شهری

انتقال تجربیات مشهد به شهر «دوشنبه» در حوزه شهر هوشمند

کد خبر : 55853

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: باتوجه به ظرفیت های ایجاد شده در شهرداری مشهد، طی تفاهم نامه ای تجربیات حاصل از چهار اقدام شهرداری در اختیار شهر دوشنبه قرار می‌گیرد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد، محمدرضا سمیعی در خصوص تفاهم نامه همکاری میان مشهد و شهر دوشنبه در تاجیکستان اظهار کرد: باتوجه به ظرفیت های ایجاد شده در شهرداری مشهد، طی تفاهم نامه ای تجربیات حاصل از چهار اقدام شهرداری در اختیار شهر دوشنبه قرار می‌گیرد.

وی افزود: اولین اقدام، انتقال تجربیات حوزه حمل و نقل هوشمند است؛ پرداخت الکترونیک با کارت شهروندی «من‌کارت» از سال ۹۰ آغاز شده و در حال حاضر روزانه حداقل یک میلیون تراکنش از این طریق صورت می‌گیرد و نمونه موفقی در کشور محسوب می‌شود.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد بیان کرد: موضوع بعدی انتقال تجربیات در حوزه خدمات شهری است که براساس تفاهم نامه مذکور، اقدامات صورت گرفته در سامانه جامع پسماند، سامانه های تفکیک زباله از مبدا بصورت هوشمند و اپلیکیشن های مختلف منتقل می‌شود.

سمیعی خاطرنشان کرد: تجمیع دکل های مخابراتی موضوع دیگر در تفاهم نامه است که براساس آن تجربیات، طراحی و اجرا توسط شهرداری مشهد انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: آخرین موضوع، انتقال تجربیات در خصوص زیست بوم نوآوری وایجاد پارک های فناوری است که در حال حاضر تجربیات بدست آمده را می توان به شهر دوشنبه منتقل نمود و با مشارکت سایر همکاران شهرداری و استان در راستای ایجاد پارک فناوری در شهر دوشنبه اقدام نمود

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن