استانیاسلاید شوستون اصلیپربازدیدترین ها

۱۴ هزار نفر مقرری‌بگیر تامین اجتماعی در خراسان‌رضوی هستند‌/ پرداخت تفاوت حقوق فروردین ماه در تیر

کد خبر : 11309

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر در استان خراسان رضوی ۱۴ هزار نفر مقرری بگیر تامین اجتماعی هستند.

به گزارش صبح مشهد، محمد قوامی ظهر امروز در نشست خبری روز تامین اجتماعی اظهار داشت: رویکرد تامین اجتماعی در دولت تدبیر و امید ارائه خدمات به صورت سریع و مناسب است که در حال حاضر شش واحد اجرایی فعال تامین اجتماعی و ۱۲ شعبه کارگزاری رسمی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: استان خراسان رضوی دارای ۸۶۵ هزار بیمه شده اصلی زیر پوشش است که از این تعداد ۶۰۰ هزار نفر بیمه شده اجباری، ۵۸ هزار صاحبان مشاغل آزاد، ۲۲ هزار بیمه شده‌های اختیاری و ۱۵ هزار بیمه شده رانندگان هستند.

قوامی با بیان این که ۲۲ میلیون و ۳۱۹ هزار نفر در قالب بیمه شدگان تامین اجتماعی و افراد تحت پوشش سازمان هستند اظهار داشت: هم‌اکنون حدود ۱۴ هزار نفر مقرری بگیر بیمه تامین اجتماعی در استان وجود دارند. مستمری‌بگیران بازنشسته سازمان نیز ۹۳ هزار نفر هستند و هشت هزار و ۵۰۰ نفر از کار افتاده در استان برآورد شدند.

وی با اعلام این که تعهدات بلندمدت مربوط به مستمری‌بگیران حدود ۲ هزار میلیارد تومان در طول سال پرداخت شده ادامه داد: ۳۵ هزار کمک وسایل پزشکی، ۷ هزار و ۵۰۰ کمک ازدواج، هزار و ۱۷۹ فقره هزینه سفر بیمار به منظور درمان، ۲ هزار و ۷۰۰ هزینه کفن و دفن مستمری‌بگیران و در مجموع بیش از ۵۲ میلیارد بابت هزینه‌های کوتاه‌مدت در سال گذشته پرداخت کردیم.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان‌رضوی افزود: با حذف حضور کارفرمایان برای پرداخت در شعب موفق به صدور ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار فیش به صورت الکترونیکی شدیم که سبب صرفه‌جویی در کاغذ و جلوگیری از اتلاف وقت شد.

قوامی با اشاره به رسیدگی دو مرتبه در سال به پرونده‌ها به منظور صحت در اطلاعات گفت: با ایجاد ساز و کار الکترونیکی بیش از ۱۹۵ هزار مورد از این احکام به صورت الکترونیکی به کارفرمایان ارائه شدند.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: به منظور جلب رضایت مستمری بگیران تعداد ۵۰ هزار نفر به مشهد مقدس برای زیارت از سال ۹۳ و بیش از ۳۰ هزار نفر در قالب طرح کرامت رضوی به مشهد اعزام شدند.

قوامی با بیان این که همچنین حدود هزار نفر از مستمری بگیران به شیراز اعزام خواهند شد، یادآور شد: تمهیداتی اندیشیده شده تا مستمری بگیران در تیرماه جاری تفاوت پرداختی فروردین ماه را دریافت کنند.

حذف دفترچه بیمه درمانی سبب صرفه‌جویی ۲۰ میلیارد‌تومانی در خراسان‌رضوی شد

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی خراسان رضوی نیز گفت: اجرای پروژه ملی حذف دفترچه بیمه در مراکز ملی استان با موفقیت اجرا شد و از این طریق حدود ۲۰ میلیارد تومان به صورت سالیانه صرفه‌جویی به عمل آمد.

حمید داستانی اظهار داشت: تعهدات درمانی به صورت مستقیم و غیرمستقیم انجام می‌شود که در سطح استان ۱۹ مرکز شامل سه بیمارستان و ۱۶ مرکز درمان سرپایی به صورت مستقیم فعالیت دارند و در بخش درمان غیرمستقیم نیز بیش از چهار هزار نفر طرف قرارداد داریم.

وی در ادامه با بیان این که در سال جاری ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبارات تخصیص داده شده عنوان کرد: دو سوم این مبلغ در حوزه درمان غیر مستقیم و مابقی در درمان مستقیم هزینه می‌شود. در حوزه درمان مستقیم ۲میلیون و ۹۰۰ هزار نفر به صورت سرپایی و ۵۰ هزار نفر بستری که منجر به انجام ۳۰ مورد جراحی شد، صورت گرفت. بالغ بر ۲۱ میلیون نفر تحت ویزیت سرپایی قرار گرفتند که از این تعداد ۲۱۷ هزار نفر بستری شده و ۱۲۰ هزار مورد عمل جراحی انجام شد.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی خراسان‌رضوی با بیان این موضوع که برای افزایش فضای فیزیکی استان تدارکاتی دیده شده اظهار داشت: برای افزایش و توسعه فضا در شهرستان‌های خواف و درگز موفق به اخذ مصوبه شدیم و بسیاری از واحدهای را ارتقاء سطح دادیم.

داستانی به توسعه کمی و کیفی ناوگان آمبولانس اشاره و خاطرنشان کرد: توسعه “سی.تی.اسکن” در بیمارستان تربت حیدریه و فارابی در آینده نزدیک اتفاق می‌افتد. ارتقاء فضای آمبولانس در دو بیمارستان در هفته دولت با بودجه چهار میلیارد تومان افتتاح می‌شود. اجرای پروژه ملی حذف دفترچه بیمه در مراکز ملی استان با موفقیت اجرا شد و از این طریق حدود ۲۰ میلیارد تومان به صورت سالیانه صرفه‌جویی به عمل آمد. بودجه حوزه درمان در سال ۹۳ معادل با هشت هزار میلیارد تومان و در سال جاری حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن