اسلاید شوستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنویپربازدیدترین ها

پیش‌بینی حضور بیش از ۱۰۰ هزار خادم افتخاری در مشهد هم‌زمان با ایام پایانی ماه صفر

کد خبر : 12458

در ماه صفر سال ۹۵ با فراخوان گسترده و فراگیری که انجام شد، بیش از ۷۰ هزار نفر جهت خدمت اعلام آمادگی کردند، که از این تعداد ۴۵ هزار و ۲۶۹ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم به زائران خدمت رساندند.

مدیر گردشگری و امور زائرین شهرداری مشهد از پیش‌بینی حضور بیش از ۱۰۰ هزار خادم افتخاری در مشهد مقدس همزمان با ایام پایانی ماه صفرخبر داد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، علی قناویزچی در خصوص برنامه‌های دهه آخر صفر اظهار کرد: از رویکردهای اساسی شهرداری مشهد، پشتیبانی و ارائه تجربیات به سازمان‌های متولی در راستای تسهیل حضور شهروندان در خدمت‌رسانی به زائران و رضایتمندی آنها است.
وی با اشاره به اینکه امسال امکان خدمت‌رسانی عاشقان به زائران امام رضا(ع) برای مجاوران و دیگر استان‌ها فراهم شده است، افزود: هدف ما این است، طرح استقبال از زائران پیاده در دهه پایانی ماه صفر با محوریت مشارکت مجاوران و سازمان‌های متولی در ارائه خدمت به زائران اجرا شود.
مدیر گردشگری و امور زائرین شهرداری مشهد گفت: انجام این اقدام در راستای توجه به نیازهای زائران و کاهش تصدی‌گری مدیریت شهری نسبت به گذشته و توسعه زیارت است که می‌تواند بستر مناسبی در جهت توسعه فرهنگ شهروندی، ارتقای فرهنگ میزبانی و تبیین جایگاه ویژه زائران در توسعه پایدار شهری فراهم کند.
قناویزچی تصریح کرد: شهرداری مشهد علاوه بر خدمت‌رسانی به زائران جهت مشارکت شهروندان و سازمان‌های متولی، دهه آخر صفر را به عنوان یک فضای معنوی و معرفت‌افزایی ویژه تمامی دست‌اندرکاران و خادمین افتخاری می‌داند.
وی با بیان اینکه شهروندان با شرکت در طرح خادمان افتخاری حریم رضوی می‌توانند، افتخار خدمت‌رسانی به زائران امام رضا (ع) را کسب کنند، گفت: این افراد پس از اعلام آمادگی‌ها می‌توانند در ایستگاه‌ها برای ارائه خدمات عمومی شامل انتقال زائر با ویلچر، استقبال از زائران، خدمات وای فای، واکس، پاشویه، پذیرایی و همچنین خدمات تخصصی مشتمل بر رادیو زائر، تعمیرات کفش، موبایل، آشپزی، خدمات پزشکی، آرایشگری، ماساژ، خیاطی، مشاوره مذهبی و فرهنگی و… برای خدمت‌رسانی حضور پیدا کنند.
مدیر گردشگری و امور زائرین شهرداری مشهد با اشاره به اینکه شهروندان می‌توانند با توجه به توانمندی‌های خود به زائران خدمت‌رسانی کنند، اذعان کرد: در همین راستا برای امر ساماندهی زائرین، شهرداری مشهد با همکاری سازمان‌های متولی(مناطق ۱۳گانه شهرداری مشهد، استانداری، سازمان تبلیغات، فرهیختگان و نخبگان علمی) جلساتی برگزار شده است.
وی گفت: در ماه صفر سال ۹۵ با فراخوان گسترده و فراگیری که انجام شد، بیش از ۷۰ هزار نفر جهت خدمت اعلام آمادگی کردند، که از این تعداد ۴۵ هزار و ۲۶۹ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم به زائران خدمت رساندند.
قناویزچی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های لازم برای هیئات مذهبی سایر شهرها و استان‌ها فراهم شده است، افزود: تلاش ما بر این است در سال جاری با افزایش تعداد ایستگاه‌های خدمت‌رسانی امکان حداکثری استفاده از ظرفیت‌های مردمی فراهم آید.
مدیر گردشگری و امور زائرین شهرداری مشهد در ادامه گفت: علاقه مندان به خدمت داوطلبانه در طرح «خادمان افتخاری» می تواند از طریق تماس با تلفن ملی ۳۱۲۰۸-۰۵۱ یا مناطق ۱۳گانه نسبت به ثبت نام در طرح اقدام کنند.
به گفته وی، مبادی ورودی شهر، مراکز اسکان و مسیرهای منتهی به حرم مطهر از جمله مکان‌های هماهنگ شده برای اسکان زائران است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن