استانیاسلاید شوستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

مشهد ویترین نظام و مظهر کارآمدی مدیریت ایران اسلامی است

کد خبر : 11854

استاندار خراسان رضوی گفت: مشهد بعد از تهران بزرگترین کلانشهر کشور با سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت و پذیرش سالانه ۲۷ میلون زائر ویترین نظام جمهوری اسلامی و مظهر کارآمدی مدیریت ایران اسلامی است. باید به این مهم و رسالت در شورای شهر و شهرداری بطور ویژه توجه شود.

به گزارش صبح مشهد، علیرضا رشیدیان روز پنجشنبه در مراسم گشایش پنجمین دوره شورای شهر مشهد افزود: امروز شهر مشهد بیش از هر زمانی نیاز به همدلی، همزبانی، و همدستی برای حل معضلات شهری دارد. این شهر پناه همه مسلمانان و بارگاه منور رضوی نقطه کانونی توجه همه محبان اهل بیت(ع) است.
وی ادامه داد: حضرت رضا(ع) امام مهربانی، گفت و گو و تعامل و خدمت در این جوار بارگاه رضوی رسالت سنگینی برای مجاوران و خادمان این شهر است.
استاندار خراسان رضوی گفت: مشهد میراث دار بزرگان، علما و فضلایی بوده که افتخار علمی و فرهنگی ما هستند. همچنین میراثدار افزون بر ۱۷ هزار شهیدی هستیم که آزادی و امنیت را با خون خود به ارمغان آوردند.
وی افزود: مسئول شهری هستیم که پایتخت فرهنگی جهان اسلام و نقطه کانونی مردم مسلمان قرار گرفته و این ظرفیت را دارد که نقطه تعاملی و گفت و گو بین مسلمانان از هر ایده، تفکر و مرامی باشد.
رشیدیان به وجود حوزه های علمیه و دانشگاههای توانمند در مشهد نیز اشاره و بیان کرد: اگر مدیران از این ظرفیتهای علمی و دانشی استفاده نکنند به مردم ستم خواهند کرد. باید از این ظرفیتها برای بهبود و رفع معضلات شهری استفاده کرد و ضمن تداوم نقاط قوت مدیران قبلی، کاستیها و آسیبهای مدیریتهای پیشین شناسایی و مرتفع شود.
وی ادامه داد: توجه به مردم به خصوص مردم محروم در تصمیم گیری کلان ضروری است و باید مورد توجه مدیریت شهری باشد. باید از همه ظرفیتهای شهر برای این امر استفاده کرد و اجازه ندهیم نگاههای سیاسی و جناحی ما را از بهره گیری ظرفیتهای مورد نیاز شهر محروم کند.
استاندار خراسان رضوی گفت: شورای پنجم شهر مشهد دارای روحیه تعاملی است و در شروع کار این مهم را نشان داد. مدیریت شهری و شورای شهر باید برای حل معضلات شهری بر اساس تخصص، تجربه و برنامه هدفمند اقدام کنند و زمینه ساز مشارکت مردم در رفع مشکلات شهری باشند.

همچنین حسن قاضی زاده هاشمی هم در مراسم گشایش پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که با حضور دستیار رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی همراه بود در سخنانی گفت :آستان قدس رضوی و نهادهای مرتبط نیز باید با احترام به رای مردم مدیریت شهری را کمک کنند. آستان قدس خود را مسئول بقعه مبارکه و شریف می داند ولی این آستان نه تنها در مشهد بلکه در کل استان در مسیر حرکت زائران مسئول است.
وی ادامه داد: نمایندگی عالی دولت در خراسان رضوی نیز شریک مهم مدیریت شهری است. هرقدر هماهنگی بین این دستگاهها، مدیریت شهری و شورای شهر بیشتر باشد هم افزایی برای خدمت به زائران و مجاوران امام هشتم(ع) بیشتر می شود.
وزیر بهداشت بر توجه به حوزه سلامت در کلانشهر مشهد نیز تاکید و بیان کرد: این شهر گسترش یافته و فضاهای آن نیز به فروش رسیده، درست است که اداره شهر خرج دارد ولی خدمات سلامت نیز بخشی از حق مردم و حاشیه نشینان است.
وی گفت: باید از همه ظرفیتهای مشهد برای اداره آن استفاده کرد. در مشهد اگر مبنا کار باشد کارهای زیادی پیش روست. در مشهد گرفتاریها و عقب ماندگیهای زیادی وجود دارد لذا باید بدون حاشیه سازی و برای خدمت به مردم کار کرد.
هاشمی افزود: کار در شهرداریها به خصوص در مشهد زیر ذره بین است و باید شورای شهر و شهردار حرکت کرده و در حاشیه ها توقف نکنند. در این شهر آنچه باید اتفاق بیافتد این است که چهار سال بعد اقبال مردم به شما بیشتر از آنچه در ۲۹ اردیبشهت امسال اتفاق افتاد، باشد.
گفتنی است شورای اسلامی شهر مشهد در دوره جدید ۱۵ عضو دارد. همچنین این کلانشهر دارای ۱۳ منطقه و ۴۴ ناحیه شهرداری است. شهرداری مشهد با افزون بر ۱۰ هزار کارمند علاوه بر مدیریت و نظارت عالی بر شهرداران مناطق ۱۳ گانه این شهر، هشت معاونت دارد. مشهد به عنوان دومین کلانشهر ایران به افزون بر سه و نیم میلیون نفر جمعیت، سالانه پذیرای ۲۷ میلیون زائر و مسافر از اقصی نقاط ایران و جهان است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − هشت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن