زندگی

خواستگارم متاهل است و اصرار به ازدواج با من دارد!

کد خبر : 50079

دختری ۴۷ ساله و مجرد هستم. مدتی پیش پیشنهاد ازدواج از سمت آقایی داشتم که من در همان ابتدا جواب رد دادم اما او خیلی اصرار کرد و به دلیل اصرار زیاد قبول کردم که فقط با او آشنا شوم. حالا متوجه شده‌ام که متاهل است اما او همچنان اصرار دارد. چگونه او را از این کار منصرف کنم؟ به شدت به راهنمایی شما احتیاج دارم‌‌‌‌.

نویسنده : بنفشه دولت‌آبادی| ‌ روان‌درمانگر و مشاور خانواده

صبح مشهد- در ابتدا باید بگوییم در برخی دختران مجرد، داشتن یک تکیه‌گاه و حامی از میان مردان به‌طور قطع حس و همین مسئله باعث می‌شود که در مقابل جنس‌مخالف قاطعیت خود را برای مخالفت با برقراری ارتباط از دست بدهند و به یک سری ارتباطات حتی ممنوعه تن دهند. متاسفانه دوستی و ازدواج با مردان متاهل به عنوان یک پدیده اجتماعی در چند سال اخیر گریبانگیر بعضی از خانم‌های مجرد شده و در حقیقت یک آسیب اجتماعی است. همان‌طور که واضح است، بعضی از مردان برای ارضا شدن یک سری نیازهای سرکوب شده خود، در قالب ارتباطات دوستانه و مخفی، برای دختران مجرد دام پهن می‌کنند. در ادامه چند توصیه به شما دارم.

در دام خیرخواهی نیفتید
بعضی زنان به بهانه خیرخواهی و کمک به این‌گونه مردان متاهل چون شرایط زندگی اولیه آن‌ها مورد تایید نیست و این مردان به آن‌ها پناه آورده‌اند، تن به این گونه روابط می‌دهند، اما به عنوان یک خانم فراموش نکنیم که تنها همسر یک مرد است که می‌تواند در جایگاه یک دوست واقعی و همدم، روحش را آرام کند. بنابراین خود را جای همسر اول این مرد بگذارید و به عنوان یک همجنس تمام شرایط را بررسی کنید، سپس برای ادامه یا ترک رابطه اقدام کنید.

به همسر دوم بودن فکر کرده‌اید؟
به این که بار مسئولیت یک زندگی تخریب شده را می‌خواهید به دوش بکشید، فکر کرده‌اید؟ آیا پذیرش این تعهد از روی علاقه و هیجان است؟ آیا واقعا این آقا شما را برای همسری و داشتن یک زندگی متعهدانه می‌خواهد و…؟ با پاسخ‌دادن به این گونه سوالات حتی می‌توانید به درستی او را قانع کنید که این مسیر و انتخاب شما حتی به عنوان دوست درست است یا خیر.

دلیل ازدواج مجدد او را جویا شوید
اگر تصمیم به آشنایی بیشتر با او دارید، قطعا به شرایط خوب یا بد زندگی خود اشاره کرده است، دلیل ازدواج مجدد او را بپرسید و این که چرا برای ازدواج با شما پافشاری می‌کند؟ با دانستن این نکات، به‌طور قطع می‌توانید تصمیم بهتری بگیرید.

رابطه شما محکوم به شکست است
دقت داشته باشید که ابراز علاقه شما آن هم به یک مرد متاهل و وابستگی که قطعا در ادامه رابطه ایجاد می‌شود، توهمی است که به دلیل کمبود محبت، عاطفه و تنهایی در شما ایجاد شده. این‌گونه علاقه از سوی شما و او حقیقی نیست و محکوم به شکست است و همچنین اصرار و درخواست یک مرد آن هم متاهل برای حتی دوستی با شما هیجانی زودگذر است که قطعا شما اولین شخص نیستید و بی‌شک این‌گونه شرایط با ویران شدن زندگی اول او شکل گرفته است.

در این انتخاب، هر دوی شما مقصر هستید. پیشنهاد می‌شود هرچه سریع‌تر برای ترک رابطه اقدام کنید. اگر خودتان یا طرف‌مقابل برای خاتمه‌دادن به این رابطه هنوز هم متقاعد نشده‌اید، پیشنهاد می‌شود به‌صورت حضوری به یک روان‌شناس در حوزه خانواده مراجعه کنید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن