اسلاید شوستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنویپربازدیدترین ها

شهروندمحوری مبنای برنامه های مدیریت شهری/ از زحمات شورای چهارم و مدیریت قبلی سپاسگزارم

کد خبر : 11876

شهردار منتخب مشهد گفت: در جریان تغییر و تحول نیرو در بدنه شهرداری، برنامه ای برای انتقال نیرو از تهران به مشهد ندارم.

به گزارش صبح مشهد،  قاسم تقی زاده خامسی روز شنبه در نخستین نشست خبری خود در دبیرستان حکیم نظامی مشهد افزود: هم اکنون در حال ارزیابی مدیران فعلی شهرداری هستیم که یقینا مدیرانی که شایستگی لازم را داشته باشند باقی خواهند ماند.
قاسم زاده بیان کرد: بعد از ۳۰ سال کار اجرایی یاد گرفته ام اتوبوسی عمل نکنم و در انتخاب مدیران شهری با شورا تعامل خواهم داشت ولی تصمیم گیرنده نهایی برای انتخاب مدیران، شهردار خواهد بود.
وی با بیان اینکه برنامه های مدیریت شهری جدید بر مبنای شهروندمحوری طراحی و اجرا خواهد شد، افزود: مشهد، کلانشهر شهروندمحور و شهرداری، نهادی پاسخگو و مشارکت پذیر است که چشم انداز چهار ساله آن شهرداری بدون فساد خواهد بود.
وی بیان کرد: توانمدسازی مردم، به کارگیری سامانه های نوین در مدیریت، هوشمندسازی شهر و تعامل سازنده با مدیران محلی و ملی از جمله راهکارهای رسیدن به چشم انداز تعیین شده است.
شهردار منتخب شورای پنجم مشهد در خصوص برنامه های فرهنگی نیز گفت: برنامه های فرهنگی مشهد باید براساس زائر و مجاور طراحی و اجرا شود و بر این اساس با حرمت گذاری به زائران، برای آنها تسهیلاتی ایجاد می کنیم که نتیجه اش عاید مجاوران شود.
قاسم زاده خامسی ادامه داد: هم اکنون ۷۰ درصد منابع شهرداری از محل تراکم فروشی تامین می شود که تلاش خواهیم کرد اتکای درآمد شهرداری به تراکم فروشی را کم و منابع پایدار درآمدی را جایگزین این بخش کنیم.
وی با بیان اینکه اتمام خطوط مترو از اولویت های برنامه مدیریت شهری است، افزود: باید از منابع مالی کشور برای توانمدسازی شهرداری استفاده کرد.
وی ادامه داد: با برج سازی در مشهد مخالف نیستم ولی باید بلندمرتبه سازی در جای خود و با برنامه انجام شود.
قاسم زاده با بیان اینکه به همه کارهای شهرداری گذشته احترام می گذارم، گفت: تلاش ما این خواهد بود که قانون مدار باشیم و در تمام موارد قانون را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
وی در خصوص روزنامه محلی شهرآرا نیز گفت: من اصلاح طلب در چهارچوب نظام هستم و روزنامه شهرآرا به عنوان ارگان شهرداری با رویکرد شهری، توانمندسازی مردم و آموزش شهروندی به کار خود ادامه خواهد داد.
شهردار منتخب مشهد افزود: در زمینه ایجاد بستر نشاط و شادی برای شهروندان طرح های زیادی روی زمین مانده که با اجرایی شدن آنها، زمینه تفریح سالم و مفرح برای تمام شهروندان فراهم می شود.
تقی زاده خامسی در خصوص ارتباط با آستان قدس رضوی نیز گفت: رویکردی تعاملی با آستان قدس رضوی و نیز امام جمعه مشهد، برای انجام کارهای مشترک در راستای خیر و صلاح مردم خواهیم داشت.
وی در خصوص برخورد با مدیران متخلف نیز اظهار کرد: چنانچه ثابت شود مدیری دچار قصور و تخلف شده البته که جایی در بدنه شهرداری نخواهد داشت.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن