اسلاید شوستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

زائر سراهای ارزان قیمت تهدید هتلداری نیستند/ افزایش ۸ درصدی ورود زائر به مشهد از ابتدای امسال

کد خبر : 11613

با حضور استاندار خراسان رضوی، نماینده ولی فقیه در استان و تولیت آستان قدس رضوی، آیین بهره بردای از مرحله نخست ساخت زائرشهر رضوی، برگزار شد.
به گزارش صبح مشهد، علی رضا رشیدیان در این مراسم گفت: اگر چه خدمات قابل توجهی برای ارتقا خدمت رسانی به زائران صورت گرفته ولی تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.
وی افزود: یقینا خدمت به ۲۷ میلیون زائر و مسافری که سالانه به مشهد مقدس مشرف می شوند از توفیقات مردم و مسئولان این کلانشهر مذهبی است.
استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: از ابتدای امسال بیش از ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر وارد مشهد مقدس شده اند که در این مدت ورود زائران داخلی هشت درصد و ورود زائران خارجی ۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
رشیدیان  با اشاره به بهره برداری از مرحله اول عملیات اجرایی زائرشهر رضوی اظهار کرد: با همت آستان قدس رضوی در مدت بسیار کوتاهی شاهد بهره برداری از این پروژه بزرگ هستیم.
وی با بیان اینکه اقدامات زیادی در این راستا بویژه در حوزه حمل و نقل و راهسازی انجام شده است، افزود: ساخت ۱۰۰ مجتمع رفاهی و خدماتی بین راهی برای زائران رضوی به همت آستان قدس رضوی گام بزرگی در این زمینه به شمار می رود که برخی از آنها به بهره برداری رسیده است.
استاندار خراسان رضوی گفت: زائرشهر رضوی برای رفع مشکل و کمبودهای اسکان زائران کم درآمد طراحی شده و رقیبی برای سرمایه‌گذاران در اماکن اقامتی مشهد نخواهد بود.
رشیدیان بیان کرد: وظیفه ما مسئولان ایجاد زمینههای لازم برای تشرف تمام زائران و عاشقان حضرت رضا(ع) از تمام اقشار جامعه است.
مرحله اول این زائرشهر در فضایی به مساحت ۱۲ هکتار و زیربنای ۴۵ هزار متر مربع به ظرفیت اسکان چهار هزار و ۵۰۰ نفر ساخته شده است.
ظرفیت پذیرش این طرح تا مرحله تکمیلی اسکان ۲۰ هزار زائر و مسافر است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده + 13 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن