده شد اما تاکنون، خبری از آن نشده است. K125 ایران خودرو نیز مانند آریا سایپا، در پلتفرم خود با سدان جدید این شرکت یعنی تارا مشترک است.

این خودرو که به گفته برخی شباهت هایی با پژو ۲۰۰۸ دارد، احتمالاً با موتور TC7 تولید و عرضه خواهد شد. همان موتور۱۶۰ تا ۱۷۰ اسب بخاری که برای اولین بار روی دنا پلاس اتومات نصب شد و نسخه بهبود یافته EF7 توربوشارژ محسوب می شود. محمدرضا نجفی منش، رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی، قیمت این خودرو را حداقل ۱۵ هزار دلار بیان کرده است. رقمی که با احتساب دلار ۲۶ هزار تومانی، چیزی حدود ۳۹۰ میلیون تومان می شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن