اسلاید شواقتصادیستون اصلیپربازدیدترین ها

توسعه مراکز درمانی، پیش نیاز گردشگری سلامت

کد خبر : 11484

مدیرکل دفتر هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: ظرف چهار ماه نخست امسال ۴۵۲ هزار زائر و گردشگر خارجی وارد مشهد شده اند که علاوه بر اولویت زیارت هدف سیاحت و سلامت نیز داشته اند.

به گزارش صبح مشهد، مهدی فروزان روز دوشنبه در مراسم کلنگ زنی مرکز درمانی جراحی محدود صوفیا در مشهد افزود: مجموع زائرانی که پارسال به مشهد سفر کرده اند ۲۸ میلیون ۵۰۰ هزار نفر بودن که ۲ میلیون نفر آنها گردشگران خارجی بودند.
وی به ظرفیت بالای مشهد در جذب گردشگر اشاره و بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون چهار قطار حامل گردشگران از اروپا وارد مشهد شده که صرفا به قصد سیاحت بوده است.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی در ادامه همچنین گفت: در حوزه سلامت همچنان جامع و یکنواخت عمل نکرده ایم. این حوزه نیازمند برنامه ای جامع و کامل است که هم اکنون طی تعامل با دستگاههای مربوط در حال تنظیم آن هستیم.
وی ادامه داد: به زودی دبیرخانه سلامت با هدف خدمات رسانی بهتر و مناسبتر در مشهد راه اندازی خواهد شد. البته تا بهره برداری این مجموعه ۸۰۰ لیدر در حوزه گردشگری سلامت فعال هستند.
فروزان افزود: ۱۵ شرکت فعال در حوزه گردشگری سلامت متقاضی دریافت مجوز هستند و تاکنون ۶ شرکت موفق به دریافت مجوز فعالیت در این بخش شده اند.
وی ادامه داد: هر ساله ۸۰ درصد زائران ظرف چهار ماه نخست سال به مشهد سفر می کنند. ۲۰ اسفند تا ۱۵ فروردین، مرداد، شهریور و ماه صفر ایام اوج سفر زائران و مسافران به مشهد است.
موسس دی کلینیک صوفیا نیز که امروز عملیات ساخت آن آغاز شد، گفت: منطقه ۹ شهرداری مشهد از مناطقی است که با وجود توسعه ساخت و سازهای مسکونی، از نظر مراکز درمانی کمبود دارد.
دکتر علی نجیب جلالی افزود: بعد از پنج سال پیگیری در خصوص تهیه نقشه و اقدامات اداری، این ساختمان در پنج طبقه با چهار هزار و ۴۰۰ مترمربع زیربنا ساخته و پیش بینی می شود تا یک و نیم سال آینده به بهره برداری برسد.
وی گفت: طبق برآوردها برای ساخت هر مترمربع این مرکز درمانی ۱۵میلیون ریال نیاز است که با کمک چند نفر از پزشکان و مسئولان امیدواریم در موعد مقرر به بهره برداری برسد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن